Vad är det för märke på sadeln?

Beet

Trådstartare
Vad är det för märke på denna sadel? DD står det, men jag hittar ingen information om det. Den ser ut att ha några år på sig, men är väldigt fint sliten tycker jag ändå. Måste sälja den då den är för smal för hästen, men har ju ingen aning om vad det är för sadel som jag ska sälja.

Behöver därför er kloka bukefalisters hjälp att försöka lista ut vad det kan tänkas vara för någon sadel? :)

http://dayviews.com/3dubblam/2012/4/4/

Sv: Vad är det för märke på sadeln?

Vad jag kan se så hittar jag inget nummer nånstans på sadeln. Det enda är initsialerna DD. Dock när jag sökte runt på "DD sadlar" så kom Double D fram så det kanske inte är helt omöjligt att det är en sådan.

Har fortsatt att kolla runt på internet om jag kan hitta mera info, men hittar inget. Jag får bara fram sadlar som heter "Double c" om jag kollar på svenska sidor. Är det någon liknande sadel?

Det är en gammal Double D sadel. DD är som Simco, gjorde kvalitétssadlar förr,
skitsadlar idag.

Siffrorna hittar du antingen under fendern/jockeyn uppe på bommen, kan i
enstaka fall även vara på baksidan av tieholdern.

DD idag: Blä

Edit: Även om jag kommer ihåg loggan som två "D" där det ena satt i nederkant
på det andra, lite snett.

Tack för ditt svar! :)

Du menar alltså då att denna sadel är ändå helt okej kvalité eftersom den är gammal? Vad tror du man skulle kunna få för den? Den är ju välandvänd och sliten därefter, men det är inga små "skavanker" på den utan den är hel.

Om jag hittar siffrorna, vad är det dom talar om då?

Tack på förhand / Beet

Ingen som vet vad jag skulle kunna ta för pris på sadeln? Jag har noll koll på westernsadel marknaden och vill inte sätta ut den för varken överpris eller underpris. :)

Klassikern är 5000 för en gammal fräsch "den typ" av kvalitétssadel.
Kan tycka att din kan vara ok för 5-6, MEN marknaden är tämligen
tvärdöd, och i o m att din sadel inte är speciellt bred i bommen
tror jag det är svårt.

Du får nog vara beredd att släppa den för 3-4 om du verkligen vill
bli av med den och inte behöva vänta i 6 månader.,.,.,.

På en av mina sadlar talar siffrorna tex om vad det är för bomstorlek och sitsstorlek. Står lite olika beroende på fabrikat som det verkar.

Jag har förstått att marknaden inte är på topp just nu, så 3-4000 :- skulle jag absolut kunna sälja den för utan att få dåligt samvete över att jag kunde fått mer!

Hittar dock ingenstans där det är några siffror. Kan dom ha nöts bort kanske?

KL

TS: Hoppas det är ok att jag kommer och snor lite plats i din tråd. Har också en sadelfråga och det kändes onödigt att starta ytterligare en sadeltråd bland de 100 tals som finns.

Så till alla er sadelkunniga, jag har en sadel hemma utan märke på sig. Siffrorna på "Latigo Holdern är 3830 och det ser ut som någonslags figur av en häst ovanför dem, de andra siffrorna (3 88) står på "skirten" under "jockeyn" och bokstäverna ( W R ) på "baksidan av bakvalvet". Och så har den ju en blomma uppe på hornet. Lägger in lite halvdåliga bilder och hoppas på att någon har ett bra svar till mig.

blogg

blogg

blogg

blogg

blogg

blogg

Tack för svar båda två, men innebär det då att det är en "nyare" och billigare Simco eller hade de äldre samma märkning? För den känns som en sadel med helt ok kvalité och inte direkt ny, några ideér på det? Har mailat Simco men de svarar inte, det gör iof inte Double C om min andra sadel heller..

Nu kan jag fattat fel men jag läste på en hemsida.
3 88 visar att den är tillverkad mars -88.
De andra siffrorna ska vara modellen tror jag. Har dock inte hittat någon info om dem.

Aha, hittade du den infon på simcolonghorn sidan - såg när jag följde länken att det var samma sida! Det är dem jag mailat tyvärr.. Men det låter ju logiskt med mitt intryck av sadeln att den skulle vara från -88. Tack så mycket för att du tar dig tid att kolla runt åt mig!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 313
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar