Vad är DETTA för käk?

Sv: Vad är DETTA för käk?

det hände innan jag köpte han. :smirk:
skulle aldrig kunna tänka mig att hålla på med trav :smirk:

jag erkänner mig skyldig till att ha räddat han :smirk:

och HUR vet du då vad som orsakat det?? kan ju vara du som är anledningen till att han inte går att tränsa.
och vilken tur att det finns sånna som du som kan rädda travhästarna.... :smirk:

du ska inte anta så mycket om sånt du inte har en djävla aning om

Av dina inlägg så utgår jag från att du tillhör "ridisarna", som har sin förutfattade mening om trav & vi som utövar denna sport för att ni inte har en endaste liten aning. Vi som jobbar/håller på med trav vet varför & vilket inverkan en gomtryckare har & tackar att det finns såna utrustningar, som man behöver dispans för. Kan garantera att din häst inte är svår tränsad just pga gomtryckare, om han nu haft det. Min häst är oxå "svår" & han har då aldrig sett annat än ett tränsbett hela sitt 6 åriga liv.

och HUR vet du då vad som orsakat det?? kan ju vara du som är anledningen till att han inte går att tränsa.
och vilken tur att det finns sånna som du som kan rädda travhästarna.... :smirk:

jag har fått mail från hans förra skötare.

Kan garantera att din häst inte är svår tränsad just pga gomtryckare, om han nu haft det. .

OK, låter skönt att höra.
Nej, jag är ingen travtränare, och kan ingenting om det.
Jag utgår bara från de fakta jag har fått om min häst, och vad han har fått stå ut med.

Och du lever som du lär i den frågan?

vad menar du?

Jag tar reda på saker innan jag säger nåt. Jag läser vad folk skriver och antar efter det.
Jag antar inte sånt som jag SKULLE VILJA läsa.

Jag har fått ett mail ang. min häst när han gick på travet.
Det var inga roliga rader att läsa.
Hur ska man tolka det då?
Jag skriver inte här för att jag gillar pajkastningar!

Senast ändrad:

jag antar att det inte var nån som sa när du köpte den att den är skadad av en gomtryckare och inte går att tränsa...

nä det gjorde hon inte. jag ville ha han ändå, och det var inte så att han inte gick att tränsa.
Det kunde vara så att han ibland inte ville gapa, inte märkvärdigare än så.

Nej du har inte trampat på nån öm tå.
Jag är stolt över min häst. Jag är glad över att jag ger han möjligheten att leva ett liv som han trivs med.
Och med tanke på hur han såg ut när jag köpte han, hur han var samt hur han är och ser ut idag är jag jättestolt över honom.

Senast ändrad:

Detta är inte riktat till någon speciell,utan jag bara lånar knappen lite!:)

Tänk att ibland är det så skönt att segla in på Bukefalos och läsa om alla duktiga hästmänniskor. Varför åka till en vetrinär när man kan gå in på Buke och få alla såkallade "experters" omdöme.

Fan va gött att nästan alla (jag drar inte alla över en kam) här är sådana underbara hästmänniskor som aldrig skulle sätta näven till eller använda dispensutrustning på sina hästar!

Ibland är det som en fantasivärld hela bukevärlden,för det finns ju INGEN som har använt spö/sporrar på sin häst någon gång och hälften av alla medlemmar här verkar ju ha "räddat" dessa magra hästar till ett bättre liv.

Som sagt,inte riktat till någon bara en tankeställare...

Nä om ja skulle gå ut och kjama min My little Ponnie häst...

:cool:

Tack; jag sög åt mig all kritik som en svamp.

Men sån är jag, det är mitt problem.

Håller med dig; Buke är verkligen underbart ibland...

Mitt medeelande var inte riktat till någon speciell..:)

Detta är inte riktat till någon speciell,utan jag bara lånar knappen lite!:)

Tänk att ibland är det så skönt att segla in på Bukefalos och läsa om alla duktiga hästmänniskor. Varför åka till en vetrinär när man kan gå in på Buke och få alla såkallade "experters" omdöme.

Fan va gött att nästan alla (jag drar inte alla över en kam) här är sådana underbara hästmänniskor som aldrig skulle sätta näven till eller använda dispensutrustning på sina hästar!

Ibland är det som en fantasivärld hela bukevärlden,för det finns ju INGEN som har använt spö/sporrar på sin häst någon gång och hälften av alla medlemmar här verkar ju ha "räddat" dessa magra hästar till ett bättre liv.

Som sagt,inte riktat till någon bara en tankeställare...

Nä om ja skulle gå ut och kjama min My little Ponnie häst...

:cool:

:bow::bow:

Jag tycker att det verkligen var en intressant tråd från början! Kan inte fler som har konstiga grejor hemma i kammarn ta bilder så vi får se!! :idea:
Men det är synd att många trådar blir till "stackars travhästar som plågas hela sin tävlingskarriär"-tråd.
Låt det stanna vid det här intressanta och aktuella ämne och disskutera för- och nackdelar med skarp utrustning.

frågan är hur man gör med egna uppfödningar..
Ska jag banka skiten ur den som starthästar och gulle med dem när de är omskolade?
Vill ju iksom inte avvika från normen av misshandlade travare..:angel:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: Unafraid
·
Övr. Grenar Såg en trailer på tv4. https://www.tv4play.se/program/422d9847059a4af6dab4 Dokumentär av New York Times om de många dödsfallen bland...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 898
Senast: Efwa
·
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka