Vaccinering och kastrering

V

vivianhegre

Har pga. vetrinärs hälsa kommit två månader efter med vaccinering. Detta sa hon inte va någon stor fara, men nu kom jag plötsligt på at jag ska åka på kliniken och kastrera honom om tio dar! Ska jag snabba mej som fy för at få honom vaccinerad innan dess? Det är väl viktigt at han är vaccinerad då, men det är kansje för sent... Kansje jag bara måste utsätta kastreringen?

Sv: Vaccinering och kastrering

Vad är det för vaccinering? Influensa el stelkramp eller kombinerat?
Stelkrampsvaccinering får dom alltid i samband med kastrering hur som helst.

Håller du på och grundvaccinerar nu el är det den årliga du har missat?

Det är den årliga stelkrampssprutan. Så jag behöver altså inte ta den innan jag kastrerar?

Då borde dom ju kunna ge den där i samband med kastrationen. Borde ju vara onödigt att ge en spruta nu om dom ändås ak ge en till då.?

Tror jag med. Hoppas få tag i dom imorgon, så jag kan höra med dom. Tack för hjälpen!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 888
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 007
Senast: Cattis_E
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 393
Senast: alazzi
·
Relationer Kör anonymt nick, kommer någon på vem jag är så håll det för er själva. Jag och killen har varit tillsammans ca 1 år. Vi har intressen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
15 852
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka