Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
MissFideli skrev:Det är en nakenkatt
![]()
Mulles_matte skrev:ahaKan ju inte påstå att dom är allt för fina
![]()
MakePeace skrev:Det är ju det sötaste av denna värld!!![]()
![]()
![]()
Ska ha en sån, jag älskar dom! Så himla fina...![]()
Mulles_matte skrev:Sorry, men kan fortfarande inte hålla medHade dom haft päls hade jag kunnat tänka mej att skaffa en sån
![]()
![]()
MissFideli skrev:Nä, mina har mycket mer päls än så. Men dom är lite läckra. Ironiskt nog kräver dom en himla pälsvård...![]()
eldione skrev:dom e lite fulsöta. jag har på något sätt svårt att tänka mig att dom har personligheter, att dom är levande katter! Skulle aldrig våga klia dom, tänk om jag river för hårt???
Hade nog vart finare utan fladdermusöronen?
Mulles_matte skrev:tänkte passa på å fråga när tråden ändå är uppe.
Det är många som säger att det måste vara raskatt i honom, men det är ingen som har nån aning om vad det skulle vara för ras i honom i så fall.Jag har inte en aning om hur hans föräldrar var eller va dom va för raser då jag hittade han och hans syster i en container full med plaströr som skulle malas ner i en kvarn
![]()
Men iaf, det folk reagerar på är att han är prickig, men det kan väl även bondkatter vara? plus att han är så smal och smidig trots att han är kastrerad och att alla hans tassar är svarta under. ( vet dock inte om det har nån betydelse)
eldione skrev:njä, jag föredrar de med mindre öron. Europé är mer min stil! eller långhåriga kissar![]()
loveponies skrev:Jag blir så full i skratt när jag hör folk säga sådana saker. Betyder det att huskatter
-alltid är tjocka
-alltid är osmidiga
-alltid har andra färger på tassarna än svart
-aldrig har prickar?
Det är som om folk har en bestämd bild i huvudet av hur en huskatt ska se ut, kanske för att de själva har haft en viss typ av huskatt, och om de sedan träffar på en katt som inte stämmer in i den bilden så bara MÅSTE det vara raskatt i den. Det spelar ingen roll vilken raskatt, bara det är raskatt.
Som om en stamtavla skulle göra så att katten troligare fick svarta tassar...:smirk:
Oftast har det ju att göra med att:
-katten är långhårig (långhår är ett vanligt förekommande anlag hos våra svenska huskatter)
-katten är ovanlgt stor/ovanligt smal/ovanligt liten (huskatter kan ha vilken storlek som helst)
-Katten har en "ovanlig" färg (eller snarare obekant för den personen).
MissFideli skrev:Jag har snott bilden för att visa hur en Sphynx ser ut![]()
MissFideli skrev:Nej, vad är det för nått?
Finns ganska många uppfödare av Sphynxar i Sverige idag, så det är nog inga problem. Däremot är priserna fortfarande höga, ca 16000:- för en korrekt individ.
loveponies skrev:Jag blir så full i skratt när jag hör folk säga sådana saker. Betyder det att huskatter
-alltid är tjocka
-alltid är osmidiga
-alltid har andra färger på tassarna än svart
-aldrig har prickar?
Det är som om folk har en bestämd bild i huvudet av hur en huskatt ska se ut, kanske för att de själva har haft en viss typ av huskatt, och om de sedan träffar på en katt som inte stämmer in i den bilden så bara MÅSTE det vara raskatt i den. Det spelar ingen roll vilken raskatt, bara det är raskatt.
Som om en stamtavla skulle göra så att katten troligare fick svarta tassar...:smirk:
Oftast har det ju att göra med att:
-katten är långhårig (långhår är ett vanligt förekommande anlag hos våra svenska huskatter)
-katten är ovanlgt stor/ovanligt smal/ovanligt liten (huskatter kan ha vilken storlek som helst)
-Katten har en "ovanlig" färg (eller snarare obekant för den personen).