Vad är det för blandning i Nisse??

Sv: Vad är det för blandning i Nisse??

loveponies skrev:
Jag blir så full i skratt när jag hör folk säga sådana saker. Betyder det att huskatter
-alltid är tjocka
-alltid är osmidiga
-alltid har andra färger på tassarna än svart
-aldrig har prickar?

Det där stämmer på mina :D! Alltså måste det vara så huskatter ser ut, allt annat är ras :p

(Fast mina är mycket smalare efter sin bantning, frågan är om de inte är på väg att övergå till raskatter. Siames kanske, de är ju slanka ;)?)

Sassy skrev:
Här är den uppfödaren som var med i tv: S*All hairless

Tack! Kul att titta på de söta katterna.. :love:

Men skulle vilja hitta en uppfödare som inte bor alltför långt bort från mig..

MissFideli skrev:
Vad då var dom Britter innan eller ? :mad:

Ja, den ene, han med fläcken, hade definitivt britt i sig. Men numera verkar han mera ha siames :p

Praktiskt med huskatter som kan vara olika raser så där ;)

mandalaki skrev:
Ja, den ene, han med fläcken, hade definitivt britt i sig. Men numera verkar han mera ha siames :p

Praktiskt med huskatter som kan vara olika raser så där ;)

Det är lite "köp-två-betala-för en" känsla. :p

Min har dock bara visat sin siames sida än, när vi var hos veterinären i höstas så tyckte hon att han såg "orientalisk" ut. ;)

Jaha, en siames till alltså :D

Han har fått en otroligt fin tabbyteckning, ser man på din bild :love:

Tack! :)

Han blir bara vackrare och vackrare för varje dag. :love: Han får beundrare vart jag än tar honom, han brukar få godis och ibland en mus när vi är i zooaffären. Dessutom har en i personalen lovat att vara hejjaklack om jag ställer ut honom i vår. :D (Om jag vågar vill säga :o ).

Hint: http://photos.yahoo.com/cuaifeach :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Tar du med honom till zooaffären med alla möss och fåglar :eek: :rofl:

Han är jättefin! Tatueringen ser ju inte rolig ut, men jag antar att den är alldeles nygjord på bilderna.

"Hejjaklacken" brukar bära in honom i fågelrummet medan jag går runt och plockar åt mig det jag ska ha. Oliver har så här -> :eek: stora ögon och tycker att det är hel lajbans att få vara ute på äventyr. (Han tycker t.o.m. om att åka till veterinären)

Tatueringen är nygjord på bilderna, numera är det bara siffrorna kvar.

Tänkte på det, Oliver har ju prickar på magen, borde han inte kunna vara en 1/4:e dels bengal eller något då? För vem har hört talas om prickiga siameser?

Senast ändrad av en moderator:

Så fort han får se sin transportbur hoppar han in och väntar på att jag ska få på mig kläderna så att vi kan åka... :D

MakePeace skrev:
Hon som du citerar har ju själv skrivit att en bondkatt väl kan vara prickiga.
Och att hon inte alls visste om svarta trampdynor hade med saken att göra..

Ja, jag syftade på de personer som sagt detta åt henne. Och jag har själv hört andra människor säga samma sak. Jag hade en kompis en gång som fått för sig att det bara var raskatter som hade mörka trampdynor, och eftersom hennes katt hade både mörka och rosa trampdynor (han var svartsilverspotted och vit, jättefin!), så måste han ju ha lite raskatt i sig! Jag visste inte vad jag skulle säga... :D

Ungefär som att säga att det bara är rasrena hästar som har mörka hovar... :smirk:

Ja, jag förstår vad du menar.. :D

Är det dock så vanligt med så pass prickiga bondkatter? *noll koll*

Trodde inte det iaf.. :smirk:

MakePeace skrev:
Ja, jag förstår vad du menar.. :D

Är det dock så vanligt med så pass prickiga bondkatter? *noll koll*

Trodde inte det iaf.. :smirk:

Spotted är vanligt på bondkatter. Eftersom en bondkatt kan se ut precis som helst så behöver den alltså inte ha någon raskatt i sig.

Liknande trådar

Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 994
Senast: Lager
·
Övr. Katt Hej, Det är så att jag och min sambo bestämde oss för att skaffa katt när vi flyttade ihop, det blev en kattunge från stället där jag... 2
Svar
22
· Visningar
5 684
Senast: anna_panna
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även... 2
Svar
28
· Visningar
14 367
Senast: Summerwind
·
Övr. Katt Fråga ett... Isola har alltid tyckt om att bli kliad inuti öronen, men jag har aldrig sett henne klia sig själv annat än runt öronen...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka