Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj då, det missade jag.
Jo, det är klart att det var väldigt jobbigt just då. Men sedan så fick vi ju hjälp att tillverka en liten bebis
Visst har andra inte med barnalstrande att göra, men samtidigt är det ju en grej som när man väl lyckas så upptar det en stor del av mångas tillvaro (som jag vet att alla märker).
Helt OT för den här tråden så det behöver inte spinnas vidare på, men jag blir lite ledsen över den klämkäcka stämning som råder i samhället. Där vi inte pratar som döden annat än i mycket allmänna ordalag, och om någon man älskar dör ska man fortsätta gå till jobbet och le, det ska inte märkas att man har sorg. Sorg är såklart privat och man vill inte alltid berätta för alla precis hur man mår, men om de inte vet hur ska de då kunna ta hänsyn. Vi kanske skulle återinföra svart armbindel, inte för att få en ström av sympati och medkänsla utan för att slippa låtsas som vi är glada när vi inte är det utan att bli ifrågasatta.
Just det där känner jag igen...En av tjejerna blev till slut gravid. När jag fick veta det blev jag jätteglad. Det var en riktig lycko-kick. Den kicken hade jag gått miste om ifall jag inte visste att de hade kämpat i flera år.
Då skulle du hört min BM när jag först berättade om vårat problem.
Hennes råd var att köpa hem lite vin och räkor så skulle det ordna sig
Jisses, hade min svärmot kläckt ur sig nåt så urbota dumt hade hon fått en utskällning som hette duga. Jag hoppas att du inte tog åt dig utan insåg att hon var helt dum i skallen. Tala om självupptagenhet och att se sina egna behov först och främst!!
Nej, man pratar vädligt lite om både sorg och tuffare ämnen som t ex ofrivillig barnlöshet. Jag har inga som helst problem att prata om det, utan snarare ett behov av att göra det. Jag kan nästan prata med vem som helst om det, och min upplevelse är att folk har sån lite kunskap om ämnet, det är nästan som dom tror att det inte finns (kanske enligt devisen om jag blundar riktigt hårt så syns det inte, alltså finns det inte heller). Folk vet knappt vad provrörsbehandling är för någonting.
Men här verkar det som om det helst ska hållas hemligt tills man är i 5 månaden, varför är det så? Om det nu inte går som vi önskar så vill jag ju kunna prata med min familj om det och få stöd från dem. Men det är skillnad på familj och kreti och pleti i det läget.
Nu blir jag sur på riktigt
Får jag fråga hur ni fick hjälp?