Vad är det

Sv: Vad är det

Personligen skulle jag vilja säga att det är en linje mellan två olika muskelgrupper på andra bildern. Första bilden vet jag inte.

Men jag är inge duktig på muskler jag heller så..

Säger som Moonlightgarden. Ser ut som en linje mellan två muskler på andra bilden. På första bilden vet jag inte. Kan det kanske vara så att hästen har mer hull på första bilden för inga av musklerna syns lika tydligt på den bilden och då syns inte linjen men kvar är en liten inbuktning som fettet inte täckt helt.

På andra bilden ser det ut som en liten muskelbristning. Inget farligt men vissa hästar har så. Tyvärr inget man kan göra ngt åt, utan ett "skönhetsfel"

tycker det ser ut som en muskelbristning..min pålle har också sådana

Jag hakar oxå på där - partiella muskelbristningar.

Inget o göra nåt åt men inte heller nåt som är farligt när det är så litet.

Många andra har redan sagt det men ja: Det ser ut onekligen ut som en muskelbristning. Inget farligt, vi hade en häst som hade det i vårt stall. Hon hade aldrig nåt problem av det.

Partiell muskelbristning. Dessa brukar vanligen uppstå när hästen haft ett "lidande" i samma sidas framben om nu muskelbristningen sitter som just på dessa bilder.

Fick höra häromdagen att många quarterhästar har sådana små "gropar" på halsen. Har bara sett det när de sitter ganska högt upp på halsen, de är inte farliga men tydligen vanliga på quarter o paint. Vet inte om detta är samma sak dock eftersom att det sitter på annat ställe.

Min gamla häst hade också en muskelbristning fasten på halsen. Jag har hört att gammal sägen säger att "- gud har välsignat hästen och att beviset för det är hans "tumavtryck"...

ok, men hur kan hästar få det? hade nämligen ett halvblod som också hade muskelbristningar på bogen..hur man kan undvika det el om det är medfödt

Jag har inte den blekaste aning om hur dom uppkommer eller om det är medfött, jag har aldrig funderat på det. Men det vore intressant och få reda på.

Är det kanske någon vänlig själ som kan upplysa oss?!

ok, nu har jag frågat min hästlärare och hon sa att det uppkom när hästen som ung(vuxen också) har ridits för hårt och att hästen är ovan med arbetet..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 615
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 725
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka