Vad är det nu?

HH_gullet

Trådstartare
I onsdags när jag skulle träna så såg tränaren att hästen inte gick som han skulle att han anmärkte bak vid hasen ville han inte sträcka ut steget, då trodde vi han hade fått ett slag där så han har vilat till igår när jag skulle kolla,
och då var det värre eller det syndes tydligare, men nu hade det typ gått upp i rumpan, för han använde inte musklerna likadant på båda sidor, och om man drog han i svansen så spände han inte musklerna lika mycket på den sidan, men det syns inget i skritten utan i traven,

vad kan det vara? låsning? muskelsträckning om han är gått omkull i hagen? eller sparkad eller är det nått mer allvarligt tror ni? jag vet inte om jag ska åka till atg eller ta ute en massör eller kiropraktor? tänkte boka till atg i allla fall för att kolla upp det men några ideer vad det kan var?
Tips?

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 581
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 816
Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
2 978
Senast: Jiovedi
·
Hästvård Får börja med att säga att hästen är under utredning av veterinär(er). Ska in igen på klinik fredag. Men önskar input och erfarenheter...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
24 573
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka