Vad är det för fel på dagens skitungar???

Zaria

Trådstartare
När jag & Hampus går från dagis passerar vi en låg/mellanstadieskola. Är inte första gången vi har problem att gå förbi den.

1) 3 tjejer i ca 10 årsålder börjar gå efter Hampus som lullar runt,han blir glad och säger glatt "hejhej" till dem,de fortsätter gå efter honom,tänkte inte så mycket på det,ofta brukar ju tjejer i den åldern tycka småbarn är söta,men sedan börjar de tränga honom och jag säger ifrån,tar Hampus med mig och går,de går efter och fortsätter tränga Hampus alla 3. Då säger jag ifrån och ber den sluta..."JÄVLA MONGOBARN" skriker ungarna åt Hampus.

2) IDAG: Vi går hem från dagis,Hampus kör själv vagnen men börjar krångla vid vägen som han VET att han måste stanna vid,plockar upp honom i vagnen efter många protester och han börjar skrika,går över vägen och förklarar för Hampus att man MÅSTE lyssna...Förbi cyklar en kille i 12 årsåldern med sig har han 2 kompisar,killen på cyklen brakar nästan in i vagnen och vrålar "AAAAAAAAHHHHHHHHGGGGRSJJJJJJJJJJJJJ!" rätt åt Hampus som blir jätterädd..."Men vafan håller du på med ryter jag som ju blir livrädd"...
"HÅLL KÄFTEN DIN JÄVLA BLATTE...ÅK HEM" skriker kompisen...Ursäkta vad sa du säger jag? Han springer ivög och skriker "JÄVLA BLATTE" (har givetvis inte en chans att få tag i ungen,dessutom är han ungefär lika lång som jag och hade förmodligen inte gett sig utan bråk)

Vad är det för fel på ungarna idag?

Eller är detta extremfall som föräldrarna inte vill ha hem/orkar med.

Är sjukt jävla trött på dem och blir givetvis ledsen över vad de säger.
Dessutom har jag nu en 2 åring som lärt sig säga "jävla blatte"

Vad är det för en sjuk värld vi lever i? Och var är ungarnas föräldrar. Som sagt killarna var i min storlek och hade jag fått tag i en hade jag förmodligen fått storstryk,å andra sidan var det tur för honom att jag inte fick tag i honom.

Sv: Vad är det för fel på dagens skitungar???

:eek:Vilka jäkla ungar!!:eek:

Hoppas verkligen inte ens egna små telningar blir sådana där ouppfostrade skit-ungar!! Fy säger jag bara..

Det hoppas jag också att de inte blir,hade jag hört minsta lilla att mina ungar gjort så hade det blivit utegångsförbud ett bra tag.

Tyvärr undrar man ju vad ungarna har för värderingar hemifrån. Visst man var inte guds bästa barn i den åldern heller,men man nöjde sig med att snatta tuggummi iaf,inte skrika åt förbipassernade mammor och småbarn.

Barn nuförtiden får inte lära sig respekt. Det är min teori i alla fall. Och ansvaret ligger inte bara på föräldrarna heller, utan hela samhället. Det omhuldas och daltas alldeles för mycket och någonstans mellan pedagogiska intellektstimulerande spjälsängsmobiler och lärare som tagit workshops i "Värna om barnets vilja" och "Främja barnets rätt att göra som det vill" så missar vi att lära våra barn att respektera andra och varandra.

I mina barns skola rättas inte stavfel i uppsatser; att tvinga barnet att koncentrera sig på dylika bagateller hämmar deras kreativa process...:confused: En mycket liten detalj kan man tänka men korrekt stavning av ett ord är en regel och att inte lägga vikt vid den korrekta stavningen är samma sak som att säga "skit i reglerna".

Det är lite samma stuk som med alla kändisar som åker fast för rattfylla och/eller drogmissbruk och sedan höjs till skyarna av massmedia; översättning: det gör inget om du bryter lagen så länge du är snygg i håret när polisen tar bokningsfotot. :crazy:

Jag och min familj går just nu på familjerådgivning eftersom vi haft problem med vår tonårstjej. Vid ett samtal berättade jag om vissa beteenden och uttalanden och sammanfattade med att jag själv (som verkligen inte var någon ängel vid den åldern) hellre skullit skjuta mig själv i foten än att kalla mina föräldrar fula ord. Terapistens svar var att vi fick ha överseende med dylikt tal, dottern är ju trots allt en hormonstinn tonåring!? Det var jag också men jag hade tillräckligt med respekt för mina föräldrar att inte använda svärord.

nämen jösses! Det var det värsta! Vad är det som gör att barn beter sej så här respektlöst??
Jag är inte direkt barnkär av mej (barn som jag har en relation till, syskonbarn, kompisars barn osv är helt ok men barn i "flock", t.ex som du beskriver tycker jag är obehagliga :eek: ) och jag skulle helt klart undvika att gå förbi där om det var möjligt. Men å andra sidan jag skulle även bli så förbannad o ta tag i saken genom att prata med personalen, så där får inte barn (eller någon öht) bete sej!:mad: Personalen får ta tag i problemet o diskutera med föräldrar om hur de ska förändra situationen.

Det är helt sjukt! Det är ju fan att ungar inte kan beté sig :mad:

För jävligt!!
Blir ledsen att du behövde uppleva detta. Jag fattar f-n inte heller vad det är med ungar. Min egen har blivit som förbytt sedan han började i skolan och på fritids och jag kommer nu att säga upp fritids då jag har möjlighet till det, och kommer hädanefter att välja hans umgänge mer omsorgsfullt.

Barn nuförtiden får inte lära sig respekt. Det är min teori i alla fall. Och ansvaret ligger inte bara på föräldrarna heller, utan hela samhället. Det omhuldas och daltas alldeles för mycket och någonstans mellan pedagogiska intellektstimulerande spjälsängsmobiler och lärare som tagit workshops i "Värna om barnets vilja" och "Främja barnets rätt att göra som det vill" så missar vi att lära våra barn att respektera andra och varandra.
Jag har sedan förskoleklassen (1½ år sedan) fajtats med skolan om deras värdegrundsarbete. Jag förväntar mig faktiskt av skolan att vi tillsammans jobbar hållningsskapande och stryper mobbing och annat skit i sin linda. 4 ggr plus utvsamtalen har vi suttit med 7-åringen och hans lärare och diskuterat ordet CP för att han ska fatta innebörden av att använda sådana ord. Ett ord som används över hela skolgården. I parallellklassen går en flicka med CP-skada, som mitt barn lekt med ett otal ggr. Det mesta han hört i skolan kommer ut hemma på oss och inte på plats. Jag blir skitarg på mitt eget barn och än mer över att vi enligt uppgift är de enda föräldrarna som stövlar dit med sonen i hampan och tragglar och tragglar för att han ska förstå allvaret och kränkningen. Man vad hjälper det när andra kallar varandra och honom det stup i kvarten i sandlådor och klätterställningar. Medan vuxna hör på!!

"Kan ni ta upp det här i skolan nu?" "Kan ni tala klarspråk och vara ordentligt konkreta med 6-7åringar?" "Kan ni säga till på skarpen?"

Läraren: "Eh, jo vi jobbade lite med Lion's Quest i höstas ..." :crazy::mad: "Och just nu har vi praktikanter här så vi får försöka hitta ett tillfälle sedan"

What?? Jag tycker det är ett ypperligt tillfälle för lärarstudenter att få inblick i hur man tar itu med sånt!

Jag har givetvis det största ansvaret i egenskap av förälder men att fostras i ett större kollektiv står faktiskt skolan för en stor och viktig del.

Jaa du, vad gör man? Jag upplever det också som att skolan ibland motarbetar vad jag försöker lära mina barn. T.ex. så har det vid ett par tillfällen hänt att andra barn uppträtt otrevligt mot mina och vad händer då? Jo, de skickas till rektorns kontor där de tvingas plita ihop ett jag-ber-om-ursäkt-brev!!?? Detta brev levereras sedan per lärare till mitt barn. Det blir alltså aldrig någon personlig konfrontation vilket har till medfölj att situationen inte upplevs som speciellt allvarlig.

Istället så blir antagonisterna ännu grinigare eftersom de tvingats sitta hos rektorn och det går sedan ut över mina barn som vid det här laget insett att det inte lönar sig att säga något. Jag har pratat med skolan om detta men de säger att detta är vad vårt skolsystem anser vara det bästa och att de bara följer de regler som lagts fram. Suck.

Ja, man undrar ibland...

När jag var på Bilprovningen i fredags var det en 5-6-åring där med sin pappa. Pappan satt och pratade med besiktningsmannen och lät sin son vistas borta vid dryckesautomaten själv. Det är en sådan automat där det kommer ut pulver när man trycker. Han satt och tryckte flera gånger på varje dryck, lekte med pulvret som kom ut och åt det som var gott :crazy:. Pappan sneglade bort ett par gånger, men var väl nöjd med att killen hade något att göra så han slapp honom :grin:. Ibland blir man så TRÖTT :mad:!

Hade någon skrämt min unge sådär, jag hade sattit honom i vagnen och sprungit ikapp snorungen..... Frågar ut honom vad han heter, ta reda på hans telenr och snacka barnuppfostran med hans föräldrar.

Här har också tonåringarna noll respekt - Det skriks & kastas saker på fönsterrutor! De svär, kallar folk hora, bög och könsord - Här är det till 95% invandrargäng som härjar, då området en bit bort där ifrån vi bor är väldigt invandrartätt.

I helgen när jag stog i sovrummet och hade persiennerna nästan helt uppvridna kommer två invandrarkillar springande fram till vårat staket och kastar pinnar efter något - Rätt som det är springer det in en vettskrämd katt som söker skydd bakom vår tvättmaskin! Då blir jag förbannad och lurar hundarna "Att pippin är där ute" så de galopperar ut, morrar & skäller när de ser killarna hänga över staketet - Då var de inte så tuffa utan flydde direkt!

Dessa ungar har ingen respekt för någonting! //Linda

Här har också tonåringarna noll respekt - Det skriks & kastas saker på fönsterrutor! De svär, kallar folk hora, bög och könsord - Här är det till 95% invandrargäng som härjar, då området en bit bort där ifrån vi bor är väldigt invandrartätt.

I helgen när jag stog i sovrummet och hade persiennerna nästan helt uppvridna kommer två invandrarkillar springande fram till vårat staket och kastar pinnar efter något - Rätt som det är springer det in en vettskrämd katt som söker skydd bakom vår tvättmaskin! Då blir jag förbannad och lurar hundarna "Att pippin är där ute" så de galopperar ut, morrar & skäller när de ser killarna hänga över staketet - Då var de inte så tuffa utan flydde direkt!

Dessa ungar har ingen respekt för någonting! //Linda

Dessa ungar som i invandrarungar?????

Tror inte det var så hon menade faktiskt. Utan menade antagligen att det var just de ungarna i det området som uppenbarligen inte har någon respekt.

Jag ser en hel del skräckexempel i mitt arbete. Hade en diskussion förra veckan om att man inte kallar andra för CP och vad det innebär och fick då till svar att jag är mest cp i hela världen :crazy:

Barn speglas av sina föräldrar....

Är det ok att skrika och svära åt folk hemma så följer det med ute bland folk också.

Jag häpnar också över barn idag, främst barn i grupp. Är det ett storstadsfenomen kanske? Här i Stockholm måste man jättenoga välja skola och bara hålla tummarna att man får den skola man önskar. Det är gigantisk skillnad och man märker det bara i området runt skolorna. Jag gillar inte ett gäng 10-12 åriga killar på tunnelbanan, är faktiskt lite rädd för dessa gäng. Fy fan, själv snattade man på sin höjd en glass från bykiosken och pallade äpplen - eller har man glömt? Aldrig att jag skulle våga käfta emot någon vuxen iaf!

Har ju tidigare skrivit här om 4-5 åringen som i mataffären skrek "jävla fitta" till sin egen mamma flera gånger på raken. :eek: :(

Jag skulle bli så ledsen och arg om min son skrikigt det till mig..

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 404
Senast: Migo
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 765
Senast: yamyam
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 310
Senast: Happimess
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 604
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar