Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

OK! Det visste faktiskt inte jag, och det ger faktiskt lite nytt perspektiv på "men hur gammal är du egentligen"-reaktionerna jag haft på en del av "skämskudde"-bitarna...

Jo, men i vanliga fall så brukar det ju vara just goda som röstar ut onda, för onda vill ju inte rösta ut sig själva förutom om det inte lutar åt att en blir lynchad och dom då alibiröstar. Så det går ju inte avskriva dom från misstänktlistan som röstade på TLV. Annars brukar ju misstankarna mot dom som röstar ut en ond minska lite.

Då tror jag att jag förstår hur du menar. Självfallet går det inte att vara säker på om de som röstade på TLV är goda eller onda, men för stunden är jag nöjd med att en ond åkte ut. :)

KL

Fråga till LL:

Om en filliblur som vunnit på lotto åker ur leken någon gång, får vi veta det då eller uppdateras hon bara som filliblur?

Ja, även om någon av dom är ond så fick vi isf lite hjälp på vägen :D

Det får ni se då :devil:

Jag kan riktigt se hur hornen växer fram ur pannan på LL :cautious:

Riktigt bra första DL idag (för det händer väl inte så ofta att man lyckas på första försöket?) så hoppas att det blir en lika bra natt-dl imorgon också :D

dreaming-onion-head-emoticon.gif

Då tror jag att jag förstår hur du menar. Självfallet går det inte att vara säker på om de som röstade på TLV är goda eller onda, men för stunden är jag nöjd med att en ond åkte ut. :)

Vilken jackpot vi fick, men om jag minns rätt så visste inte de andra uttergurkorna vem som var Benedict, så det kan nog vara svårt att dra några slutsatser från röstningen.

Vilken jackpot vi fick, men om jag minns rätt så visste inte de andra uttergurkorna vem som var Benedict, så det kan nog vara svårt att dra några slutsatser från röstningen.

Jag kan tänka mig en slutsats från röstningen i alla fall, och det är att det är osannolikt att onda röstat på samma? Nu har vi väl bara onda kvar som känner till varandra, så jag skulle tippa att de spridit sina röster?

Inser att det inte är mycket att komma med, men nånting kan det kanske ge...

jo där har du en poäng.. onda brukar ju vara måna om att inte vilja bli sammankopplade med varandra liksom..

jo där har du en poäng.. onda brukar ju vara måna om att inte vilja bli sammankopplade med varandra liksom..

Ja det är så jag tänker - det ger väl inte så mycket just nu, men kan vi hitta en till ond kanske man kan börja utesluta misstänkta på så vis?

Förhoppningsvis... eftersom ulvarna som vet om vilka de är knappast kommer rösta på varandra om loppet inte är helt kört för någon av dem, då kan man nog förvänta sig alibiröster..

Har suttit nu och läst noggrant fram och tillbaka..

Paddington
#278 Har börjar läsa ikapp leken nu.

Ser att några reagerar påOttiliasindirekta godförklaring, men det var inte det som fångade mina ögon. Jag har hela dagen funderar lite på resonemanget om att ulvarna ska käka buttergurkan – på vilket sätt kan det hjälpa goda att vinna? Visserligen blir vi av med en ond i leken vid ett käk och behöver inte lyncha – men samtidigt beroende på hur sent i leken detta händer så finns ju möjligheten att denne vunnit på lotteriet och fått med sig en massa information in i lyan som kan skada de goda en hel del också.
Citat:
Ursprungligen postat avOttilia
Det som blir avgörande för att vi vinner är nog att minimorsan och Harald kommer få börja prata med varandra tidigt i leken och att uttergurkorna råkar missta special- gurkan (kommer inte ihåg vad han heter) för en god tidigt i leken och försöka käka honom.
Jag anser (som jag skrev i mitt första riktiga inlägg) att det bästa är att få ut buttergurkan så tidigt som möjligt så man ökar möjligheten för de goda att vinna på lotteriet och införskaffa sig mer information. Sedan om vi lyckas lyncha buttergurkan så innebär det att det är en god person mindre som lynchas istället. Så jag tycker att för goda sidans skull är det bättre att lyncha buttergurkan och hoppas på att ängeln skyddar rätt vid nattkäk än att vi förlorar en spelare på vardera sida, samt att möjlig specialinfo hamnar i lyan, om ni förstår hur jag menar…
Att jag funderade på att Benedict skulle käkas och inte lynchas var mest för att jag helt enkelt inte tänkte på den möjligheten, mest för att de lekar jag varit med i så har de goda inte varit så snabba på att hitta onda utan råkat lyncha varandra.

I övrigt så tycker jag att Paddington inte sticker ut, inget hon skriver får mig att tro att hon är ond, än så länge i alla fall.

