Vad är det här för nån orm?

E

Erboon

Vet någon vad det här är för sorts orm? Jag har extrem ormfobi men eftersom jag vill veta så fick jag ju offra mej och hämta kameran. Nån som vet?

Sv: Vad är det här för nån orm?

En snok tror jag att det är.. Är inte helt säker men det ser ut så..

Okey ;) Jag sprang så fort jag hade knäppt kort :p Är snokar farliga? :angel:

Ser ut som en snok tycker jag med..

Nej, om de inte är i vattnet, då kan de strypa en om de är tillräckligt stora :eek:

Ser ut som en helt vanlig snog ja. Den är inte farlig, snokar är stingsliga av sig och det ska mycket till för att dom ska göra nåt annat än att fly snabbast möjligt, så även i vattnet :idea:

Okey, så jag kan fortfarande gå ut lungt? xD

Jadå!

*101010*

Den enda giftiga ormen i Sverige är huggormen...

Och snoken kan bli längre än huggormen
:eek:

Senast ändrad av en moderator:

Det är en livsfarlig dödsgiftig orm från australiens djungler som sökt sig till ditt hus. Akta dig! :angel:

Nej..
Det är en snok.

Gå ut du bara! ormen "springer" nog iväg fortare än du gör :D

Ett bra sätt att komma över ormfobi är att lära sig mer om dom, ormar är verkligen fashinerade djur!

Haha xD men jag har så hemsk ormfobi så jag kan inte rära en BILD av en orm... Så för mej är det en livsfarlig dödsgiftig orm från australiens djungler som sökt sig till mitt hus. xD

Ta på dig gummistövlar, de kan inte ormen bita igenom...

Världens minsta ormart typ... (11cm)

Rhamphotyphlops_braminus.jpg

Wow, vilken häftig färg... :

Xenopeltis%20unicolor_24662336.jpg

Är faktiskt inte heller förtjust i ormar..
Usch usch usch usch... Fast de är nog mer rädda för mig än vad jag är för dem.

Hur kan ni se att det är en snok? Kan det inte lika
gärna vara en huggorm utan zick-zack mönstret?

Vad jag vet har alla huggisar zick-zack-mönstret, vilket dock kan vara svårt att se på en nästan svart orm. Då får man gå på ögonform, huvudplåtarna eller snokens gula fläckar.
På bilden kan jag inte se något ryggmönster, men visst kan det vara en huggis ändå. Så rådet till TS är att ta en närbild på ormens huvud. :)
Duktigt att ta bilden trots ormrädsla! :bow:

LIA

Visst kan det vara svårt att avgöra när man inte ser huvudet. Men jag tycker varken ormens mönster, kroppsform eller fjäll säger något annat än att det är en snok

Så rådet till TS är att ta en närbild på ormens huvud. :)
Närmare än så där kommer jag inte, och så ligger huvudet inne bland stenarna :p Har nu börjat fundera på om den är sjuk eller nåt för den ligger där helt stilla på dagarna sen på kvällarna är den borta och sen kommer den tillbaka igen :s

De flesta snokar är aktiva på natten :p den är antagligen ute och jagar och sen vilar den under dagen

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 890
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17