vaccinationstid

kvandi

Trådstartare
Jag undrar om det finns något rekommenderat sätt att flytta hästens vaccinationstid? Jag har precis köpt en häst som vaccineras i januari, men min häst vaccineras i augusti, går det att få dessa två i fas? Hur bör man göra?

Tacksam för alla tips :bow:

Sv: vaccinationstid

Du kan vaccinera den häst du köpt några månader för tidigt och ta den samtidigt i augusti när du vaccinerar den andra.

Sv: vaccinationstid

Håller med föregående svar, borde väl inte vara problem att vaccinera den nya hästen "för tidigt" då vissa även rekommenderar att man ska vaccinera varje halvår// Tullamore

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 050
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 613
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 191
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 997
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Tårna hoppar ur led, råd?
  • chimera/chimär