Vad är det som gäller/rätt att göra?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag har en foderhäst, unghäst.
Jag kontaktade ägaren då jag var tveksam till hur vi trivdes ihop och hon berättade att hennes dotter gärna vill ha henne, och började leta stallplats direkt.
Bra tänkte jag, det har ordnat sig.

Vi har kontrakt med 1 (eller 2?, ska kolla sen:angel:) månaders uppsägningstid, men det spelar inte mig någon roll om de tar henne tidigare.

Detta var runt den 7-8 februari. De behövde någon vecka på sig att hitta stallplats, men dottern ville ha henne så snart som möjligt.
De skulle antagligen ha hittat stallplats till helgen som nyss varit så jag kunde köra dit henne. Jag hörde av mig i slutet av förra veckan (inför helgen) och då var det väl lite stall på gång.
Får ett mail nu om att dottern inte har råd att ha henne har det visat sig.

Nudå?
Nu står jag här med för många :angel: hästar.

Gäller uppsägningstiden nu eller vad gäller?
Jag vill självklart hästens bästa men räknade ju med att hon skulle få åka inom det närmaste..

Sv: Vad är det som gäller/rätt att göra?

Tror nog du får räkna _från_ det du skriftligt säger upp henne ,för att vara på den säkra sidan .

Så skicka en skriflig uppsägning på hästen .

Vad menar du med att du nu står med för många hästar ?

Mvh Mia

Nej det är inte för många hästar egentligen, vi har plats och foder.
Det är mer tiden som kniper.

Jag räknade ju med att hon skulle åka nu..

Men har pratat med ägaren som ska se vad hon kan göra.
Har 1 månads uppsägningstid iaf så ska skicka skriftligt också.

Har lagt ut annons på henne också, ägaren bad om det.

Skriv ett brev (gärna både mail och snigelpost)

"Enligt samtal 2009-02-02 bekräftar jag härmed uppsägning av fodervärdskontrakt gällande hästen Xxxxxx. Uppsägningen gäller från 2009-02-02 och med sista dag XX-xx-xx" (alltså det datum som är sista dag enligt uppsägningstiden). Jag föreslår också att du skriver in hur hästen ska återbördas, ägaren eller du som ska köra den?

Tack :)

Jag sa ju upp henne via mail iofs för över en vecka sedan, ska jag ta det datumet eller vilket?

Jag hade tagit det datum då du först lät dem veta att du inte skulle behålla hästen. Telefon eller SMS, du bekräftar det skriftligen nu

Då ska jag göra det.

Så "tjänar" jag någon vecka på det iaf.

Tack.

De kan ju alltid bestrida detta datum, men om du sätter det på pränt är det en bra början.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 228
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Jag har hamnat i en klämd situation, och såklar hävdar alla alltid på sin egen rätt, så som jag hävdar på min egen rätt. Så jag skulle... 2
Svar
33
· Visningar
4 607
Senast: Kiwifrukt
·
S
Ekonomi & Juridik I lördags blev jag uppsagd från mitt stall, två platser. Jag fick två veckor på mig, sen skulle mitt pick och pack vara borta. Jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 085
Senast: Saima
·
S
Ekonomi & Juridik Dokusåpan som är ******* Gård (nej, antal stjärnor matchar inte namnet...) fortsätter, för dom som har följt mina tidigare sura... 2
Svar
23
· Visningar
4 196
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31