Vad är det för blandning i Nisse??

Sparvoga

Trådstartare
Har ett långhårigt monster som är en blandning mellan bondkatt och något mer.
Han får ibland tovor men dom är är liksom bara att ta en kam och dra lös dom.... Sen har han värsta lurviga svansen hur yvig som helst. Har tyvärr ingen bild att lägga in på han, men ni som är lite insatt kanske har några ideér?? Har varit inne på main coone.... han har också konstiga läten för sig

Sv: Vad är det för blandning i Nisse??

Vad är det som säger att han har nått annat i sig? Bondkatter kan vara långhåriga utan att ha raskatt i sig, och bondkatters långhårspäls tovar sig också.

Å bondkatter låter konstigt åxå! :D

tänkte passa på å fråga när tråden ändå är uppe.

Det är många som säger att det måste vara raskatt i honom, men det är ingen som har nån aning om vad det skulle vara för ras i honom i så fall. :confused: Jag har inte en aning om hur hans föräldrar var eller va dom va för raser då jag hittade han och hans syster i en container full med plaströr som skulle malas ner i en kvarn :mad:

Men iaf, det folk reagerar på är att han är prickig, men det kan väl även bondkatter vara? plus att han är så smal och smidig trots att han är kastrerad och att alla hans tassar är svarta under. ( vet dock inte om det har nån betydelse :confused: )

Här är han.
frasliten_orig_SE.jpg

Urkass bild på hans mage.
frasmage_orig_SE.jpg

tuffsmekatt_orig_SE.jpg

Allt det där kan huskatter också vara. Min Brittiska Korthår Yoga med dokumenterade stam mins 9 fulla led och ännu mer som inte är komplett är på väg att bli rund som en boll nu efter kastreringen. Grannens huskatt är jättesmal och smäcker.

MissFideli skrev:
Allt det där kan huskatter också vara. Min Brittiska Korthår Yoga med dokumenterade stam mins 9 fulla led och ännu mer som inte är komplett är på väg att bli rund som en boll nu efter kastreringen. Grannens huskatt är jättesmal och smäcker.

Jo, jag sa det till dom att huskatter kan se ut hur som helst, men dom trotsar med å säga att han inte e bara bondkatt :crazy: Dom har väl aldrig sett en prickig bonnkatt innan :D, har inte jag heller iofs :crazy:

Okej, nä alla vet inte så mycket om genetiken. Men det finns så du får väl säga att du faktiskt vet bättre :D

MissFideli skrev:
Precis !! Min jamar varje gång hon ska börja kurra.

Men katter kan ju göra mer ljud än att bara spinna å jama! :smirk: :idea:
:angel:

Mulles_matte skrev:
tänkte passa på å fråga när tråden ändå är uppe.

Det är många som säger att det måste vara raskatt i honom, men det är ingen som har nån aning om vad det skulle vara för ras i honom i så fall. :confused: Jag har inte en aning om hur hans föräldrar var eller va dom va för raser då jag hittade han och hans syster i en container full med plaströr som skulle malas ner i en kvarn :mad:

Men iaf, det folk reagerar på är att han är prickig, men det kan väl även bondkatter vara? plus att han är så smal och smidig trots att han är kastrerad och att alla hans tassar är svarta under. ( vet dock inte om det har nån betydelse :confused: )

Här är han.

de fläckarna är ju typiska för bla Bengal. Dock kostar dessa katterna mellan 8-10 000:- här i Sverige.. Så jag tror ju inte folk slänger bort dem.. :) Sen finns det nån annan ras som också har "leopardfläckar", kommer inte på vad den heter..

Sparvoga skrev:
Har ett långhårigt monster som är en blandning mellan bondkatt och något mer.
Han får ibland tovor men dom är är liksom bara att ta en kam och dra lös dom.... Sen har han värsta lurviga svansen hur yvig som helst. Har tyvärr ingen bild att lägga in på han, men ni som är lite insatt kanske har några ideér?? Har varit inne på main coone.... han har också konstiga läten för sig

Maine coon har konstiga läten för sig. När jag arbetade som stalltjej hade vi 2 maine coon. Så fort folk gick och la sig gick Hugo runt i hela huset och "jollrade" SKIThögt! Omöjligt att sova. Har aldrig hört en katt låta så, allmänt pratade han också jättemycket och hade lustiga läten för sig.. :rofl:

Ocicat heter den andra rasen. :)
Det jag var inne på var om en raskatt skulle ha tjuvparat sej med en bondkatt i så fall och uppfödaren inte ville behålla dom. Men jag tycker ändå "uppfödaren" borde ta bättre hand om kattungarna än å slänga dom i en container i så fall :confused:
Dom var inte speciellt gamla när vi hittade dom heller. 2 veckor max enligt veterinären :(

Senast ändrad:

Mulles_matte skrev:
Ocicat heter den andra rasen. :)
Det jag var inne på var om en raskatt skulle ha tjuvparat sej med en bondkatt i så fall och uppfödaren inte ville behålla dom. Men jag tycker ändå "uppfödaren" borde ta bättre hand om kattungarna än å slänga dom i en container i så fall :confused:
Dom var inte speciellt gamla när vi hittade dom heller. 2 veckor max enligt veterinären :(

Usch vad hemkt.. :(
Ja, så var det den hette! Tror inte, enligt mina erfarenheter att det ALLS är vanligt med så pass fläckiga bondkatter.. Är dock *allergisk* mot katter, men har haft jättemycke katter innan jag blev det och syster är KATTOKIG, har bla en balines.
Själv tänkte jag köpa mig en sphynx.. :love:
Så jävla häftig..

Han ska ha nithalsband och heta Gollum.. :devil:

MissFideli skrev:
Vad är det som säger att han har nått annat i sig? Bondkatter kan vara långhåriga utan att ha raskatt i sig, och bondkatters långhårspäls tovar sig också.

Vet att hans mamma är korthårig och även hennes mamma är det...

Ja, eftersom långhårsanlaget är recessivt räcker dte med att båda föräldrarna bär på det för att ungen ska bli det. Hade det varit tvärtom hade det däremot varit en sensation.

MakePeace skrev:
Usch vad hemkt.. :(
Ja, så var det den hette! Tror inte, enligt mina erfarenheter att det ALLS är vanligt med så pass fläckiga bondkatter.. Är dock *allergisk* mot katter, men har haft jättemycke katter innan jag blev det och syster är KATTOKIG, har bla en balines.
Själv tänkte jag köpa mig en sphynx.. :love:
Så jävla häftig..

Han ska ha nithalsband och heta Gollum.. :devil:

Om det är vanligt med fläckiga bondkatter har jag inte en aning om, jag har aldrig sett nån, men jag är övertygad om att det finns. :)

En sphynx? hur ser dom ut? :confused: jag är inte alls inne på kattraser. Är med hundmänniska ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 994
Senast: Lager
·
Övr. Katt Hej, Det är så att jag och min sambo bestämde oss för att skaffa katt när vi flyttade ihop, det blev en kattunge från stället där jag... 2
Svar
22
· Visningar
5 684
Senast: anna_panna
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även... 2
Svar
28
· Visningar
14 367
Senast: Summerwind
·
Övr. Katt Fråga ett... Isola har alltid tyckt om att bli kliad inuti öronen, men jag har aldrig sett henne klia sig själv annat än runt öronen...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka