Vad är det värsta du har gjort som barn?

(Med förhoppning om att detta är preskriberat vid det här laget...)
Jag var nånstans i tonåren och stan planerade sitt nya industriområde rakt över mina älskade tassemarker därhemma där jag alltid gick med min hund; alla de stora ängarna med ladorna, stigarna och skogen, allt skulle bort och bli fabriksområde. För mig var det en fullständig katastrof, ett skövlande som inte gick att ta in.

Jag var helt förtvivlad. Jag skrev brev till kommunen men fick inget gensvar (givetvis...) och snart började man mäta ut för byggstart. Man mätte och satte upp såna där pinnar över hela området, över ängarna, och det var vinter så det var ett jättejobb eftersom snön låg djup.

En natt steg jag upp, i hemlighet, och tillsammans med min hund, Gordon Settern Bamse, slet jag upp alla pinnarna. Bamse hjälpte till och sprang iväg med dem så de låg utspridda över ett jättestort område. Vi pulsade och slet. Det tog nog ett par timmar.

Två dar senare stod det om det i tidningen. Sabotage mot Gatukontoret! Dyrbart var det och byggstarten försenades! Jag fick besök av polisen eftersom jag skrivit brev och protesterat mot industriområdet, men det fanns inga bevis så jag gick fri. Mamma var mycket upprörd.

Naturligtvis var min och Bamses protest förgäves. Ett enormt industriområde byggdes och min barndoms tassemarker är borta. Det gör fortfarande ont att tänka på det.

Men jag gjorde i alla fall en markering.....

Jisses - jag gjorde exakt samma sak när jag var liten. Men vi var tre till. Gjorde en gymkhanatävling av det. Startade i var sitt hörn, galopperade runt och den av oss som samlat ihop flest pinna vann. Vi var hemskt upprörda över att våra ridängar skulle bebyggas av fula radhus. Och vi hade rätt - det blev fult.

Minns en hemsk sak till jag gjort. Jag mådde dåligt av det när allt var utrett iaf. Jag hade tydligen berättat för skolsyster att min mamma slog mig vid ett flertal tillfällen och kastat mig nerför trappan. Jag var väl runt åtta år då. Det blev ett himla rabalder och samtal hit och dit och mina föräldrar var inte så glada på mig... Jag minns inte så mycket av just det här, men jag har fått lite smisk som yngre. När jag bet sönder glaset (se mitt tidigare inlägg) smällde mamma till mig i bakhuvudet med glasbitarna i munnen. Eller så drog hon mig i örat när jag gjort nåt dumt, ibland fick jag sår där örsnibben sitter fast i huvudet. Så jag antar att detta var någon slags reaktion från min sida. Men efter detta kan jag inte minnas att jag fått så mycket smisk.
Det handlar ju om hemska saker din mamma har gjort. Inte du!

Men herregud! Stackars barn!

Min mamma har inte varit den lättaste alla gånger. När jag flyttade hemifrån drog jag en lättnadens suck, mamma mådde fruktansvärt dåligt i sin relation med min pappa men jag fick skiten. Idag är hon dock annorlunda och inser själv att hon borde gjort annorlunda.

Jisses - jag gjorde exakt samma sak när jag var liten. Men vi var tre till. Gjorde en gymkhanatävling av det. Startade i var sitt hörn, galopperade runt och den av oss som samlat ihop flest pinna vann. Vi var hemskt upprörda över att våra ridängar skulle bebyggas av fula radhus. Och vi hade rätt - det blev fult.
Underbart! Nu känner jag mig inte lika ensam :D

Inne värstinghistoria men kunde slutat illa

Vi byggde ut vårat hus när jag var liten. Bör varit tre max fyra år när jag snabbt som blixten ihop med min lekkamrat klättrade upp på stegen till andra våningen. Fanns inget golv eller nånting utan det var bara bjälkar, reglar och så.
Pappa fick syn på oss och fick med hjärtat i halsgropen försiktigt men snabbt klättra upp och ta ner oss utan att göra någon grej av det så vi inte skulle tappa taget.

"Pyromanerat" i skogen gjorde vi men vi släckte alltid ordentligt efteråt (pinkade på elden). :p
I lekis bestämde sig en kompis och jag för att inte gå in efter uteleken vilket gjorde lekisfröken fly förbannad. :laugh:

Annars var jag snäll, rymde aldrig eller gjorde en massa bus men på landet där vi hade sommarstugan var jag inne i hagen hos kossorna trots förmaning att inte gå dit då en av kossorna var lynnig och lite folkilsken, det var ju hon som såg efter mig ju och jag hade henne bakom ryggen jämt som bodyguard. När bonden fick se det höll han på att få en hjärtattack :eek: och den kossan litade jag blint på (till allas förfäran), och tydligen litade hon på mig också. Kelsjuk och gosig var hon alltid mot mig och kom som ett jehu så fort jag visade mig. :love:

-Stoppat upp en pärla i näsan som fick tas ut på sjukhuset
- klippt av pannluggen på en islandshäst på ett ridläger :o:eek::angel: (Inte poppis..)
- badat i fiskdammen hemma o förstört pappas nyplanterade dyra näckrosor.
- följde med alla som hade godis när jag va liten, alternativt letade upp de när vi åkte tåg, buss eller liknande o tiggde tills jag fick smaka :nailbiting::grin:
- red i elljusspår o fick dunderskäll av förbijoggande gubbe
- snattade godis, kläder
- petade in ett popcornskal i ögat för att jag skulle härma mamma som hade linser
- lurade i två killar på skolan att man visst kunde äta gullregn.....

O S V....

Jag och min bror när vi var kanske 8 och 11 år gamla. Vi var på semester och bodde på hotell. På dörren varje morgon skulle man hänga ut en skylt på handtaget om man ville ha städat eller inte. Vi gick igenom hotellets 5 våningar och vände på alla skyltar. Så de som ville ha städat fick det inte och städerskor stegade glatt in till de som inte ville bli störda och hittade folk som sov och folk som var nakna. Vi fick lagom mycket skäll :o
:rofl::rofl::rofl:

Var "barnvakt" en stund till ett litet grannbarn, jag och en kompis. Vi lurade iväg henne på lite villovägar i samhället vi bodde och skyllde på att "det var hon som ville" gå iväg. Gissa om alla föräldrar var arga på oss!

Var väl kanske 6-8 år och var hemma själv med en kompis. Det är ganska sent på hösten, kanske i november eller så. Mamma skulle bara ner till centrum på ett snabbt ärende. Så kom jag/vi på idén att "barnsäkra" hela huset. Vad gör vi? :angel:
Jo, barrikaderar trappan från båda håll med stolar och div. skit, tejpar alla vattenkranar, tejpar alla lysknappar (så det är svart i hela huset) och välkomnar mamma hem med en flimrande ficklampa. Hennes min när hon kom hem alltså, stackars människan blev alldeles vettskrämd. Sen blev visst hela huset lite blött också... :angel:

Det var nyckelpigeår och jag och en kompis tyckte synd om alla miljoner nyckelpigor som var tvungna att vara ute på natten. Vi plockade i våra hinkar, bar in i huset, plockade ännu mer och hällde ut i rum efter rum.

Nöjda stod vi och beskådade vårt verk. De menlösa tapeterna blev faktiskt mycket bättre med nyckelpigemönster.

Men vi hade glömt en sak: Nyckelpigorna måste utöver logi få mat också. Eftersom vi inte visste vad de äter, så bar vi in lite av varje. Gräs, insekter, blommor, kvistar, jord, kottar, mossa osv.

De två små djurvännerna blev sedan helt förbluffade över de vuxnas reaktioner. Skrik och gap när det handlade om godhjärtade hjälpinsatser för utsatta djur?

Var mer vild än tam när jag var liten eller snarare kreativ och kan själv och fattade inte alls varför inte jag fick göra samma saker som mina systrar och kusinerna (som är mellan 10 och 12 år äldre än mig)

Har sprungit på kyrktrappan och skrikit " ÄVLA SKIT", skyller på mina kusiner som sa att jag skulle göra det.

Min mamma och farmor tyckte jag skulle passa matvagnen utanför affären då dom glömt av att handla något, bara det att jag fått min första rockring som jag ju tydligen var tvungen att testa så jag hoppade iväg och hittades av min systerskompis mamma när jag stannat för tågbommarna som var nere.
Stackars farmor var helt förvildad och trodde amrikanare hade kidnappat mig och ville nu ha massa pengar för att lämna tillbaka mig.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 321
Övr. Hund När jag var valp, underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ”ditt barn”, och oavsett antalet skor...
Svar
6
· Visningar
1 082
Senast: littL flower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama