Vaccinering - när boka tid?

C

cerrox

Tänkte bara höra när ni ungefär brukar boka tid för vaccinering? Hur lång tid innan? I mitten av april är det ett år sedan min katt vaccinerades och han skulle vaccineras igen efter 1 år och jag har redan nu funderingar på att ringa och boka en tid...men andra jag har pratat med tycker att det är på tok för tidigt att ringa 6 veckor innan...vad tycker ni? Det borde ju vara bättre att vara ute i god tid, så att han får sin spruta i tid och att dom kan boka in oss när dom har tid....

Sv: Vaccinering - när boka tid?

Cirka en vecka innan brukar räcka.

det är ju olika från veterinär till veterinär, det beror ju på hur mycket dom har att göra, jag kan ringa samma dag ibland och få tid, och ibland tar det 1-2 veckor, ring o kolla :)

Drop in funkar på djursjukhusen, iaf på Strömsholm och dess filialer. Man får sitta ner och vänta i 5 min.

Hehe ok....då kanske jag vart ute i liiiiite god tid trots allt.... ;) men kan ju alltid ringa & fråga...

Det har dock långt ifrån alla så man bör def. ringa innan.
Tycker inte alls att 6v innan är alldeles för tidigt, skadar ju inte att boka i tid? Dessutom är det ju inget som hindrar att du vaccinerar lite innan sista datumet och ringer du nu kan du ju få en tid när det bäst passar dig med jobb/skola etc

Det beror ju på vad man har för veterinär. Jag har aldrig problem att få tid hos min veterinär så jag kan ringa 2-3 dagar i förväg (ibland har jag fått tid redan samma dag).

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat