Vad är det sämsta du gett bort?

Jag gav min farfar ett armbandsur för 200:- när jag var liten, såg helt normalt ut. Var tydligen för billigt och/eller fult för honom för jag minns hans skratt över det och hur ledsen jag blev. Nu kan jag väl förstå att det kanske inte var en högkvalitativ present ...

Typ allt jag har köpt till syrran förutom ett tårtfat. Hon vill bara ha dyra grejor, inget annat duger. Tårtfatet köpte jag på ekohallen, men jag så att den var dyr. Och hon använder den faktiskt :banana:ja, min syrra är en jävla snobb :meh:

Inte jag men min svägerskas lillasyster (jämgammal med mej) gav ett år min bror och svägerska en almanacka. Jättebra grej:up:. Men det är ju en fördel om den inte är från året innan :rofl:
Min syrra är också en snobb. Ett år köpte jag henne ett jättefint halsband från Ebay. Hon älskade det och hade det på fest och så. Hade jag berättat att det kostade 20 spänn så hade hon aldrig i livet använt det.

Jag känner att jag måste bikta mig lite..
Det här var en födelsedagspresent. Men det är absolut det sämsta jag gett bort.

När vi gick i mellanstadiet hade vi ofta tjejmiddagar när man fyllde år. En tjej i klassen som tyvärr var lite utanför hade fyllt år och vi skulle dit hela klassen. Ingen visste så mkt om henne. Men vi tyckte inte illa om henne.
Dock luktade hon väldigt(!) mkt svett.
Det var ju liksom inget någon visste hur man skulle ta upp som 10-åring.
Men utan att vi pratat med varann hade alla köpt et kit duschkräm och deo. Det var ju en rätt vanlig present då. Men det brukade bli större spridning med lite annat också. Inte den här gången.
Åh, vad jag skämdes då och nu.

Det är absolut det sämsta jag gett bort.

Min mamma tänkte fö köpa några solbrillor ”med havsanemoner” till mig när jag var liten. Pappa upplyste henne om att det var hash-blad.
Hade varit fint att komma till dagis och visat vad mamma köpt.

Den här tråden är ju för underbar...:rofl::rofl::rofl:

Och så tänker jag på att jag alltid får lite panik när jag får lite mindre roliga (:angel:) klappar och presenter över att det absolut inte får synas på mig :nailbiting: Vilket får mig att misstänka (men hoppas inte :o) att jag egentligen snarast ser ganska ansträngd ut i min krampaktiga leende och glada utrop :laugh:

Det året när jag köpte (i mitt tycke) jättefina julstrumpor, som en av mina arbetskamrater som jobbade extra som sömmerska sytt, till mina två brorsöner i julklapp. De var väl kring 7-8år gamla å var inte riktigt vad de önskade sig....

Min stackars morfar brukade får typ en påse ostbågar av mig när jag var 7-10år gammal - jag försvarar mig med att det var typ det enda godis han åt :angel:

Som tonåring gav jag Bill Cosbys "Pappabok" till min pappa. Att döma av pappas min när han öppnade paketet förstod jag redan då att jag skjutit utanför mål. Så här i efterhand vet man ju att pappas reaktion hedrade honom. En riktigt, riktigt usel present.

När min pappa fyllde 50 skulle vi åka till Italien så jag gröpte ur en snygg träbit på slöjden så det blev en citronformad fördjupning, målade lite på den också. I mina ögon var det en perfekt femtioårspresent. En konstnärlig skål med Italientema som borde få en centrerad plats i hemmet :up:. Det hade kunnat vara ännu en kärleksfull men värdelös gåva från ett barn om jag bara inte bestämt mig för att avsluta med att skriva stort med brännpennan 50 ÅR. Som vuxen förstår jag att den fina skålen aldrig stod framme och så småningom försvann.

Typ alla grejer man gjorde i slöjden i skolan och gav bort till de närmaste släktingarna:angel: Jag lyckades med en skärbräda till mamma som (faktiskt) fortfarande är i bruk, men resten utav sakerna är ju bara för skämmiga:o
Men nej! Det är verkligen ingen dålig present att som barn ge bort det man själv gjort. Jag värderar alla de saker mina barn gjort själva till mig oerhört högt! De finns kvar allihop, vissa står framme och jag ler av minnet varje gång jag ser dem :love:

Som barn gav jag mamma ett paket disktrasor i present en gång. De var dyra, säkert 40kr, rosa och vitmönstrade tunna med en massa små hål i, inga vanliga wettex här inte. Tyckte då att jag hade kommit på något riktigt bra :D. Mamma skrattar gott åt minnet idag

Men nej! Det är verkligen ingen dålig present att som barn ge bort det man själv gjort. Jag värderar alla de saker mina barn gjort själva till mig oerhört högt! De finns kvar allihop, vissa står framme och jag ler av minnet varje gång jag ser dem :love:

Min pappa säger alltid att de bästa julklapparna han har fått är de vi barn har gjort på slöjden, han tycker det är tråkigt att vi inte har slöjd längre!

När jag var liten "stal" jag en vas från min mamma, slog in den och gav tillbaka den :up:

Jag och min storasyster hade en liten blå nagelsax som vi gav till varandra vid jul och födelsedagar under en period när vi var mycket små. Jag gav den tilll henne i födelsedagspresent, sedan gav hon mig den i födelsedagspresent och jag gav den sedan till henne i julklapp. De uppstod dock ett problem och det var att min syster inte hade något att ge mig i julklapp eftersom jag fyllde år närmast före jul. Dessutom, eftersom min syster fyllde år närmast efter jul så hade jag följande år inget att ge i födelsedagspresent kommande år. Jag minns inte hur vi löste det, men det orsakade en del huvudbry. Det verkade dock inte finnas på kartan att tänka utanför boxen och ge något annat än den lilla nagelsaxen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka