Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: vacc.

Det ges i det allmäna vacc.programmet i de flesta länder utom i sverige (alla våra grannländer har det i det allmäna programmet) . Dock ligger det under utredning om man ska ge det i sverige också (det handlar väll om pengar..).

Vet ej priset exakt, men har för mig att ngn. sa runt 700kr/spruta (men jag är osäker).

Här står det att vacc. kostar ca 1700kr (men då antar jag att det inte är / spruta), men det står inte för vilken åldersgrupp dte priset gäller. Såg att de får olika antal sprutor. Å andra sidan hur mycket förlorar man inte vid vård av sjukt barn, så det kanske finns pengar att tjäna i slutendan! http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,967047,00.html
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vacc.

Jag fick detta svar nu på morgonen via mail:


Vaccinet kommer inom några år att komma med i barnvaccinationsprogrammet från 3 månaders ålder, men det kommer ju inte att omfatta er. Förutom en lättare feberreaktion efter några dagar så betraktas det som biverkningsfritt. Kostnaden är 780 kronor per spruta.

mvh David Norberg Vaccinationsansvarig läkare Kungsportsläkarna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
576
Senast: Tokyo
·
Övr. Barn Lägger tråden här för jag vet att många fortfarande behöver ha med sig ombyte och blöjor till barnen. Jag söker en väska helst på hjul...
Svar
10
· Visningar
788
Senast: turbofling
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 996
Senast: Noxos
·
Samhälle Om det är så varför säljer (och skänker ) vi då ut vår elproduktion till Kina? En retorisk fråga man behöver fundera över: Vad är...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 535
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp