https://www.google.se/search?q=moni...firefox-b&gfe_rd=cr&ei=qbK6WLuANeWDyAXvgYbwCQVad kostar Monica Segals recept? Vem är hon och vilken utbildning har hon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
https://www.google.se/search?q=moni...firefox-b&gfe_rd=cr&ei=qbK6WLuANeWDyAXvgYbwCQVad kostar Monica Segals recept? Vem är hon och vilken utbildning har hon?
Inte på rak arm nej, men med den hundmatsbok jag haft skriven av henne så avstår jag från det mesta som har med hennes hundkäk att göraHar du förslag på någon med adekvat utbildning som gör recept?
Marie Sallander skriver att om hunden inte gillar maten gör hon ett nytt recept utan kostnad.
Jag är inte riktigt i ett läge där jag är sugen på att experimentera med fodret, så kul är det inte att operera en hund.
I dag har jag köpt specialfodret. Valde Hills framför RC. Främsta (enda?) proteinkällan är ägg. Hade en lång konversation med personalen på kliniken, vi bollade bland mina alternativ och det känns som att jag har någon slags plan utifrån det.
Nu provar vi det här under tiden det tar att äta upp 5 kilo foder. Sedan får jag utvärdera och se. Jag ska prata med veterinären som opererade Billy under nästa vecka och kolla om vi ska planera något uppföljande urinprov eller kanske till och med en röntgenplåt senare i år.
Prio för mig är att han kan fortsätta träna och tävla agility, alltså att han får fortsätta att göra det han älskar. Han kommer inte kunna acceptera (eller uthärda) ett liv som sjukpensionär än på flera år. Om fodret inte håller måttet ur raketsynpunkt eller om jag märker att han har svårt att fokusera eller liknande (han blir sån på "klent" foder) så kommer jag att byta eller blanda det.
Han har fått provsmaka en portion och äter det med god aptit.
Inte på rak arm nej, men med den hundmatsbok jag haft skriven av henne så avstår jag från det mesta som har med hennes hundkäk att göra
Har en bok som är skriven av henne och två till och även om hon är duktig på näringslära, så förespråkar hon vissa saker jag inte ställer mig bakom. Därför gillar jag inte henne.
Vitlökspulver, färsk vitlök, hårda rörben osv är inget jag vill ge - inte heller massor socker i "hundkakor".....
Jag tycker att du resonerar väldigt klokt. Hoppas att det ser bra ut på röntgen nästa gång!Jag uppdaterar lite.
2 maj har jag bokat in en tid för ett uppföljande samtal med veterinären och en ny röntgenplåt, på eget initiativ. Det är inom självriskperioden, så om det visar sig att stenarna har återbildats kan vi ta det direkt. Tydligen kan det vara rysligt snabb återbildning av cystinstenar.
Jag vill prata med veterinären eftersom hen inte hade så mycket kunskap och jag känner att jag betydligt mer kött på benen och att det är viktigt att informationen kommer fram.
Just nu är Billy väldigt pigg och glad, ärret syns knappt och vardagen är precis som vanligt. Han äter specialfodret, men jag har fortfarande belöningsgodis av annan sort, till exempel. Billy är lite tjockare och lite hungrigare än förut, men fodret består som sagt bara av 10 % protein och ägg är enda proteinkällan - så det är inte så konstigt. Han får vara lite tjockare och hungrigare så länge han kraft och fokus och är glad.
Min utgångspunkt är fortfarande att det har betydligt högre prioritet att han är glad och sportig och kanske får ett kortare liv, än att han blir sjukpensionär och lever några år längre. Funkar det inte med specialfodret kommer jag att ge honom annat foder, och så länge han inte får några stora/täta besvär eller försäkringsreservationer kan jag tänka mig att operera både en och två gånger till – men sen är det nog.
Jag uppdaterar lite.
2 maj har jag bokat in en tid för ett uppföljande samtal med veterinären och en ny röntgenplåt, på eget initiativ. Det är inom självriskperioden, så om det visar sig att stenarna har återbildats kan vi ta det direkt. Tydligen kan det vara rysligt snabb återbildning av cystinstenar.
Jag vill prata med veterinären eftersom hen inte hade så mycket kunskap och jag känner att jag betydligt mer kött på benen och att det är viktigt att informationen kommer fram.
Just nu är Billy väldigt pigg och glad, ärret syns knappt och vardagen är precis som vanligt. Han äter specialfodret, men jag har fortfarande belöningsgodis av annan sort, till exempel. Billy är lite tjockare och lite hungrigare än förut, men fodret består som sagt bara av 10 % protein och ägg är enda proteinkällan - så det är inte så konstigt. Han får vara lite tjockare och hungrigare så länge han kraft och fokus och är glad.
Min utgångspunkt är fortfarande att det har betydligt högre prioritet att han är glad och sportig och kanske får ett kortare liv, än att han blir sjukpensionär och lever några år längre. Funkar det inte med specialfodret kommer jag att ge honom annat foder, och så länge han inte får några stora/täta besvär eller försäkringsreservationer kan jag tänka mig att operera både en och två gånger till – men sen är det nog.
Hej, jag har en ettårig fransk bulldog som precis blivit diagnosticerad med cystinuri (cystinsten). Det hittades än så länge endast kristaller i urinblåsan (men stenarna kan tydligen ibland vara svåra att se på ultraljud). Vi har fått rådet att börja med hills u/d direkt men eftersom han inte tål majs så vill jag undersöka vad det finns för alternativ. Jag skulle gärna komma i kontakt med några hundägare som har erfarenhet av det här, verkar väldigt ovanligt och jag hittar inte så mycket. Alla råd och tips välkomna!
Googla BARF. Inte många som komponerar egen hundmat som är ense med Sallander. Titta in på http://pets.groups.yahoo.com/group/K9Kitchen/ o http://www.monicasegal.com/Tack för snabbt svar! Hur går det för er? Har stenarna kommit tillbaka eller håller de sig borta? Hoppas han mår bra!
Jag ska prova fodret och se hur det funkar. Funderar annars på att göra egen mat, har mailat sallander om recept men inte fått svar än. Tycker det känns läskigt att göra egen mat men om det är det enda som funkar så måste jag testa.
Den veterinär vi träffat har inte så mkt erfarenhet av cystinsten/kristaller så jag har inte fått svar på mina frågor ang prognos. Vad sa den veterinär ni var hos? Och vilken var det? Letar efter njurexperter...
Tack för snabbt svar! Hur går det för er? Har stenarna kommit tillbaka eller håller de sig borta? Hoppas han mår bra!
Jag ska prova fodret och se hur det funkar. Funderar annars på att göra egen mat, har mailat sallander om recept men inte fått svar än. Tycker det känns läskigt att göra egen mat men om det är det enda som funkar så måste jag testa.
Den veterinär vi träffat har inte så mkt erfarenhet av cystinsten/kristaller så jag har inte fått svar på mina frågor ang prognos. Vad sa den veterinär ni var hos? Och vilken var det? Letar efter njurexperter...
Tack för svar! Jag har barfat honom men pga cystinurin måste han nu äta kost med extremt låg proteinhalt.
Tack för snabbt svar! Hur går det för er? Har stenarna kommit tillbaka eller håller de sig borta? Hoppas han mår bra!
Vad skönt, håller tummarna att stenarna inte kommer tillbaka!
Jag tycker inte heller det känns optimalt att göra egen men om han inte tål hilld u/d så jag inget val.
Sa de veterinärer du pratade med något om medicinering? Som jag förstått det så finns det en medicin som heter thiola men som ger mycket biverkningar.