Men hur bra skyddar det mot något som till största delen är luftburet?Hade dock velat att tvätta händerna var högre upp. Fatta hur många som tror att tvätta är samma som att skölja i kallt vatten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur bra skyddar det mot något som till största delen är luftburet?Hade dock velat att tvätta händerna var högre upp. Fatta hur många som tror att tvätta är samma som att skölja i kallt vatten.
Alla kommer erbjudas en fjärde dos, alla kommer inte rekommenderas (än så länge) men alla som är över 18 ska få ta en fjärde. Det har redan presenterats på en pressträff i början av sommaren.Jag kommer också att ta en fjärde i höst om det blir aktuellt för 50-plussare. Jag jobbar på förskola och vill skydda både mig och andra så gott det går!
Men det skyddar ju mot mycket annat = färre sjukaMen hur bra skyddar det mot något som till största delen är luftburet?
Ja, det är ju bra så sett. Såklart! Men det kan liksom inte ersätta ett andningsskydds funktion.Men det skyddar ju mot mycket annat = färre sjuka
Du kommer bli erbjuden detBlir jag erbjuden en fjärde spruta kommer jag definitivt ta den. Jag jobbar nära hemtjänstpersonal och vill inte smitta dom så de smittar brukarna, så för mig är det självklart att ta alla sprutor jag kan få.
För mig är covid bara en liten del i orsaken att jag önskar fler tvättar händerna. Jag anser väl att just tvätta händerna efter toalett besök ingår mer automatik men har lärt mig den hårda vägen att det är många (fler än 50%) som inte håller med. Samma med att man tvättar händerna innan man lagar mat mm. Dock tycker jag att om fler verkligen tvättar händerna så minskar man den luftburna en hel del också eftersom disciplinen att inte pilla sig själv i ögonen, munnen eller näsan inte är så hög den heller och om man inte smittar sig själv med att ta i saker och sedan strunta i att tvätta händer och blir sjuk samt sedan nyser utan att hålla för munnen så är ökad smittspridning en del av handtvätten. Att tvätta händerna minskar smittspridning, dels på covid och dels på annat tex magsjuka osv.Men hur bra skyddar det mot något som till största delen är luftburet?
Fast att bli sjuk i förkylning eller magsjuka ibland måste väl folk få bli?För mig är covid bara en liten del i orsaken att jag önskar fler tvättar händerna. Jag anser väl att just tvätta händerna efter toalett besök ingår mer automatik men har lärt mig den hårda vägen att det är många (fler än 50%) som inte håller med. Samma med att man tvättar händerna innan man lagar mat mm. Dock tycker jag att om fler verkligen tvättar händerna så minskar man den luftburna en hel del också eftersom disciplinen att inte pilla sig själv i ögonen, munnen eller näsan inte är så hög den heller och om man inte smittar sig själv med att ta i saker och sedan strunta i att tvätta händer och blir sjuk samt sedan nyser utan att hålla för munnen så är ökad smittspridning en del av handtvätten. Att tvätta händerna minskar smittspridning, dels på covid och dels på annat tex magsjuka osv.
Men det är väl jättebra om det undviksFast att bli sjuk i förkylning eller magsjuka ibland måste väl folk få bli?
Det är ju generellt inget farligt.
Såklart handtvätt kan vara bra, men ja.. Renlighet behöver ju inte gå till överdrift heller bara för att undvika ofarliga sjukdomar.Men det är väl jättebra om det undviks
Klart det inte är farligt men fortfarande är det onödigt att bli sjuk för att någon slarvar med handtvätt
Och magsjuka vill väl alla slippa
Alla tjänar väl på att fler håller sig friskaSåklart handtvätt kan vara bra, men ja.. Renlighet behöver ju inte gå till överdrift heller bara för att undvika ofarliga sjukdomar.
Jag tycker det är helt okej att bli sjuk ibland, det hör till livet. Tror vi mår bra av att vara förkylda någon gång per år.Alla tjänar väl på att fler håller sig friska
Överdrift nej men många slarvar rejält
Ok jag har haft en sjukdag på 11 årJag tycker det är helt okej att bli sjuk ibland, det hör till livet. Tror vi mår bra av att vara förkylda någon gång per år.
Coronabebisarna håller inte med dig. De bebisarna som är födda under pandemiåren nu, de har inte utsatts för så mycket och är känsligare för olika smittor som gårOk jag har haft en sjukdag på 11 år
Jag föredrar definitivt att slippa både förkylningar och magsjuka
Det är heller inte roligt när halva arbetsstyrkan är sjuka och det inte finns några vikarier
Så jag håller inte med om det
Det där tror jag på. Jag såg det bland "mina" 1- och 2-åringar. När väl restriktionerna hävdes blev de sjuka om och om och om och om igen....Coronabebisarna håller inte med dig. De bebisarna som är födda under pandemiåren nu, de har inte utsatts för så mycket och är känsligare för olika smittor som går
Som man sa när jag var liten "lite skit rensar magen". Typ.
Man kan ju smitta fastän man är vaccinerad.Blir jag erbjuden en fjärde spruta kommer jag definitivt ta den. Jag jobbar nära hemtjänstpersonal och vill inte smitta dom så de smittar brukarna, så för mig är det självklart att ta alla sprutor jag kan få.
Ja, immunförsvaret behöver ju arbeta för att uppdateras och det har det inte fått göras på de här små stackarna.Det där tror jag på. Jag såg det bland "mina" 1- och 2-åringar. När väl restriktionerna hävdes blev de sjuka om och om och om och om igen....
Absolut!Man kan ju smitta fastän man är vaccinerad.
Jag säger fortfarande det. Lite väl ofta.Som man sa när jag var liten "lite skit rensar magen". Typ.
Det är onekligen sant!Jag säger fortfarande det. Lite väl ofta.
I min familj med tillägget "...mycket skit rensar mera" Mest på skoj.Som man sa när jag var liten "lite skit rensar magen". Typ.