Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick riktigt ont i armen senare på kvällen. Kändes som om den var av. På natten debuterade influensasymptom och sedan en extrem trötthet. Är fortfarande inte i normalläge men nu har jag inte ont i armen längre iallafall. Jag blev alltså vaccinerad i måndags. Så otroligt tacksam för att jag fick vaccinationen så att jag förhoppningsvis slipper få covid och jag hoppas att du har rätt för då lär jag vara immun redanSamma här! Ont i armen men uthärdligt. Nästan så att jag undrar om det var saltlösning i sprutan...! (Skojar....) Nån sa att det är ett bra tecken om man får influensaliknande symptom efter vaccineringen, det är ett tecken på att det är effektivt. Hm.... Jag har typ noll känningar än så länge...
Jag tackar dig å kollektivets vägnar för ditt blod.Sådär nu har jag fått dos 2 och lämnat blod till forskningen!
Jag har fått min första vaccination idag. Blev Pfizer. Här i Region Örebro släppte de tider för oss i riskgrupp igår kväll. Så jag bokade direkt och min make fick också tid idag. Så himla skönt att nu ha fått första sprutan. Spruta nr 2 får vi 16/6.
/Lizzie
Jag stod i "kö" (dvs vi var utspridda över en större yta) utomhus tillsammans med kanske 10 andra som väntade, utanför kliniken. Man får ju inte gå in och vänta. Hade tid till kvart i, kom in kanske senast fem över, dvs 20 minuter efter beräknad tid. Högst. Kallt och blåsigt, glad att jag var välklädd...Ni som vaccinerats på sjukhus eller vaccinmottagning, hur lång tid bör man sätta av? Jag får sjuktaxiresa pga. nedsatt immunförsvar samt dåliga förbindelser och bör boka den idag. Hur lång tid innan respektive efter behöver man räkna med ungefär? På andra kallelser till exempel till röntgen så har det stått att man gärna får vara där ca. 10 min innan utsatt tid, men det står ingen sådan angivelse i kallelsen.
I mitt faller kommer det se lite annorlunda ut, det står att man ska gå direkt till våningen i sjukhuset där vaccinationen sker, inte någon detalj om att man måste vänta utanför etc.Jag stod i "kö" (dvs vi var utspridda över en större yta) utomhus tillsammans med kanske 10 andra som väntade, utanför kliniken. Man får ju inte gå in och vänta. Hade tid till kvart i, kom in kanske senast fem över, dvs 20 minuter efter beräknad tid. Högst. Kallt och blåsigt, glad att jag var välklädd...
Vaccineringen gick snabbt, sen fick jag sitta i bilen en kvart - skulle tuta om jag kände mig påverkad :-)
Detta var vid en vårdcentral (Trygga) i Skåne. Jättesnabbt egentligen och fin service. Så tacksam!!!
För mig tog det rätt lång tid då dom var försenade. Stod att man skulle komma tidigast 10 min innan utsatt tid för att undvika kö men det tog ca 30 min efter det som man blev uppropad. Sen var det kö till inskrivningen och sen en kö till innan man fick vaccin. Så jag fick mitt vaccin ca 1h efter tiden jag var kallad till och sen fick man sitta ner i en stor sal och vänta tills ens kvart hade passerat innan man fick gå.Ni som vaccinerats på sjukhus eller vaccinmottagning, hur lång tid bör man sätta av? Jag får sjuktaxiresa pga. nedsatt immunförsvar samt dåliga förbindelser och bör boka den idag. Hur lång tid innan respektive efter behöver man räkna med ungefär? På andra kallelser till exempel till röntgen så har det stått att man gärna får vara där ca. 10 min innan utsatt tid, men det står ingen sådan angivelse i kallelsen.
I mitt faller kommer det se lite annorlunda ut, det står att man ska gå direkt till våningen i sjukhuset där vaccinationen sker, inte någon detalj om att man måste vänta utanför etc.
Här var det nästan lite dött när jag anlände. Ingen kö utan jag fick gå rätt in, sen blev jag ombedd att sitta utanför i ca 5 minuter ifall det skulle bli nåt tok. Gick ohyggligt snabbt således.Ni som vaccinerats på sjukhus eller vaccinmottagning, hur lång tid bör man sätta av? Jag får sjuktaxiresa pga. nedsatt immunförsvar samt dåliga förbindelser och bör boka den idag. Hur lång tid innan respektive efter behöver man räkna med ungefär? På andra kallelser till exempel till röntgen så har det stått att man gärna får vara där ca. 10 min innan utsatt tid, men det står ingen sådan angivelse i kallelsen.
Ni som vaccinerats på sjukhus eller vaccinmottagning, hur lång tid bör man sätta av? Jag får sjuktaxiresa pga. nedsatt immunförsvar samt dåliga förbindelser och bör boka den idag. Hur lång tid innan respektive efter behöver man räkna med ungefär? På andra kallelser till exempel till röntgen så har det stått att man gärna får vara där ca. 10 min innan utsatt tid, men det står ingen sådan angivelse i kallelsen.