CaisaLundblad och Habina
Ottilia
Tror Dundertunnan kommer kidnappa Uttergurkorna och omvända dem med sin snällhet.
Sysslar Dundertunnan med kidnappningar?
Godförklarar sig på en gång med"det som blir avgörande för att vi vinner...", jag brukar normalt sett inte alls bry mig om sånt, men många reagerade på Habina(?) när hon gjorde det i en tidigare lek, så jag tyckte det var värt att nämna i alla fall

Var du? Shit, haha det hade jag helt glömt!
Men ja, då ska jag nog hålla ögonen på henne med...

Att Habina tolkar mig utifrån hur hon själv har spelat som ond kan jag förstå lite grann, samtidigt så tycker jag att det är lite väl tunna grunder som CajsaLundblad misstänker mig på och det känns lite som att Habina matar elden. Kanske för att hon också utifrån sitt egna spelsätt tycker att det är misstänkt eller för att som ond försöka elda på en lynch?

Bumpo
Röstar efter DL och hade missuppfattat tiden för denna. Är jag naiv som tänker mig att en ulv inte skulle missa detta eftersom den har kollegor som är måna om att man är med och röstar? Jag vet inte hur ulvarna brukar samarbeta i lyan så jag har faktiskt ingen koll, men Bumpos blunder får mig att tro att hon är god, åtminstonde för tillfället.

Mumorsan
Min favoritkaraktär är helt klart Minimorsan. Det låter en sån där roll som är ganska lik mig självInte bara att det är en (nästan) namne, personligheten stämmer också till viss del. Vi får bara hoppas på att Harald och Minimorsan är kloka nog att hitta varandra.
Här funderar jag lite på om Mumorsan försöker hinta att hon är Minimorsan?

Monstermom
Men i boken tycker jag nog inte någon ska "vinna", jag tycker faktiskt Uttergurkorna har en poäng att det är deras skog och jag tycker Dundertunnan och Harald faktiskt behöver sig en liten knäpp på näsan om de knallar omkring ute i stora världen och förväntar sig att de ska vara världsbäst utan att ha nån koll alls... Uttergurkorna kan gott bli lite vänligare och få lite humor, men äventyrsgänget behöver nog en realitycheck åt andra hållet!)
Tycker inte längre det här är misstänkt uppenbarligen.. dels på grund av montermoms förklaringar att det handlade om boken och dels därför att det jag tyckte var misstänkt var att jag trodde det kanske kunde vara en hint till de andra uttergurkorna. Nu vet vi ju att TLV var Benedict.

Asko

Kan inte riktigt köpa Askos röst på Habina, för att hon är övertydlig med att skriva att de goda vinner "förstås" (kanske har missat någon mer motivering, men försöker skumma fram och tillbaka för att hitta Askos inlägg så om jag har missat något säg gärna till! ) Kanske reagerar Asko eftersom Habina själv säger att hon har godförklarat sig övertydligt som ond. Men "förstås" tycker inte jag är en överdriven godförklaring av sig själv.

cirkus
Tycker hon spelar som hon brukar, inget som sticker ut åt något håll än så länge.

Matmissbrukaren

Lite på hugget
Ja, du har ju rätt till din åsikt.
Men det tror jag inte betyder så mycket just om hon är ond eller god. Däremot så tycker jag att hennes röstmotivering på Mumorsan i inlägg #292 är vag
Har reagerat mest på Mumorsan än så länge. Hon tror att det blir en enkel match för dom goda att vinna och det låter lite mysko enligt mig.
Försöker sedan tolka min text fel i min motivering till den obligatoriska frågan. Jag levde mig in i att det är en bok som skrivs och vi tar lite del av det just här och det försökte hon förvränga till att jag inte skrev vem jag trodde skulle vinna, när det står klart och tydligt att jag tror att dom goda kommer vinna. Det går säkert att tolka på hundra olika vis om man vill men detta reagerade jag på. Ett försök att hitta något att teoria om? Dessutom tycker jag spelsättet är något annorlunda mot förut. Hon har en vassare ton.

Det jag reagerar på är att hon tycker att det är misstänkt att någon tror det blir en enkel match för de goda och att misstänka någon för att de har en vassare ton. Kanske har man en magkänsla och försöker hitta förklaringar men det kan också vara ett sätt att lite luddigt förstärka en fabricerad teori..

De här två inläggen från Habina och TLV får mig att lyfta på ögonbrynen faktiskt. Dels är TLVs inlägg om mig, Mu och Ottilia i stor sett copy/paste på Habinas inlägg - men det som står ut mest är att bägge två skriver att jag kanske hintar när faktiskt både Ottilia och Mumorsan tagit upp exakt samma saker i sina inlägg innan Habinas och TLVs teoriinlägg - hur kommer det sig att bägge två missar detta och bara pekar på att jag ev skulle ha gjort det?

Jag lade inte alltför stor vikt vid det som skrevs vid den obligatoriska frågan. Jag valde att bara lyfta det jag reagerade på hos olika personer, och det var helt enkelt så att du var den enda jag reagerade på när det kom till Harald och Minimorsan.

Att TLV kopierade mig fick sin förklaring efter lynchen, det var förstås bekvämt för henne att slippa komma med något eget. ;)

Lite nya tankar från mig, skönt att DL sköts upp så jag hann med. :D

Paddington. Reagerar på att Ottilia hoppas på att Benedict blir käkad, något jag inte ens tänkte på när jag läste. Men visst har Paddington rätt, det bästa som kan hända (och hände!) är att Benedict blir lynchad. Röstar på TeamLundVer då denne mer hänger på andras teorier. Neutral just nu.

Matmissbrukaren. Röstar på Mumorsan bland annat för att hon reagerar över att Mumorsan förvrängt hennes svar och att Mumorsan har en vassare ton. Svarade knepigt när jag tyckte det var bra gjort att TeamLundVer åkte ut. Neutral mot ond just nu.

Cirkus. Hallå? Var är du? Somnat i lyan? :p

CaisaLundblad. Röstar på Ottilia för att hon godförklarat sig. Känns som en väldigt tunn motivering, å andra sidan är det första dagen vi röstar och det brukar vara svårt. Ändrar sedan rösten så vi får ut TeamLundVer. Neutral just nu.

Bumpo. Kommer in för sent och röstar på Monstermom för att hon upplevs som mer aggressiv. Tunn motivering och jag känner mig ganska misstänksam mot bumpo, som inte är särskilt aktiv så här långt.

Mumorsan. Röstade på mig med motiveringen att jag letar goda, vilket jag inte gör. Efter Monstermoms fundering kring ”svag röst på Habina” kommer jag hålla extra koll på Mumorsan. Neutral mot ond just nu.

Ottilia. Bemöter inte kritiken mot godförklaringen, utan tycker bara att CaisaLundblad är suspekt. Röstar på Monstermom för det hon skrivit om boken, inte leken. Tror att jag kan vara en ond som försöker få henne lynchad, men vill fortfarande inte förklara varför hon godförklarade sig. Godförklarar Bumpo för att Bumpo missade röstningen. Ändrar sig om Monstermom dels för Monstermoms förklaringar och dels för att TeamLundVer var Benedict. Hade hon inte läst hela leken innan hon röstade på Monstermom? Känns allt mer ulvig.

AskoII. Röstar på mig med en motivering jag inte riktigt förstår. Säger att det var för att jag var den hon skrivit mest om, men hur har mängden text med ulvighet att göra? Hoppas att hon förklarar den bättre. Just nu neutral men åt det onda hållet.

Monstermom. Har lite intressanta tankegångar kring CaisaLundblad. Jag reagerade också på att CaisaLundblad hänvisade till att man kan läsa igenom tråden igen och på så vis få reda på vad Monstermom skrev. Röstade på TeamLundVer med motiveringen att TeamLundVer ”glider ovanpå”. Skrev en intressant tanke om varför jag fått två röster på mig, vilket gör att jag kommer hålla extra koll på de som röstade på mig. Neutral just nu.

Va?! Var svarade jag dig knepigt? Snacka om att förvrida saker :crazy:
Du fick en förklaring du godtog och nu säger du tvärt emot :cautious:

Uppdatering!

Minimorsan pratade länge och väl med Benedict Uttergurka, ja hon var så fascinerad över att han aldrig lett i hela sitt liv! Hennes moderskänslor bubblade upp och hon började nästan tycka lite synd om honom, som aldrig fått med om det fascinerande fenomenet av genuin glädje och äkta skratt. Benedict hade ju bara använt sig av hånleende och ondskefullt skrockande tidigare. Hon bestämde sig för att stanna kvar vid lotteriet ett tag till, det var verkligen på tiden att visa Benedict den glada sidan av livet!

Mumorsan var Minimorsan!

Uppdatering!

Minimorsan pratade länge och väl med Benedict Uttergurka, ja hon var så fascinerad över att han aldrig lett i hela sitt liv! Hennes moderskänslor bubblade upp och hon började nästan tycka lite synd om honom, som aldrig fått med om det fascinerande fenomenet av genuin glädje och äkta skratt. Benedict hade ju bara använt sig av hånleende och ondskefullt skrockande tidigare. Hon bestämde sig för att stanna kvar vid lotteriet ett tag till, det var verkligen på tiden att visa Benedict den glada sidan av livet!

Mumorsan var Minimorsan!

FNAAAABLAR!

(lånad pasdaigen)
Jag ville inte dra uppmärksamhet till det igår, men jag reagerade på att nån eller några luftade tqnkar om minimorsanrollen - när jag lommerhem igen ska jag kika närmare pådet... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Vegansk efterrätt
  • Textilåtervinning

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka