Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]
Lite nya tankar från mig, skönt att DL sköts upp så jag hann med.
Paddington. Reagerar på att Ottilia hoppas på att Benedict blir käkad, något jag inte ens tänkte på när jag läste. Men visst har Paddington rätt, det bästa som kan hända (och hände!) är att Benedict blir lynchad. Röstar på TeamLundVer då denne mer hänger på andras teorier. Neutral just nu.
Matmissbrukaren. Röstar på Mumorsan bland annat för att hon reagerar över att Mumorsan förvrängt hennes svar och att Mumorsan har en vassare ton. Svarade knepigt när jag tyckte det var bra gjort att TeamLundVer åkte ut. Neutral mot ond just nu.
Cirkus. Hallå? Var är du? Somnat i lyan?
CaisaLundblad. Röstar på Ottilia för att hon godförklarat sig. Känns som en väldigt tunn motivering, å andra sidan är det första dagen vi röstar och det brukar vara svårt. Ändrar sedan rösten så vi får ut TeamLundVer. Neutral just nu.
Bumpo. Kommer in för sent och röstar på Monstermom för att hon upplevs som mer aggressiv. Tunn motivering och jag känner mig ganska misstänksam mot bumpo, som inte är särskilt aktiv så här långt.
Mumorsan. Röstade på mig med motiveringen att jag letar goda, vilket jag inte gör. Efter Monstermoms fundering kring ”svag röst på Habina” kommer jag hålla extra koll på Mumorsan. Neutral mot ond just nu.
Ottilia. Bemöter inte kritiken mot godförklaringen, utan tycker bara att CaisaLundblad är suspekt. Röstar på Monstermom för det hon skrivit om boken, inte leken. Tror att jag kan vara en ond som försöker få henne lynchad, men vill fortfarande inte förklara varför hon godförklarade sig. Godförklarar Bumpo för att Bumpo missade röstningen. Ändrar sig om Monstermom dels för Monstermoms förklaringar och dels för att TeamLundVer var Benedict. Hade hon inte läst hela leken innan hon röstade på Monstermom? Känns allt mer ulvig.
AskoII. Röstar på mig med en motivering jag inte riktigt förstår. Säger att det var för att jag var den hon skrivit mest om, men hur har mängden text med ulvighet att göra? Hoppas att hon förklarar den bättre. Just nu neutral men åt det onda hållet.
Monstermom. Har lite intressanta tankegångar kring CaisaLundblad. Jag reagerade också på att CaisaLundblad hänvisade till att man kan läsa igenom tråden igen och på så vis få reda på vad Monstermom skrev. Röstade på TeamLundVer med motiveringen att TeamLundVer ”glider ovanpå”. Skrev en intressant tanke om varför jag fått två röster på mig, vilket gör att jag kommer hålla extra koll på de som röstade på mig. Neutral just nu.