Vaccinering

Jois

Trådstartare
Kan man vaccinera en gång för tidigt?
Normalt sett vaccinerar jag i januari men nu i det nya stallet tar de ut och vaccinerar i september...

Det är ju bara att plocka ut en när man behöver, men det vore ju skönt om man kunde samköra... :angel:

Sv: Vaccinering

Om det är influensavaccin du tänker på så rekommenderar vår vet. att vaccinera var 8:e månad, så det är inga problem.

är inte häst ung? isf ska man väl göra 2ggr/år de första åren vill jag minnas... eller så är det bara galoppregl... min är 2ggr/år tills hon var 5 tror jag... hon blev iaf vacc i feb, sen aug. å nu kör jag aug 1ggr/år...

det är ingen fara, min vaccineras var 8e månad, hästarna i travstallet där jag jobbade, två gånger om året.

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
383
Senast: animalasia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 262
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 428
Senast: Efwa
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 409
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka