Sv: Vad är denna häst??
Vet inte riktigt hur mycket han gått ner. 50kg ungefär kanske. Det har han tappat sen november.
hade ingen speciell foderstat. Nu äter han 2kg hö på morgonen, 2kg hö till lunch, 1kg lusern å 3kg hö lite betfor å mineraler på kvällen.
har du bilder på din islänning??före och efter?
Jaså okej har du mätt nåt med vikt måttband?
jag har mätt under hela tiden och skrivit upp både före och efter träning varje dag i 3månader nu under den tiden han gått ner 70kg.
jätteroligt att se.
vad har du förändrat är det mer motion bara eller varför började han gå ner i vikt?
min islänning på 128cm ungefär går tillsammans på lösdrift med en mini shettis hingst på 83cm och tillsammans äter de:
2,2kg morgon, 2,2kg middag och 5kg kväll. (det är mkt torrt hösilage)
eller 2,2kg morgon, 2,2kg middag, 2kg em och 3kg kväll.
shettisen äter 0,5kg hippo alfa för han gick ner lite för snabbt så han har gått ner 60kg men är nu stabil i sin vikt men han måste ha så mkt kraftfoder annars blir han för smal.
sen får han mineraler.
islandshästen får inget kraftfoder det är uppenbarligen lagom den näringen han får från hösilaget för han tappar ingan muskler utan bygget väldigt fina och hans mage har dragit upp sig så han är inte bukig och han går ner i vikt i lagom fart.
han har gått ner 70kg alltså.
före och efter bild på islänningen, vänstra bilden är spegelvänd.
det är exakt 2 mån mellan bilderna och 68kg
här är en före och efterbild igen på vänsta bilden är han lika tjock som han var på före bilden ovan.
före och efterbild på första bilden larvar jag mig lite men bortse från det.
här är en förebild lös galopp. vikt över 400kg
och en efterbild 70kg senare om inte mer. vikt 330kg.
vad tycker du? är det någon skillnad? tycker du han behöver gå ner mkt mer?