vad alla tjatar! "dags för syskan snart?"...suck...

Sv: vad alla tjatar! "dags för syskan snart?"...suck...

Fast vad har det med vår diskussion att göra egentligen ?

Jag förstår inte heller hur du menar när du skriver att det är lätt hänt att man kanaliserar känslorna på andra ?

Det har allt med diskussionen att göra. Som drabbad av en djup orättvisa, ett tragedi, är det lätt hänt att man ser sig om efter någon att skylla på, eller kanalisera sin frustration på. Det gör jag och säkert andra också. Men risken är att det grumlar ens omdöme och betraktelse av omgivningen.

Om du inte förstår vad jag menar tycker jag inte att vi fortsätter denna utvikning. Det är ingen mening.

Det kan ibland vara svårt att förstå och tolka någon annans text (över internet), om du inte kan ta att jag frågar igenom för att klargöra att jag förstått (eller missförstått) så håller jag givetvis med dig, då slutar vi diskutera.

Vi har ju bestämt oss för att bara ha ett barn, och gissa om vi blir konstant utskällda. Samhället KRÄVER verkligen att man har två barn (har man fler än två är man ju också knäpp tydligen). Dom gapar att barnet skulle lida av att vara ensambarn (konstigt att dom som verkligen ÄR ensambarn oftast är jättenöjda med sin uppväxt, min man t ex) och att barnet skulle bli bortskämd. Bortskämd på vad? För mycket kärlek eller? Överrösa ungen med prylar har vi inte råd med, trots att hon är ensambarn :p.

Samma för oss.

Det kan ibland vara svårt att förstå och tolka någon annans text (över internet), om du inte kan ta att jag frågar igenom för att klargöra att jag förstått (eller missförstått) så håller jag givetvis med dig, då slutar vi diskutera.

Det jag kan jag absolut ta, och har gjort ett flertal gånger, och så länge alla håller distans till ämnet är det ingen fara, men det känns som om det här är en fråga som lätt kan spåra ur och därför har jag ingen lust att fortsätta.

Jag kan absolut ta att du vill avsluta diskussionen, men hittills är det ju bara du och jag som diskuterat och nog har väl jag hållit distans till ämnet ?

Men då avslutar vi diskussionen..

Fy vad okänsligt :mad: De som säger något sådant menar säkert 'väl' men de TÄNKER ju inte!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka