Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Men usch, nu blir jag nervös, hade en lynchad ulv brytt sig om att skriva ett så långt inlägg för att förklara sig? :crazy: :nailbiting:

Måste försvinna igen nu, kommer kunna vara normalt aktiv from imorgon eftermiddag igen.

Sannolikt inte, känns det tyvärr som...

Kom igen nu LL!!!

Haha, det kan säkert dyka upp något kul för jag ska vara uppe och se en film nu i två timmar :p

Jag måste rösta, och har inte hunnit läsa hela leken. Men: bumpo röstar på monster som jag upplever som mer aggressiv än vanligt.

Nu har jag läst igenom dina teori-inlägg och undrar vad det var som fick dig att rösta på Habina istället för någon annan. Om jag läser igenom alla dina inlägg så är det ordet "förstås" i hennes svar i obligatoriska frågan du baserar din röst på?

Eller är det något annat du reagerat på men som du inte skrivit i tråden/jag missat?

Jag erkänner att det var nog lite mera av att jag röstade på den som jag hade skrivit mest om i mina tidigare teoriinlägg, det var därför jag tvekade så länge.

Det var svårt idag att försöka se konstigheter eller hintar eller ulvigheter etc. i folks inlägg :wtf:

Uppdatering!

Äventyrarna störtade genom skogen med gott självförtroende och stor nyfikenhet - äntligen!! Efter en timmes vandring kom de till en del av skogen som var full av stora svampar, men det såg lite öde ut? Men så fick Minimorsan syn på något! Ett blinkade ljus i regnbågens alla färger, hon petade på Harald och visade ljuset. Han spärrade förvånat upp ögonen, sedan suckade han lite och började med mycket myndig stämma att berätta "Ja du förstår, det är ett sånt där galaktiskt fenomen som uppstår när..."

Minimorsan suckade och insåg att Harald troligtvis skulle hålla föredrag i en hel kvart nu, och tog därför saken i egna händer och skuttade iväg mot ljuset. När hon rundade ett träd såg hon att ljuset inte alls kom från något galaktiskt fenomen - utan från ett stort lotterihjul! Vid hjulet stod en stor, röd lingonren och framför renen satt ett gäng små märkliga figurer! Minimorsan klev framåt och fick syn på ännu en märklig figur som skymtades bakom de andras långa svansar - en grön och bister liten sak. Hon presenterade sig glatt och fick veta att de lurviga figurerna var Filliblurer. Ytterst söta, tyckte Minimorsan.

Men så märkte hon att den gröna filuren inte presenterat sig. Nä, han såg snarare ganska bitter ut. Minimorsan klev fram, presenterade sig och frågade rakt ut "Är du också en filliblur? Har du blitt magsjuk? Du ser lite grön ut!". Den gröna filuren som aldrig hört något så roligt i hela sitt liv började skratta så tårarna rann. Ja, han såg inte alls bitter ut längre!

"Benedict Uttergurka", svarade den gröna filuren och kände hur en mycket konstig känsla spred sig i kroppen. Och det stramade väldigt konstigt i ansiktet? Han kände efter och insåg att munnen antagit en form han aldrig känt förut. Och han blev nästan öm i musklerna vid kinderna och ögonen. Vad var detta?? Han frågade Minimorsan och hon tittade förvånat på honom och sade sedan; "Men lilla vän, du LER ju! Har du aldrig gjort det tidigare??"

TeamLundVer var Benedict Uttergurka!

Tack för det inlägget Paddi, jag läser ikapp via mobilen nu och fattar inte alls rösten från AskoII. :crazy: Hoppas på ett bra svar, eller är jag bara extremt lätt att rösta på i första DL? :banghead:

Men ååh! Jag fick för mig dl var 21.30. :bandhead:

Tar ju lite tid när man skriver hela storyn på plats! :D

Tack för det inlägget Paddi, jag läser ikapp via mobilen nu och fattar inte alls rösten från AskoII. :crazy: Hoppas på ett bra svar, eller är jag bara extremt lätt att rösta på i första DL? :banghead:

Faktum är... Jag funderade lite åt det hållet, enligt något som nämndes i förra leken om att välja nån första lynchen som inte kommer att lynchas (LL vs Art) - i den här leken finns två spelare som mer eller mindre svurit på att inte rösta ut dig först (igen :banghead:), och sannolikt fler som har det i tankarna... En svag röst på Habina lär varken sticka ut eller riskera att lyncha henne...?

Å andra sidan var Askolls röst väldigt sen, så hon kanske inte hade behövt fundera i de banorna (ens om hon är ond) på samma sätt som en ulv som röstar tidigt?

Och du har inte förberett något litet innan utan allt skrivs bara nu?
Misstänker mina uppdateringar i min lek inte blir lika långa. Min fantasi är lika med noll :D

Jag har inte tid för leken ikväll. Och du känns annorlunda den häe gången.

Förklara när du har tid du (nu är jag på himla bra humör! :D), det är bara det att jag tror den motiveringen är vad du angett närmast varenda gång du röstat på mig - hur kan jag vara olik mig själv varje gång!? :laugh:

Min röst var också lite sen idag, men jag skyller på sonen som jag försökt lägga i två timmar nu :meh:
Han fattar liksom inte allvaret här va :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka