Vaccination

bananabambi

Trådstartare
Min valp (10 v) blev DHPPI-vaccinerad den 1/6 i Ultuna. Nu ska hon snart få sin andra spruta (om drygt en vecka), måste detta också ske i Ultuna, eller kan jag göra detta på min hemort?

BananaBambi

Sv: Vaccination

Ingen fråga är för dum, bättre att fråga än att chansa :)

/ C som ska 1 års vaccinera sin bebis om 2 veckor ( åh vad tiden rullar på )

Jag tänkte i de banorna att olika djursjukhus kanske använder sig av olika vaccin, eller nåt.

Jag är ju halvfodervärd till min lilla Sonya, och ägaren har varit på Ultuna och vaccinerat innan leveransen, i samband med id-märkning och veterinärbesikning. Men eftersom det finns veterinärer här i stan kan man ju lika gärna ta det här.

Förut fanns avdödat vaccin, men det finns inte längre, levande (eller vad det heter) är det som gäller - så alla vet. bör ha samma!

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 002
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka