Ja jag har tänkt samma. Gränsen går precis där.Kan den höra till grannen? Spånar hejvilt
Men de visste inget när jag pratade med dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag har tänkt samma. Gränsen går precis där.Kan den höra till grannen? Spånar hejvilt
Finns det flera liknande brunnar i området, eller bara på din tomt? Ligger din tomt ”unikt till” typ högst eller lögts i terrängen, återvändsgata eller något?Ja jag har tänkt samma. Gränsen går precis där.
Men de visste inget när jag pratade med dem.
Skulle inte lita på kartorna - de är nog så ofta ritade efter hur det var tänkt att göras och inte alltid utefter hur det blev. Rörkrökarnas divic tycks vara just det - rör ska krökas! Var sitter servicen i gatan om det nu är så ni bor?Enligt VA kartorna går det in i andra änden av huset. Stämmer bra överens med det man ser i källaren.
Finns inget på Lantmäteriets kartor.
Vill npg minnas att där var ganska annonymt nere i själva brunnen, skylten satt vid gatan med avståndsanvisning. Tog höjden så nån klasskamrat höll i stickan.Det skule det faktiskt kunna vara, jag har inte själv sett en stom- eller triangelpunkt innesluten i en sådan här brunn men har du sett så finns ju den varianten
Fixpunkter finns utsatta på lantmäteriets kartor.