Sv: Vad är DETTA för käk?
frågan är hur man gör med egna uppfödningar..
Ska jag banka skiten ur den som starthästar och gulle med dem när de är omskolade?
Vill ju iksom inte avvika från normen av misshandlade travare..
Ja, för verkligen vantrivs ju exakt ALLA travhästar med vad dom håller på med, för det finns det ju verkligen inga "vanliga" hästar som gör? Nä för alla halvblod ÄLSKAR ju att bli riden på
S U C K!
Jag tror jag har mött på en enda som egentligen haft ett s k "dåligt" travhäst liv, men det var mest pga hans otroligt långa rygg och inte tränarens fel, ägaren ville att han skulle tränas ändå, och tränaren gjorde sitt bästa (hästen skulle gå till slakt annars) tyvärr slutade med att tränaren gav upp, hästen passade inte för trav, han var helt enkelt felbyggd (kan påpeka det är ett kallblod), istället tog ägaren hem han igen och han fick stå, väldigt länge (vet inte exakt) men väldigt länge utan tillräckligt med mat och hovvård, så visst, han har kassa hovar nu och har nu efter 7år här fått någotlunda hull, men han lever och har det bra, och varenda hovslagare som varit hos oss har berömt för han i princip lyfter sina dasslock till fötten själv, han blev skuren i skapet här om veckan och veterinären som kom ut stack upp både sprutor och fingrar och allt för att försöka rengöra såret, hästen stod och sov i princip, men aa just det, det är ju för att vi räddade honom och inte det att han är otroligt väluppfostrad och van vid det mesta, tack vare travlivet, näe, fyy så kan det ju verkligen inte vara
Att dra alla travfolk över en kam, att alla är djurplågare och slår sina djur, är verkligen ett stort tecken på okunskapen som härjar i vårat land, likadant som att islandsmänniskor är gubbar på 200kg som töltar runt ute i skogen på en 30cm hög islandshäst utan någon form eller bärighet alls, eller att hoppmänniskor hoppar 2m med sina hästar varje dag, och att ALLA dressyrryttare rider sina hästar i rollkur och sparkar dom med sporrar....