Vad är det sämsta du gett bort?

Jag har säkert gett bort en del dåliga presenter, som tur var har jag väl förträngt den, men en sak kommer jag att tänka på nu.

Many, many years ago...
Det var min exsvärmor som fyllde år. Hon brukar inte fira något, och brukar heller inte vilja ha något i present, men ett kort tänkte jag ge. Så jag gav ett sådant där kort med tillhörande kylskåpsmagnet (bara det redan, så inte hennes grej).
Inte nog med det. Det var en magnet med citat på, och inte ens ett sådant där vanligt, klämkäckt citat a'la "vänner är som blommor/stjärnor/whatever" utan det var något låtsasdjupt och tämligen oförståeligt svammel.
Grejen var, att jag minns att när jag köpte det så tyckte jag att det var mitt i prick.
Svärmors oförstående min antydde att hon missat vad det skulle ha varit för prick, och flera år senare förstår jag inte heller hur jag tänkt O_o

Minns fortfarande VHS-kassetten med typ del 2 eller 3 av Mr Beans äventyr (alltså inte ens del 1) som jag gav till mamma i julklapp ett år på mellanstadiet. :p Det var väl i själva verket jag som var mer intresserad av den och med tiden hamnade den bland mina egna VHS-band. :D

Kom på att jag faktiskt är skyldig till en dålig julklapp själv. Eller ja, själva julklappen var det väl inget fel på, mer kommunikationen med övriga familjemedlemmar. Mamma och jag lyckades nämligen köpa exakt samma böcker (ja, i plural) till min bror. Förvisso såna han hade önskat sig, men ändå, vad är oddsen för exakt samma jäkla böcker? Jag kan inte ens skylla på att vi bor långt ifrån varandra, för vi bodde pinsamt nog i samma hushåll.

Jag hittade en superhäftig klocka på ebay som min pojkvän fick i julklapp! Bara det att när jag fick hem den så var den så sjukt plastig och såg riktigt billig ut. Han fick den ändå såklart och han blev inte så glad! :p

Till saken hör att julen innan så fick jag en Gant-klocka av honom. :rofl:

På tal om alkohol.. min pappa fyllde 60 och i samma veva så jag var på Irland så jag passade på att köpa med en flaska fin irländsk whiskey. Bara det att när han fick den så hade han redan fått 20+ flaskor whiskey av övriga nära och kära! :D Nog för att han gillar whiskey men nån måtta.. :rofl:

Ähe, det hör väl barndomen till att ge dåliga presenter till familjen? Min pappa har använt mycket slips genom åren, så nån gång när jag var i tidig tonår så fick han en blå slips med gula solrosor på. Inget hit direkt. :D
Packade upp den när jag gick i nian och tjejerna i klassen bestämde sig för att ha slips till årets skolkatalog.
Diverse egengjort skräp i skolan har jag ju släpat hem. :angel:

En 90-tals ? 'jogging-overall-set' (ljuslila joggingbyxor med matchande joggingjacka med vit dragkedja fram, ingen luva utan lite mudd runt nacken)

"Ala sunes sommar stil"

Från Myrorna. Till 50kr-klapp lotteri

Jag och min storasyster hade en liten blå nagelsax som vi gav till varandra vid jul och födelsedagar under en period när vi var mycket små. Jag gav den tilll henne i födelsedagspresent, sedan gav hon mig den i födelsedagspresent och jag gav den sedan till henne i julklapp. De uppstod dock ett problem och det var att min syster inte hade något att ge mig i julklapp eftersom jag fyllde år närmast före jul. Dessutom, eftersom min syster fyllde år närmast efter jul så hade jag följande år inget att ge i födelsedagspresent kommande år. Jag minns inte hur vi löste det, men det orsakade en del huvudbry. Det verkade dock inte finnas på kartan att tänka utanför boxen och ge något annat än den lilla nagelsaxen.
Underbart!

Ni genomförde alltihop precis som man ska, men missade själva grundidén :D :up: :love:

Förra året gav jag bort "Boken om Mig" till en äldre släkting. Jag trodde att jag hade träffat så rätt och kände mig jätteglad över att äntligen ha hittat något häftigare än strumpor till personen i fråga.

Mottagarens ansiktsuttryck vid öppning var ungefär så här: O_o:crazy::confused::meh:

Det blir strumpor i år helt enkelt.
Ehhh sen har jag köpt till föräldrarna i år! Hoppas på bättre mottagande. :nailbiting:

Jag tycker (naturligtvis) själv att jag oftast ger rätt bra presenter. :) Det enda jag kommer på som var riktigt svårt att uppskatta var isdubbarna som jag tillverkade i träslöjden. Kapade resolut två lagom längder av fyrkantsstav, kanske 8 cm i diameter. Tanken var att de skulle täljas till, men det orkade jag inte. Det fick räcka med att sandpappra lite så den blev slät och slå i en - ja spik som var spetsig åt två håll.

Inte ens pappa som har jättelika händer hade en chans att greppa runt de där isdubbarna. :o

Han drabbades också av en virkad slips i orange stickigt garn som nog är det fulaste jag någonsin tillverkat. :)

Å andra sidan brukade han ge mig jättedyra trenchcoats, inte för att göra mig glad utan för att påverka min klädstil som inte var så damig som han ville.:crazy: Om jag minns rätt så hann jag sälja tre till second hand innan han fattade att det inte skulle funka.

När jag var liten fick min syster en del märkliga julklappar av mig. Ett år fick hon ett 4-pack med tennisbollar (hon spelade INTE tennis), ett annat år ett gäng med serietidningen Buster (som handlade om fotboll vilket hon inte var det minsta intresserad av, men hennes ponny hette Buster så jag tyckte väl det var skäl nog).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka