Vaccinationen-nya regler??

beauspirit

Trådstartare
har hört att de ändrat att man bara behöver vaccinera hästen varannat år nu :confused: ? är det sant. måste veta för annars ska ponnyn vaccineras innan den 17e.

har mailat ridsportförbundet och frågat men inte fått svar...

hjälp!

Sv: Vaccinationen-nya regler??

Vet inte om reglerna är ändrade men för sin egen skulle tycker ju jag att man ska vaccinera årsvis. Är man ute MKT och tävlar så är det tom vetrinärer som rekomenderar att vaccinera oftare; en gång i halvåret. Då vaccinet avtar i styrka efter en tid.
Jag själv kommer i vilket fall att vaccinera med ettårsintervaller, inte bara för att reglerna säger så, utan för hästens skull framför allt!

jo iochförsej, men vore bra att veta så man inte behöver ha så bråttom till just den 17e juli vilket är snart (såg det just i hans pass). då kan man ju gå över några dagar ifall man inte hinner få ut en vet.

Nej, reglerna har inte ändrats, det ska fortfarande vara max 12 månader mellan.
Det som det varit tal om är att ändra till de internationella reglerna, och i så fall kommer det att bli max 6 månader (vilket redan idag gäller för dem som tävlar internationellt.)

Ett varningens ord med att gå över tiden, bommade med 72 timmar och fick grunda om :mad:
Kollade med två olika vet samt en tävlingsdomare...

Apo

Liknande trådar

Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
1 324
Senast: bettysmatte
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 195
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 408
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 313
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar