Ujujuj, har fått många "tragiska! kommentarer i mina dagar....
Minns inte helt ordagrant i huvudet, men typ:
"Bra försök...men totalt misslyckat." (Travlängning - vilket inte är Herr Hästs specialite precis)
"Tappar formen - 3a." (Ridskoleponny, LC:1, i trav-halt övergång, där ponnyn tappade formen lite precis 1-2 steg i övergången, men i både traven hade form och sedan i halten.)
"För otydliga hjälper"
- Genomgående genom ett helt program LC:2. H.H är väldigt känslig för hjälperna, därför kan man inte göra t.ex. "övertydliga" galoppfattningar, avsakningar eller vad det nu är frågan om.
Sen är det en kommentar som möjligen objektivt sett kan uppfattas som en pik, men som faktiskt är den roligaste kommentaren jag fått ever. Har knappast aldrig skrattat så mycket!
Först stod det massa konstruktiv och bra i "rutan" längst ner på protokollet. Sedan under den, i nederkant, stod det. "PS. Inofficiell världsmästare i fula knoppar
" Grejen var/är att jag är helt fruktansvärt dålig på att knoppa, och allting bara går upp. Så även denna gång. Så istället för fina, jämna, knoppar hade H.Hs luggknopp gått ur helt och hållet, så luggen hängde fritt. Manknopparna hade förvandlats till triffsiga flätor enligt principen var 3:e till höger, var 3e till vänster och var 3e rakt upp