Vad är det för någonting?

K

Kia

Jag skrev lite i tråden om sår & eksem, min gamla tik har fått något som jag misstänkte var våteksem.
Åkte in med henne till veterinären som sa att det var våteksem.
Men jag vet inte riktigt om jag verkligen tycker att det ser ut som våteksem nu när hon har blivit rakad.

Min mor har haft hund med våteksem och jag kan inte minnas att det såg ut så här...
Och på bilder jag hittat på internet så verkar inte området vara så stort som det är på min hund.

Tycker ni att det ser ut som våteksem?
Jag lägger in en länk till en bild, men jag måste varna känsliga läsare för att bilden är rätt äcklig!
Bilden på hundens sår...

Den första bilden är STOR, jag har lagt ut en mindre bild här:
Midre bild!
 
Sv: Vad är det för någonting?

Kan vara någon form av allergi också! Så finns det en hudsjukdom ,SA, men det borde ju vetrinären reagerat på om det skulle vara den....
Ser väldigt likt eksemen som två av våra hundar hade i vintras, gav dem kortison somde svarade bra på.
 
Sv: Vad är det för någonting?

Min hund har fått Rimadyl (smärtstillande och antiinflammatoriskt) och Kefavet (mot infektion).
Det är bara andra dagen i dag, men jag tycker att det faktiskt ser lite bättre ut redan! :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 202
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp