Här kan man inte se vaccinationer i journalen på 1177.Till mig sa sköterskan det när jag fick sprutan + att jag kan se i journalen på 1177 att det heter ngt med omikron..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här kan man inte se vaccinationer i journalen på 1177.Till mig sa sköterskan det när jag fick sprutan + att jag kan se i journalen på 1177 att det heter ngt med omikron..
Nej, Pfizer alla tre.Fick du olika vaccin? Jag har uppfattat att det är fler som får biverkningar/sjukdomskänsla av Moderna än av Pfizer. Jag har fått Moderna alla tre gånger och blivit sjuk alla tre gångerna.
Jag har fått både Pfizer och moderna. Sambon bara moderna tre ggr och knappt reaktion. Jag Pfizer Pfizer moderna och nu senast Pfizer jag har legat minst en dag efter. Vi har vad vi vet inte haft corona. Iaf inte de ggr vi testat oss i familjen.Fick du olika vaccin? Jag har uppfattat att det är fler som får biverkningar/sjukdomskänsla av Moderna än av Pfizer. Jag har fått Moderna alla tre gånger och blivit sjuk alla tre gångerna.
I Södermanland släppte de tider för alla över 18 år i slutet av augustiI min region kan man inte boka sig för dos 4 förrän senare i höst, om man inte tillhör någon riskgrupp. Jag kommer ta dos 4 så fort jag kan...
Samma härJag tror inte heller jag haft covid och första två doserna fick jag ingen mer reaktion än lite ömt vid stickstället. Dos 3 mådde jag skit av, kom knappt ur soffan
Vet du att du har utvecklat egna antikroppar? Alltså, har du fått testa? De finns ju de som inte gör det efter genomgången infektion... (men det är ju oftast de som står på behandling som sänker immunförsvaret, och det vet jag inte om det stämmer in på dig.) Lider hur som helst med dig!Ångrar just nu att jag inte tog 4an tidigare, bara för jag tvekade.
Biverkningarna från covid är sjukt mycket värre än de från vaccinet. Trodde faktiskt inte jag skulle bli så sjuk även andra gången med egna antikroppar och tre sprutor ,senaste tagen i januari.
Inne på tredje veckan nu
Tog dos 4 igår. Ont i armen, men inget mer. Än.
Jag testades positivt för antikroppar fyra månader och 7 månader efter jag varit sjuk förra gångenVet du att du har utvecklat egna antikroppar? Alltså, har du fått testa? De finns ju de som inte gör det efter genomgången infektion... (men det är ju oftast de som står på behandling som sänker immunförsvaret, och det vet jag inte om det stämmer in på dig.) Lider hur som helst med dig!
Jag tror inte det kommer bli någon mer allmän rekommendation. Alla över 18 år erbjuds här, men det är ingen rekommendation om du inte är äldre eller i riskgrupp.Jag avvaktar nog till det blir en mer allmän rekommendation att ta dos 4, så som det varit tidigare. Är så öm i armarna av andra vaccinationer just nu så jag vill nog avvakta lite
Har tagit sex doser, nu senast som jag förstod den uppdaterade varianten. Har generellt inte haft några biverkningar förutom lite öm i armen, men sista dosen nu fick jag lite frossa (hade gått över på morgonen efter).
Okej! Får se lite hur jag gör, hur som måste mina armar få återhämta sig efter alla andra vaccinationer ^^ Kanske avvaktar någon månad till, alternativt tills det eventuellt blir en rekommendation eftersom jag ändå inte faller inom de kategorierna. Måste hinna med influensan också..!Jag tror inte det kommer bli någon mer allmän rekommendation. Alla över 18 år erbjuds här, men det är ingen rekommendation om du inte är äldre eller i riskgrupp.
Jag tog ändå dos 4 fast jag inte uttryckligen rekommenderades.
Oj, sex doser! Hur kommer det sig att du fått så många? (Du måste såklart inte svara, är ju känsliga orsaker ibland).
Jag är riskgrupp, men efter att det var sånt sjå med att ta dos 1 och 2 var det plötsligt inte så viktigt med dos 3. Antingen glömde de bort mig eller så är jag inte riskgrupp längre. Knepigt… Men till sist fick jag dos 3 och det var i januari.
Nu har jag fått meddelande om att den som vill får ta dos 4. Inget om riskgrupp öht. Men jag ska pallra mig iväg och vaccinera mig nästa vecka. Lika bra att få det gjort ifall jag faktiskt är i riskgrupp.
Jag fick så av spruta nummer två.Jisses vad ont i armen jag har! Eller axel och överarm mest. Ända upp till örat.