Vad är det här för duva??

Misiaczek

Trådstartare
Jag och sambon var nyss ute med hundarna och strax bakom hörnet hittade vi den här duvan! Den flög inte iväg när hundarna försökte hoppa fram till den, den verkade helt orädd..men kanske var den skadad också..då den inte ens försökte flaxa iväg.. Hur som helst.. den var väldigt lätt att fota då den stod still, så jag tänkte att jag måste ta bilder för att fråga vad det är för slags duva?? Jag har då aldrig i mitt liv sett någon liknande... Någon som har en ide om vad det är för duva? För inte kan det väl vara en vanlig stads-duva?

Den ser ganska "ovårdad" ut på bilderna, men det är bara bilden som blev dålig. Fågeln är väldigt vacker och hade väldigt mycket "fluff" på huvudet och som en lejonkrage.
2011920183235558516258_sbig.jpg

2011920183244590516258_sbig.jpg

Sv: Vad är det här för duva??

kanske en tam duva som rymt. eftersom den inte var rädd heller, så kanske den är van med människor och andra djur ? :)

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
806
Trädgård & Växter Jag gick förbi en rejäl krabat idag, som jag antar är någon slags humla. Eller? Jag har extremt dålig koll på det här och är inte ens...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: nullo-modo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 658
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar