Vad är detta?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Reperis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 941
R

Reperis

29153489.jpg

dålig mobilild, men man ser typ iaf.
jag tänkte fråga om ngra av er bukare vet vad detta är för ngt?
Alice, vårat sto född 2007, har fått det. en (den på bilden) på vänster sida och 1,5-2 sådana på högersidan. Bara på "överläppen". Min syster sa att hon tror sig ha sett det förr på flera hästar, men kunde inte komma på vad det var, så ja, nu frågar jag er om ni vet?

Hon verkar inte ha ont av det, och det har ju inte smittat till underläppen eller omkringliggande områden osv, men om någon vet vad det är och vad det kommer ifrån skulle jag bli tacksam! :)

Sv: Vad är detta?

Står den ut litegrann, kan det vara en ink då? (typ vårta). Eller insektsbett (om den inte står ut)?
Hoppas någon annan vet :D

*svarar allmänt*

någon frågade om den står ut ngt, det gör den inte.

Vad ska man då göra åt ink som sitter på ett sådant ställe?
Jag har aldrig sett denna typen av ink så känner mig lite rådvill.

äter hästen ordentligt och inte verkar alltför störd av så avvakta.
Öppna inkar elelr vad man ska kalla dem, brukar lättare försvinan av sig själva än de med stora svulster.
Huden växer övr såret.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 766
Senast: lizzie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 824
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 863
Senast: Saeta
·
Kropp & Själ Det var längesen jag skrev här nu, och jag vet egentligen inte varför...men jag behöver någonstans att ventilera och jag glömmer aldrig... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 481
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka