Vad är det galnaste/värsta/hemskaste/mest uppseendeväckande du sett någon gång?

Lupino

Trådstartare
Jag är nyfiken på era historier. Har inget direkt att bidra med mer än att jag tappade hakan när jag stod vid ett rödlyse mitt i stan och bildörren öppnas på bilen framför och någon kastar ut en hel påse med macdonalds-sopor rakt ut på gatan och sen bara kör.

Bidra med era historier!

Inte sett något direkt, men hade en dröm när jag var liten, typ 3-4 år. Drömmer att jag ska gå på toaletten, lyfter på toalocket och ser min mammas avhuggna huvud i toaletten. Ganska makabert.
Blev lite rädd för att lyfta på toalocket efter det...

Men jag har sett ett par nyfödda smågrisar med bara ett stort öga i mitten av pannan istället för två normala ögon. Det är också en ganska märklig upplevelse. Till råga på allt har grisarna levt så jag har varit tvungen att avliva dem så fort som möjligt.

Men fy dobbis vad hemskt... jag vet inte om jag har sett så mycket konstigt egentligen. Känns som om efter dobbis inlägg så blir allt annat lite blekt.

Självklart, men det är ingen tävling i att ha varit med om det hemskaste. Jag är bara nyfiken om upplevelser ni reagerat på. Stort som smått!

Jag var med om något rätt konstigt i somras. Stannade vid ett landsvägsstopp (min vanliga jobbväg) och helt plötsligt stegar en man klädd i motorcykelkläder fram till bilen och sliter upp bildörren på passagerarsidan. Hans motorcykel hade tydligen råkat ut för bensinstopp och han undrade om jag råkade ha med mig en reservdunk. Men så gör man väl inte????? Jag hann knappt bli rädd när det hände, för det gick så snabbt och människan var ju trots allt inte farlig. Men så lätt någon kan ta sig in i ens bil (speciellt en äldre variant) om man - som man väl vanligtvis gör - kör runt med olåsta dörrar... :crazy:

Apropå trafik så åkte jag på Essingeleden en gång i halkan, och det kom 2 bilar bakifrån i vänsterfilen som dels körde väldigt fort och dels låg väldigt nära varandra. Första reaktionen var vilken tokstolle är det som ligger så nära sin framförvarande (typ 1-2 m) när första bilen körde förbi (i typ 130 km/h). Sedan såg jag anledningen till det korta avståndet, han bogserade bilen bakom.........

Satt på min altan när en kvinna med barnvagn kom gående på vägen utanför. Barnet grät och kvinnan stannade till precis utanför mig, gick fram till barnet och helt enkelt smällde till ungen. Helvete vad förbannad jag blev.

En annan gång satt jag på en uteservering samtidigt som Peace & Love var igång i stan, när jag på andra sidan gatan ser en kille komma gående klädd i en röd cape, stålmannen-kalsonger och en mask - enbart. Helt underbart, önskar än idag att jag haft sinnesnärvaro nog att plocka fram kameran :D

I höstas var jag på väg från Oxelösund i kolsvarta kvällen och strax före Stigtomta mötte jag (som jag trodde) en cyklist eller moppe,,,,,vilket visade sig vara en tradare i full fart. Enda belysningen var ett parkeringsljus på passagerarsidan framåt, resten var kolsvart. Fort gick det också.

Något som sitter etsat på näthinnan sen många år är när jag och en vän var ute och red på vännens halvblod, hon hade täten. Plötsligt kommer en bil med släp i hög fart på den lilla grusvägen, tutar - vilket får kompisens häst att kasta ut rumpan (unghäst) varav bilen kör in i hästen, hästen drar av den värsta bockning jag någonsin sett - vännen flyger som en projektil rakt in i skogen - och hästen springer hemåt.

Två lastbilar kör in i varandra. Den främre har långa plåtskivor på flaket, den andra körde in i den första bakifrån.
När jag öppnade dörren till den andra lastbilen, max 20 sek efter smällen var föraren redan död plåtskivorna hade delat honom i höjd med naveln. Han satt som normalt, med händerna på ratten och fötterna på pedalerna Skivorna hade kommit in under panel o ratt.
Hoppade ner och lyckades fånga upp föraren av den första bilen, en ung engelsk kille max ngr år över 20.
Så han slapp se det.
När den belgiska polisen kom lämnade jag bara mitt kort, visade körkortet och stack.
Mådde tjyvtjockt hela vägen hem.

Mycket har man sett men en sak som gjorde mig förvånad i höstas. Jag stod med bilen i en T-korsning, skulle svänga höger, men eftersom det bara finns plats för en bil lite längre fram (vad heter det, man kan inte mötas där) så väntar jag då det kommer en traktor som kör precis där. Då kommer det en bil bakom, kör upp bredvid mig på min vänstra sida och sen svänger höger, framför mig och bara kör. Den kör inte jättefort heller. Kör upp på trottoaren för traktorn är ju på vägen där man inte kan mötas. Jag hann inte ens bli förbannad, jag blev knäpptyst och sa sen till passageraren " vad fan vad det där?" .

En annan uppseendeväckande sak där jag var huvudperson var när jag skulle besöka en toalett i ett land. Jag missade skylten och gick in. Kom in direkt i ett bönerum med massa män :D

Något som sitter etsat på näthinnan sen många år är när jag och en vän var ute och red på vännens halvblod, hon hade täten. Plötsligt kommer en bil med släp i hög fart på den lilla grusvägen, tutar - vilket får kompisens häst att kasta ut rumpan (unghäst) varav bilen kör in i hästen, hästen drar av den värsta bockning jag någonsin sett - vännen flyger som en projektil rakt in i skogen - och hästen springer hemåt.

Har ett liknande minne. Gick på en väg där det är 50, men var 70 strax innan så folk kör rätt fort + massa turister på väg från Åre. Det var höga snövallar på sidorna så jag kunde inte gå med hästen lite av vägen, min 3-åring som vanligtvis var helt orädd för bilar. Var tvungen att gå där för att det stod en hästbuss längre bort som skulle plocka upp henne, men inte kunde köra ända fram pga snön. Det går bra tills det kommer två bilar på rad jättefort, så min häst blir rädd och far ut på min kompis som i sin tur far in i sidan på bilen :nailbiting: Lyckligtvis gick det bra med min kompis, men backspegeln på bilen gick sönder så föraren stannade och skällde ut min vän för att hon haft sönder hans backspegel och ville att hon skulle betala en ny :banghead: och man skulle minsann inte gå hästar på vägen. Hade han inte kört som en jävla dåre där det är 50 trots att det gick en häst där så hade hans backspegel varit hel :rage:

Vte inte vilken som är värst:
En otäck hästolycka. Ett barn som blev sparkad i huvudet och sen avled av skadorna.

Två är jobbrelaterat. En gammal kvinna med svår kol. Hon hade dessutom dödsångest och hallucinationer om att det brann på hennes kropp.Hon var helt hysterisk och skrek med sådan ångest. Och så avled hon fortfarande med ren skräck i ansiktet. Hon hann aldrig få något från sin ångest. Det var jättejobbigt att se en människa kvävas till döds.

Den andra också en äldre kvinna som levt hela sitt med sin man som misshandlade och våldtog henne samt höll henne instängd i stort sätt hela hennes vuxna liv.Hon var livrädd varje gång man skulle hjälpa henna i duschen eller till toa. Gubben dog och hon hamnade hos oss där det mesta kom fram. Visades att hela byn visste vad som försegick men inget gjort något. .Det var så sorgligt att veta att hon hade levt så sedan hon var 15 år. Hon visste inget annat.
Detta gjorde att jag gick med i kvinnojouren.
Och där har man ju sett det mesta av hur grymma och hemska människor kan vara. Usch!

Liknande trådar

M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 348
Senast: Appetax
·
Hästmänniskan galna \'tomtägare\' - rättigheter och skyldigheter? Bakgrund: Inte så långt från vårt stall ligger ett koloniområde. Runt...
Svar
9
· Visningar
1 751
Senast: Pooh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka