Vad är detta för något?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CaBang
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 369
Sv: Vad är detta för något?

Eftersom alla seriösa gisssat på fast martingal får jag vara oseriös och gissar på ett praktiskt grimskaft att binda upp hästen i när man rider på picknick :idea:

Om du tänker vara oseriös kan du likabra inte svara!

Ursäkta min existens lilla Fröken, men svaret var inte så långsökt.

Ridande polisen och millitären har ett slags grimskaft fästade i sina träns när de är i fält.

Ja, men när jag frågar vad det var förnågot så söker jag inte oseriösa svar, eftersom jag vill VETA vad det är.

Alla andra fick tydligen gissa.....

Kanske kan den användas på flera sätt?
Motverka stegring på häst :idea: Remmen tar emot så hästen inta kan kasta upp huvudet så högt när den stegrar och därmed slå över.
Det är det korrekta svaret.
Nöjd nu?

Senast ändrad:

Standing attachment betyder fast martingal på engelska.

Den här kombinationen av olika martingaler i en gör att hästen får ett tryck över nosryggen och ett i munnen genom bettet.

Men eftersom du redan fått det svaret flera gånger var det kasnke onödigt att du fick det igen?

Och då får man absolut inte skämta?

CaBang skrev:
Ja, men när jag frågar vad det var förnågot så söker jag inte oseriösa svar, eftersom jag vill VETA vad det är.
Oseriösa svar ?? Vi har väl kanske inte koll på all underliga grejor och tillbehör, som finns i allt som har med ridutrustning att göra.. Personligen tycker jag att det ser ut som att det ska hindra hästen att slå upp med huvudet .. men vad vet jag:confused: Det är en vild ( men seriös) gissning från min sida.. :angel:

vadår oseriös? fast martingal eller något so hindrar hästen från att dra ner huvet. h**ks har en gräsrem som hindrar hästen fårn att dra ner huvet, vraför skulle inte det kunna vara en sådan då?
be inte folk gissa om du tycker att alla svar som inte är rätt är oseriösa.. annars kul tråd..

CaBang skrev:
Det är en JW-produkt, så jag tror inte de använder den inom hästpolo ;)
Om du vet varifrån den kommer, så bör du rimligtvis också vtea vad det är.. Det brukar ju faramgå i informationen.... :cool:

Föressten bad jag inte folk att gissa vad det var! Läs första inlägget igen. Jag frågade om någon VISSTE VAD DET ÄR FÖR NÅGOT?!

Och nu har jag fått svar på det och kommer därför lämna denna tråden...

du kommer förmodligen att läsa svaret här även om du inte svara direkt till mig..

"Vad är detta för något och vad används den till? Jag har en liten teori, men berättar inte den än så ni kanske tror att jag är helt knas."

enligt mig, och tydligen flera andra, så låter det som att du inte vet riktigt och att man kan göra det till en kul tråd genom att man gissar och diskuterar fram vad det kan vara..

och jag säger inte detta för att låta som en besserwisser som många verkar tro.. och jag har för övrigt inget emot just dig, men ibland låter ett inlägg annorlunda än vad man tänkt sig.. det händer alla.. ;)

ha det bra!

Det är en elastisk standing (fast) martingal, används mkt av hoppryttare i england där du får tävla med en sån martingal.
I hästpolo använder man fast martingal, ALDRIG en med löpande ringar.

Jag tror att bilden ar en forsaljningsbild och helt enkelt visar att man kan kopa en "running" martingal, samt en "standing" martingal som tillbehor till transet. Alltsa att bada finns i samma farg och utformande.

Det är en fast martingal!

Min fundering är om man bara köper den fasta delen, dvs man sätter på den på en vanlig martingal, så kan man ta av den om man inte behöver den. (Är ju synd att det inte står priser, för då kunde man väl se det där...) För den bilden som är på bara martingalen sitter en sån "krok", som man kan sätta fast den fasta martingalen i. Sån har jag aldrig sett förut på en martingal.

Eller så kan man välja om man vill ha en valig martingal eller en fast (fast den rörliga martingalen sitter kvar). Ser ut som på bilden att den fasta är lika lång, eller längre som den rörliga... Och då tar ju båda i samtidigt, eller så tar den fasta i lite senare, kanske om inte hästen lyssnar på den rörliga, utan fortfarande kastar med huvudet!

Såg när jag skrivit svaret att det redan var bestämt vad det var för nått, men jag skriver ändå mina funderingar... :D

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24
  • Godkänd ridhjälm
Tillbaka