Vad är det för blandning i Nisse??

Sv: Vad är det för blandning i Nisse??

MissFideli skrev:
Det är en nakenkatt
Sphynx%20kitten5.jpg

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHH!!!! *dregel* :love: :love: :love:

Är det dina????

Mulles_matte skrev:
aha :) Kan ju inte påstå att dom är allt för fina :crazy:

Det är ju det sötaste av denna värld!! :love: :love: :love:

Ska ha en sån, jag älskar dom! Så himla fina... :D

MakePeace skrev:
Det är ju det sötaste av denna värld!! :love: :love: :love:

Ska ha en sån, jag älskar dom! Så himla fina... :D

Sorry, men kan fortfarande inte hålla med :crazy: Hade dom haft päls hade jag kunnat tänka mej att skaffa en sån :angel: :D

Mulles_matte skrev:
Sorry, men kan fortfarande inte hålla med :crazy: Hade dom haft päls hade jag kunnat tänka mej att skaffa en sån :angel: :D

:D

Ful-söta..

Nä, mina har mycket mer päls än så. Men dom är lite läckra. Ironiskt nog kräver dom en himla pälsvård... :)

MissFideli skrev:
Nä, mina har mycket mer päls än så. Men dom är lite läckra. Ironiskt nog kräver dom en himla pälsvård... :)

ja, badas 1 gång i veckan! :)
Vems katter är det då? Eller du bara hämtade hem bilden?

dom e lite fulsöta. jag har på något sätt svårt att tänka mig att dom har personligheter, att dom är levande katter! Skulle aldrig våga klia dom, tänk om jag river för hårt???
Hade nog vart finare utan fladdermusöronen?

eldione skrev:
dom e lite fulsöta. jag har på något sätt svårt att tänka mig att dom har personligheter, att dom är levande katter! Skulle aldrig våga klia dom, tänk om jag river för hårt???
Hade nog vart finare utan fladdermusöronen?

Nej vad taskigt sagt... :(
Dom e ju bara så fina.. :love:
Tycker du inte Balineser och Siameser är fina då?
Samma typ av katt med likadana öron, fast med hår.. :D

Mulles_matte skrev:
tänkte passa på å fråga när tråden ändå är uppe.

Det är många som säger att det måste vara raskatt i honom, men det är ingen som har nån aning om vad det skulle vara för ras i honom i så fall. :confused: Jag har inte en aning om hur hans föräldrar var eller va dom va för raser då jag hittade han och hans syster i en container full med plaströr som skulle malas ner i en kvarn :mad:

Men iaf, det folk reagerar på är att han är prickig, men det kan väl även bondkatter vara? plus att han är så smal och smidig trots att han är kastrerad och att alla hans tassar är svarta under. ( vet dock inte om det har nån betydelse :confused: )

Jag blir så full i skratt när jag hör folk säga sådana saker. Betyder det att huskatter
-alltid är tjocka
-alltid är osmidiga
-alltid har andra färger på tassarna än svart
-aldrig har prickar?

Det är som om folk har en bestämd bild i huvudet av hur en huskatt ska se ut, kanske för att de själva har haft en viss typ av huskatt, och om de sedan träffar på en katt som inte stämmer in i den bilden så bara MÅSTE det vara raskatt i den. Det spelar ingen roll vilken raskatt, bara det är raskatt.
Som om en stamtavla skulle göra så att katten troligare fick svarta tassar... ;) :smirk:
Oftast har det ju att göra med att:
-katten är långhårig (långhår är ett vanligt förekommande anlag hos våra svenska huskatter)
-katten är ovanlgt stor/ovanligt smal/ovanligt liten (huskatter kan ha vilken storlek som helst)
-Katten har en "ovanlig" färg (eller snarare obekant för den personen).

njä, jag föredrar de med mindre öron. Europé är mer min stil! eller långhåriga kissar :)

eldione skrev:
njä, jag föredrar de med mindre öron. Europé är mer min stil! eller långhåriga kissar :)

Okej.. Min syster har en Balines, som har superlitet ansikte och SÅ HÄR stora öron!! :eek: :D

loveponies skrev:
Jag blir så full i skratt när jag hör folk säga sådana saker. Betyder det att huskatter
-alltid är tjocka
-alltid är osmidiga
-aldrig har prickar?

Det är som om folk har en bestämd bild i huvudet av hur en huskatt ska se ut, kanske för att de själva har haft en viss typ av huskatt, och om de sedan träffar på en katt som inte stämmer in i den bilden så bara MÅSTE det vara raskatt i den. Det spelar ingen roll vilken raskatt, bara det är raskatt.
Som om en stamtavla skulle göra så att katten troligare fick svarta tassar... ;) :smirk:
-katten är långhårig (långhår är ett vanligt förekommande anlag hos våra svenska huskatter)
-katten är ovanlgt stor/ovanligt smal/ovanligt liten (huskatter kan ha vilken storlek som helst)

Hon som du citerar har ju själv skrivit att en bondkatt väl kan vara prickiga.
Och att hon inte alls visste om svarta trampdynor hade med saken att göra..

MissFideli skrev:
Jag har snott bilden för att visa hur en Sphynx ser ut :angel:

Okej synd.. Hade gärna kommit i kontakt med en uppfödare..
Får väl leta på nätet... :smirk:

Sett nya "rasen" Batcat??

Nej, vad är det för nått?

Finns ganska många uppfödare av Sphynxar i Sverige idag, så det är nog inga problem. Däremot är priserna fortfarande höga, ca 16000:- för en korrekt individ.

Senast ändrad:

MissFideli skrev:
Nej, vad är det för nått?

Finns ganska många uppfödare av Sphynxar i Sverige idag, så det är nog inga problem. Däremot är priserna fortfarande höga, ca 16000:- för en korrekt individ.

Jo jag vet, de är dyra..

Försöker leta upp bilden jag hittade på den katten på familjeliv..

Ska se om jag lyckas leta fram den..

loveponies skrev:
-alltid är tjocka
-alltid är osmidiga
-aldrig har prickar?

E ju det jag har försökt säga till dom, att bondkatter kan se ut hur som helst :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 994
Senast: Lager
·
Övr. Katt Hej, Det är så att jag och min sambo bestämde oss för att skaffa katt när vi flyttade ihop, det blev en kattunge från stället där jag... 2
Svar
22
· Visningar
5 684
Senast: anna_panna
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även... 2
Svar
28
· Visningar
14 367
Senast: Summerwind
·
Övr. Katt Fråga ett... Isola har alltid tyckt om att bli kliad inuti öronen, men jag har aldrig sett henne klia sig själv annat än runt öronen...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka