Vad är detta?

sthu

Trådstartare
Den här metallgrejen sitter högst upp inne i ett skåp. Den hänger löst, inte fastskruvad i väggen bakom. På baksidan sitter en träkloss, som en distans. Ca 15-20 cm i diameter, ca 5 cm djup.
IMG_20210528_065231.jpg
 
Rätt svårt att se hur prylen egentligen ser ut på bilden tycker jag.
Tänkte först att det var baksidan av en trasig bimetall-termometer i ett kallskafferi. Men måtten verkar vara väl stora för det.
 
Om den hänger på en krok så kan du väl ta ner den och fota i fler vinklar? Baksida och från sidan?

Kanske är det så att kroken bara var enklaste sättet att förvara den, dvs att den inte behöver vara just där.

Jag ska kolla närmare på det när jag kommer hem. Den sitter fast med de där piggarna högst upp, så den är inte bara att haka ner liksom
 
Kan den ha varit där som stopp för att det som placerades i skåpet inte ska slå/göra märken?

Mjo kanske. Fast med tanke på placeringen kan jag inte komma på vad det skulle vara..

Bonusbild på ett något stökigt skåp, så man ser helheten i skåpet
16222065013774227591853973347521.webp
 
Min spontana tanke är att det hängt en dammsugarslang runt. Klossen bakom för att "räta upp" så att slangen inte glider av och sladdarna/snoddarna som sitter på ytterkanten håller också slangen på plats.

2-0 till dammsugarslang nu då :up:

Måste testa om dammsugaren ens går in i skåpet. Det är inte då gott om plats ändå
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 153
Senast: Anna-Bella
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 211
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp