Jag red också i hagar på okända hästar ( ej ridvan på den tiden). 10år gammal var jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så jag gav bort suddgummit till en kompis och hoppades att polisen skulle knacka på där istället
Haha på tal om vatten så kom jag faktiskt på att jag hoppat i under en forsränning!
Jag, pappa och brorsan var på forsränning, kom ihåg att det egentligen inte var tillåtet för barn men pappa kände snubben som hade det. Det var en rejäl fors och jag tyckte att det var ascoolt (jag var inte så räddhågsen av mig). När vi kom ner för värsta forsen så skojade guiden att "titta nu är det nästan lugnt så att man kan hoppa i"!
PLUMS så hoppade jag i och försvann som en liten kork i forsen. Pappa hoppade i och fiskade upp mig, turligt nog hade min flytväst fastnat i ngn ris som flöt omkring längre fram
En gång när jag inte fick åka och köpa godis (bodde på landet) så tog jag min ponny, red till kiosken och band fast henne i cykelstället utanför
Har även försökt hissa upp min lillebror i en flaggstång efter att sett Emil i Lönneberga.
Men alltså allt ovanstående känns liksom som ganska normalt för barn?
Hemska saker tänker jag är att typ plåga djur och liknande.. ?
Men herregud, alla kan göra fel. Du var bara ett barn och levde dessutom utsatt för våld.Och era kommentarer om hur vidrigt gjort det var klarar jag mig verkligen utan. Det är uppfattat sen lääääänge tillbaka.
Nej, verkligen inte. Det bekymrar mig i så fall mer om @MM fortfarande har dåligt samvete. Släng bort det, är mitt råd!Men herregud, alla kan göra fel. Du var bara ett barn och levde dessutom utsatt för våld.
Jag kan inte föreställa mig att någon härinne lastar dig för det här.
Okej. Jag kan säga en riktigt hemsk (!) sak jag gjorde som barn som förföljer mig än idag och mår supersuperdåligt över och som jag faktiskt aldrig berättat för någon för att den är så genomrutten
En gång när jag var 13 år gammal så snattade jag. Inget konstigt så (en jävla bit choklad ). Men jag var livrädd för att åka dit för då hade jag fått stryk hemma (bodde då hemma hos en som misshandlade oss, rättfärdigar inte mitt handlande men det är min förklaring) så när väktaren som tog mig frågade vad jag hette så sa jag istället min bästa väns namn, personnummer och adress... Jag kunde även hennes mammas födelsedata som jag var tvungen att säga och så fick jag ge honom mitt (hennes) hemnummer och så ringde han och mamman svarade. Han förklarade allt och jag hade "turen" att min vän inte var hemma och fick skulden på sig då vi inte pratade med varandra i telefon. Han skulle skicka hem mig direkt sa hon.
Istället så gick jag ju hem till mig. Men sanningen kom ju fram till slut då min vän aldrig kom hem direkt och sedan inte fattade vad mamman pratade om när hon kom hem och det slutade med världens bråk har jag fått veta och hon hade alibi för hon hade varit hos en vän hela tiden. Det slutade med att dom fick åka och kolla på övervakningsfilmen några veckor senare och kunde peka ut mig istället. Den dagen polisen ringde hem sjönk jag genom jorden ungefär 37 gånger
Sen var givetvis min vän arg och besviken på mig ett bra tag. (Tro mig, det var jag på mig själv också!) Hon pratade inte med mig. Men en dag kom det någon från något ställe och skulle medla mellan oss till skolan och jag fick en chans att förklara mig och be om ursäkt. Hon godtog ursäkten och idag 19 år senare så är vi fortfarande vänner
Och tro mig när jag säger att jag har lärt mig min läxa..
Och jag sa ju att mina "bus" inte är rumsrena så det här blir nog det enda jag delar med mig av enbart för att påminna alla om att fela är mänskligt, att förlåta gudomligt.
Och era kommentarer om hur vidrigt gjort det var klarar jag mig verkligen utan. Det är uppfattat sen lääääänge tillbaka.
Någon annan då som har en värre synd? (Snälla )