Vaccination.....

fettso

Trådstartare
Hur brukar ni göra efter vaccination?Får hästarna vila helt några dagar eller motionerar ni dom lätt?Eller gör ni på ngt helt annat sätt?

Sv: Vaccination.....

Jag brukar rida hästarna fast tar det lugnt med dom. Mest promenadsridning.

fettso skrev:
Hur brukar ni göra efter vaccination?Får hästarna vila helt några dagar eller motionerar ni dom lätt?Eller gör ni på ngt helt annat sätt?

Min häst blev vaccinerad i tisdags och jag frågade hur det blir med ridningen. Det var inga problem att rida, men skulle inte rida så han blev svettig utan lugnt..

Jag tar det lugnt, skritt och promenad vid hand bara tre, fyra dagar efteråt.

Skritt i minst 4 dagar, antingen uppsutten eller till häst.
Inte rida dom svettig på en vecka. Om det är influensa vaccination du menar.

enl min veterinär så gäller det inte längre. båg enl honom. man kan rida som vanligt. det var förr man inte skulle anstränga hästen ngra dgr efter vaccination. nu är tydligen vaccinet förbättrat?

nu vaccineras mina hästar vid jul o då rider jag inte ändå :)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 038
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 347
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
768
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka