Vad är DETTA för käk?

Sv: Vad är DETTA för käk?

jodå. Man måste gå en kurs med flera tillfällen. Tävlingsregler osv ska man kunna

När jag tog min b-licens i travet behövde jag däremot inte göra ett skit..dock är de reglerna ändrade sedan många år tillbka.

Du ska nog inte uttala dig tvärsäkert om något du inte vet...

Hmm okej....

Grönt kort kursen är ju väldigt svår & dom flesta gör ju inte den i ridskole åldern :angel:

Vill jag ha internationell licens så går jag in på mitt konto & trycker beställ licens. hejhopp så får jag betala 2000kr och får min licens i brevlådan.

Nu går det lika bra att behandla hästar illa både med och utan licens i båda grenarna så jag begriper inte vad det har med saken att göra?

Rötägg finns överallt. Oavsett inriktning

Shockemöhle (barrering)
Svanstedt (grisfösare)

whats the diffrent???

Oj, ber om ursäkt. ser att min något näsvisa vännina har varit framme & pillat lite på datorn.

Visst finns de det. Och jag är ju ingen travmänniska mer än att jag rider varmbloden väldigt gärna. Men hade tänkt ta monté licens & tycker de läggs bra mycket mer energi & tid på att man ska lära sig allting än vad som görs i ridsporten.

Det är bara en åsikt & ingenting annat. :)

frågan är hur man gör med egna uppfödningar..
Ska jag banka skiten ur den som starthästar och gulle med dem när de är omskolade?
Vill ju iksom inte avvika från normen av misshandlade travare..:angel:

:bow::bow:

Ja, för verkligen vantrivs ju exakt ALLA travhästar med vad dom håller på med, för det finns det ju verkligen inga "vanliga" hästar som gör? Nä för alla halvblod ÄLSKAR ju att bli riden på :grin: S U C K!

Jag tror jag har mött på en enda som egentligen haft ett s k "dåligt" travhäst liv, men det var mest pga hans otroligt långa rygg och inte tränarens fel, ägaren ville att han skulle tränas ändå, och tränaren gjorde sitt bästa (hästen skulle gå till slakt annars) tyvärr slutade med att tränaren gav upp, hästen passade inte för trav, han var helt enkelt felbyggd (kan påpeka det är ett kallblod), istället tog ägaren hem han igen och han fick stå, väldigt länge (vet inte exakt) men väldigt länge utan tillräckligt med mat och hovvård, så visst, han har kassa hovar nu och har nu efter 7år här fått någotlunda hull, men han lever och har det bra, och varenda hovslagare som varit hos oss har berömt för han i princip lyfter sina dasslock till fötten själv, han blev skuren i skapet här om veckan och veterinären som kom ut stack upp både sprutor och fingrar och allt för att försöka rengöra såret, hästen stod och sov i princip, men aa just det, det är ju för att vi räddade honom och inte det att han är otroligt väluppfostrad och van vid det mesta, tack vare travlivet, näe, fyy så kan det ju verkligen inte vara :eek: :grin:

Att dra alla travfolk över en kam, att alla är djurplågare och slår sina djur, är verkligen ett stort tecken på okunskapen som härjar i vårat land, likadant som att islandsmänniskor är gubbar på 200kg som töltar runt ute i skogen på en 30cm hög islandshäst utan någon form eller bärighet alls, eller att hoppmänniskor hoppar 2m med sina hästar varje dag, och att ALLA dressyrryttare rider sina hästar i rollkur och sparkar dom med sporrar.... :grin:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: Unafraid
·
Övr. Grenar Såg en trailer på tv4. https://www.tv4play.se/program/422d9847059a4af6dab4 Dokumentär av New York Times om de många dödsfallen bland...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 898
Senast: Efwa
·
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