Vaccinering mot sommareksem

B

benjamin

Det har visat sig i studier att ringormsvaccinering kan lindra sommareksem. Jag skrev i en tråd här för några veckor sedan (eller var det före jul). Då visste jag inte vilket vaccin det var. Jag ska pröva det på min importerade polle som hade det jobbigt i sommras.
Någon som har vaccinerat mot ringorm? Hur reagerade era hästar? Eftersom det är tävlingssäsong så undrar jag om hästarna påverkas mycket.

Sv: Vaccinering mot sommareksem

Dessvärre vet jag inte var man kan se den studien. På anmodan från mig tog distrikt veterinären kontakt med en veterinär som jag fått numret till för att fråga om vaccinet. Min distriktveterinär hade då fått veta att studier visat att just ringormsvaccin kan lindra sommareksem. Jag frågade inte mer om studien utan litar på källan och har bokat tid för vaccinering. Till vilken grad det fungerar på min ponnyn får jag ju se. Det känns verkligen värt att göra det här försöket.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 908
Senast: turbofling
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 246
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 631
Senast: Liten
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 514
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31