Vad är detta för sadel??

S

__Stilett__

ser ut som en hoppsadel..så jag lägger den här...
vad är detta för sadel??

finns INGET märke ngnstans på sadeln.
ser ut som en stubben men det är det inte.
Lädret är mjukt. Klossar både fram och bak under kåpan. Flatsits.

ngn som vet???

3.jpg

4.jpg

Sv: Vad är detta för sadel??

Finns det inte en Stübben kopia som ser ut typ så? tysk tror jag den är...

jag skulle också gissa på att det är ngn kopia..
skillnaden är dock att denna sadel har betydligt mjukare läder än en stubben.

Jag tycker det ser ut som en HdR av äldre modell, just med ringarna bak och de låga framvalvet så påminnde den om en äldre HdR.. kanske kan finnas kopior av dom också?

Red en häst som hadde en sådan där (kanske har nån bild).. Ser i allafall exakt likadan ut. Köptes in i början på 90-talet.. kostade kring 1000 kr. märkeslös köptes här på en närliggande "riktig ridsportsbutik" .

oki, lädret på denna är dock av bra kvalité och den är välgjord så det är nog olika sadlar.

Nu kan jag inte se bilderna men om jag minns rätt så tillverkades även Lemetex hos Stübben.

Dessutom tillverkade Haglunds Sadelmakeri i Göteborg (jag arbetade där för många år sedan) sadlar under sitt egna namn hos Stübben, dessa var någon tusenlapp billigare än Stübbens liknande modeller.

Dessutom tillverkade Haglunds Sadelmakeri i Göteborg (jag arbetade där för många år sedan) sadlar under sitt egna namn hos Stübben, dessa var någon tusenlapp billigare än Stübbens liknande modeller.

Kom just på att de hette JH.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: iNHALE
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar