Vad ÄR barockridning/akademisk ridkonst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

thess94

Känns ganska dumt att fråga men jag måste ju veta!

Vad är akademisk ridkonst eller klassisk ridkonst eller barockridning och allt vad det heter?

Hur skiljer det sig från "vanlig" dressyr?

Kan någon förklara på ett tydligt och bra sätt så hade det varit snällt! :)

För jag tycker det ser väldigt trevligt och lugnt ut när jag ser på videos i några trådar här..

Tack! :)

Sv: Vad ÄR barockridning/akademisk ridkonst?

Klassisk Ridkonst - en faq Har du läst den här tråden, där försökte jag att sammanställa en liten förklaring. Men sedan att säga att just den syn, jag fått fram är den allenarådande, är helt omöjligt. Likaväl som att säga att all "vanlig ridning" ser exakt likadan ut. Allt beror på instruktörerna, deras influenser och förebilder, även om det oftast finns en "mall" att gå efter.

Mvh

IngelaH

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
663
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 181
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·
Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka