Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

DAG-DL 20.00, Natt-DL 22.00!

Har tyvärr seminarium hela dagen i morgon så det får bli så här idag!

Jag kommer ha ett par inlägg att gå igenom senare, men tänkte lägga upp en snabb sammanfattning av lynch+käk sålänge:

DL1
Caisa röstar på Ottilia
Mumorsan röstar på Habina
Habina röstar på Mumorsan
Ottilia röstar på Monstermom
Monstermom röstar på TeamLundVer
Paddington röstar på TeamLundVer
TeamLundVer röstar på Monstermom
Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
Askoll röstar på Habina
Caisa ändrar röst till TeamLundVer

TeamLundVer lynchas, var Benedict Uttergurka
Uttergurkorna käkar Mumorsan, som var Minimorsan

Har också noterat att nån lyft fram att Mu skulle ha hintat om att vara Minimorsan, att leta goda känns ju som sagt lite off, speciellt att skriva ut om man misstänker specialroller.
Nu ser jag liten annan anledning för Uttergurkorna att ha käkat Mu annat än att de också misstänkte hennes specialroll, eftersom hon ändå var lite misstänkt, om det var för att de såg hinten eller uppmärksammade den först efter att den lyfts fram är ju svårt att säga.

Kommer gå igenom både röstningarna och inläggen noggrannare senare när jag har mer tid.

Jag kommer ha ett par inlägg att gå igenom senare, men tänkte lägga upp en snabb sammanfattning av lynch+käk sålänge:

DL1
Caisa röstar på Ottilia
Mumorsan röstar på Habina
Habina röstar på Mumorsan
Ottilia röstar på Monstermom
Monstermom röstar på TeamLundVer
Paddington röstar på TeamLundVer
TeamLundVer röstar på Monstermom
Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
Askoll röstar på Habina
Caisa ändrar röst till TeamLundVer

TeamLundVer lynchas, var Benedict Uttergurka
Uttergurkorna käkar Mumorsan, som var Minimorsan

Har också noterat att nån lyft fram att Mu skulle ha hintat om att vara Minimorsan, att leta goda känns ju som sagt lite off, speciellt att skriva ut om man misstänker specialroller.
Nu ser jag liten annan anledning för Uttergurkorna att ha käkat Mu annat än att de också misstänkte hennes specialroll, eftersom hon ändå var lite misstänkt, om det var för att de såg hinten eller uppmärksammade den först efter att den lyfts fram är ju svårt att säga.

Kommer gå igenom både röstningarna och inläggen noggrannare senare när jag har mer tid.

Varför skulle de vilja käla någon som var misstänkt?

Jag måste rösta, och har inte hunnit läsa hela leken. Men: bumpo röstar på monster som jag upplever som mer aggressiv än vanligt.

Bumpo
Röstar efter DL och hade missuppfattat tiden för denna. Är jag naiv som tänker mig att en ulv inte skulle missa detta eftersom den har kollegor som är måna om att man är med och röstar? Jag vet inte hur ulvarna brukar samarbeta i lyan så jag har faktiskt ingen koll, men Bumpos blunder får mig att tro att hon är god, åtminstonde för tillfället.

Bumpo. Kommer in för sent och röstar på Monstermom för att hon upplevs som mer aggressiv. Tunn motivering och jag känner mig ganska misstänksam mot bumpo, som inte är särskilt aktiv så här långt.

Jag tror inte man kan dra så många slutsatser utifrån bumpos försenade röst igår - jag hade DL 21.30 i min senaste lek så det är kanske inte så konstigt om hon trodde att DL denna gång var samma tid, senaste lekarna har ju kommit ganska så tätt inpå varandra. Är man stressad och inte hunnit läsa igenom ordentligt så är det ju lätt hänt att man tror att DL är en viss tid.

Önskar själv mer aktivitet från henne innan jag kan sätta henne åt något håll.

FNAAAABLAR!
(lånad pasdaigen)
Jag ville inte dra uppmärksamhet till det igår, men jag reagerade på att nån eller några luftade tqnkar om minimorsanrollen - när jag lommerhem igen ska jag kika närmare pådet... :cautious:

Det var ju det jag menade att de inte skulle vilja göra, så antagligen käkades hon för att ulvarna misstänkte henne för att ha en specialroll.

Nu går jag säkert mot strömmen igen, men jag tycker det har visat sig ganska så klart att det inte är en bra idé att hinta sina specialroller - om det är någon/några som alltid har ögonen öppna och fångar upp signalerna så är det ulvarna. Sedan att man tidigt öppet i leken börjar diskutera andras eventuella specialroll utifrån sånt man tror är hintar tycker jag är än värre - har ulvarna missat den första hinten så är det ju jäkligt dumt att man öppnar upp ögonen på dem. Jag förstår inte vad goda sidan har att vinna på att göra detta. Den enda gången jag kan se att det fyller sitt syfte är i slutkampen där man behöver ena den goda sidan för att vinna.

Nu går jag säkert mot strömmen igen, men jag tycker det har visat sig ganska så klart att det inte är en bra idé att hinta sina specialroller - om det är någon/några som alltid har ögonen öppna och fångar upp signalerna så är det ulvarna. Sedan att man tidigt öppet i leken börjar diskutera andras eventuella specialroll utifrån sånt man tror är hintar tycker jag är än värre - har ulvarna missat den första hinten så är det ju jäkligt dumt att man öppnar upp ögonen på dem. Jag förstår inte vad goda sidan har att vinna på att göra detta. Den enda gången jag kan se att det fyller sitt syfte är i slutkampen där man behöver ena den goda sidan för att vinna.

Jag håller helt och fullt med dig Paddi. Man hintar, och pratar inte eventuella hintar, goda specialroller. Ulvarna vill ju ha ut de goda specialrollerna så tidigt i leken som möjligt för att göra sin lek enklare. Det är självklart annorlunda i en lek där hintar är tillåtna, och alla säger att de är siare... Men i en "vanlig" lek så håller man tyst om man hittar någon som gör att man tror att någon har en god specialroll.

----------
Med detta inlägg har jag mer tid till leken än tidigare i helgen. Nu ska jag läsa ikapp och komma med teorier. Jag har insett att lekstart på helger inte riktigt funkar för mig.

Uppdatering!

Minimorsan pratade länge och väl med Benedict Uttergurka, ja hon var så fascinerad över att han aldrig lett i hela sitt liv! Hennes moderskänslor bubblade upp och hon började nästan tycka lite synd om honom, som aldrig fått med om det fascinerande fenomenet av genuin glädje och äkta skratt. Benedict hade ju bara använt sig av hånleende och ondskefullt skrockande tidigare. Hon bestämde sig för att stanna kvar vid lotteriet ett tag till, det var verkligen på tiden att visa Benedict den glada sidan av livet!

Mumorsan var Minimorsan!

Helvete också! :rage: Hur sjutton kom det sig att en roll i den här leken och i den förra leken gick till de personer som hade liknande namn här på buke? :crazy:

Helvete också! :rage: Hur sjutton kom det sig att en roll i den här leken och i den förra leken gick till de personer som hade liknande namn här på buke? :crazy:

I förra leken gick inte rollen som Ulvhedin till Hedinn... Men Hedin var Ulv-Hedin.... ;):p

KL

Fråga till LL:

Om en filliblur som vunnit på lotto åker ur leken någon gång, får vi veta det då eller uppdateras hon bara som filliblur?

Det får ni se då :devil:

Vill bara svara på denna även om jag inte är LL.

Jag ser lotteriet som en variant på brevbäraren, det finns olika "paket" som kan vinnas och som lottas ut till olika roller beroende på utfall av lotten. Vem/vilka som fått brevbärarens gåvor syns aldrig i tråden förrän i sammanfattningsinlägget så jag tror inte vi får se om någon fått en lott och vunnit högsta vinsten förrän där denna gång heller.

I förra leken gick inte rollen som Ulvhedin till Hedinn... Men Hedin var Ulv-Hedin.... ;):p

Eeh ... fick tänka efter här :crazy::p menar du att Hedinn hade en ulvroll men inte Ulvhedin?
Kom bara ihåg att det var sånt snack om det i förra leken :D

Vill bara svara på denna även om jag inte är LL.

Jag ser lotteriet som en variant på brevbäraren, det finns olika "paket" som kan vinnas och som lottas ut till olika roller beroende på utfall av lotten. Vem/vilka som fått brevbärarens gåvor syns aldrig i tråden förrän i sammanfattningsinlägget så jag tror inte vi får se om någon fått en lott och vunnit högsta vinsten förrän där denna gång heller.

En nyfiken fråga; men när det är någon som fått rollen som brevbärare så kan hen väl råka att ge ett paket till någon "vanlig" ulv? Undrar då i den här leken verkar bara vissa roller vara med i lotteriet och eftersom ledargurkan är borta så kan väl ulvarna inte få något paket alls? :devil:

Är inte hemma just nu, men jag gör ett försök att svara kort på lånad padda (gud, hjälp mig)... Inte lyckas jag klippa i citatet heller, men det är alltså stycket om mig jag svarar åå.

För det första tror jag ens inställning till vad som är bra handling i en barnbok och inte kanske beror på om man uppfostrat några barn eller ej? Jag tycker helt ärligt att det är rejält viktigt att det framgår för läsande att det inte bara är att knalla ut i vida världen och det "kostar" inget - äventyr är skitkul och jag menar inte att en barnbol ska skrämma barn från att prova nya saker, men däremot vill jag att just såna besserwisserkaraktärer får inse sina begränsningar...

För det andra reagerar jag på att du tar upp det jag skrivit om specifikt nokens handling, men inte nämner att jag skrev separat om spelet! Letar du saler att lasta misstanlar mot?

Försökte lägga till, men det gick ju inte så det får bli ett nytt inlägg: vad gäller att skogen är allas så är det en himla fin inställning i verkliga, vuxna livet. När det gäller att kämpa med att försöka lära en girig fyraåring att saker inte är hans bara för att han VILL det, så är det däremot viktigt att han får lite insilt i att uttergurkorna kanske har rätt att vilja ha sina svampar ifred också...

Fast det gör jag ju? Jag understryker tillochmed det och ifrågasätter själv om jag borde ta fasta på det?
Att jag inte nämnde det du skrev handlade om spelet var för att jag inte hade något att kommentera där.

Jag vet inte om jag håller med om att det är besserwissermetoder att dra med sig ett gäng på äventyr (att ta med sig äldre och visa kamrater är ju i alla fall bra, liksom), men okej, då förstår jag hur du tänker i alla fall. :p

Ok, LL använde ordet "viktigpetter" istället för besserwisser som jag skrev. Same difference i sammanhanget tycker jag. :cautious:

Vad gäller att du inte hade något att kommentera om vad jag skrev om spelet undrar jag vad skillnaden var mot andra, där du tog upp ex att de skrev lotteriet kunde bli avgörande - samma som jag - och att du inte tyckte det var anmärkningsvärt?

Det var den här episoden, som innehåller fler inlägg, som fick mig att rösta på Monster igår. Jag tycker inte att jag kände igen hennes spelsätt alls. Men nu när jag läser den i efterhand så känns det inte alls lika konstigt längre. Jag kan förstå Monsters sätt att argumentera eftersom Caisa inte känns helt klar i sin tanke. D4et känns lite som att Caisa slänger misstankar runt sig, eller iaf försöker så misstankar. Hon svarar inte på det monster skriver utan på vad hon verkar TRO att monster skriver.

Så nej, idag verkar inte Monster lika misstänkt som igår.

En nyfiken fråga; men när det är någon som fått rollen som brevbärare så kan hen väl råka att ge ett paket till någon "vanlig" ulv? Undrar då i den här leken verkar bara vissa roller vara med i lotteriet och eftersom ledargurkan är borta så kan väl ulvarna inte få något paket alls? :devil:

LL bestämmer förutsättningarna :p
Men visst händer det att man som brevbärare ger bort ngt till en onding. Gjorde jag i förra leken, när jag gav bort ngt till ulven Niyama (kommer inte ihåg exakt vad det var jag gav bort nu)

Vilken jackpot vi fick, men om jag minns rätt så visste inte de andra uttergurkorna vem som var Benedict, så det kan nog vara svårt att dra några slutsatser från röstningen.

Reagerar lite på den här kommentaren. Är det ett sätt att försöka friskriva sig? Ser att Ottilia röstade på Monstermom precis som TeamLundVer. Röstade TeamLundVer kanske på Monstermom efter att Ottilia gjorde det för att hinta till ulvarna "titta, här är jag, ät inte mig". :cautious:

Om du går tillbaka och läser så ser du att jag skrev att dom goda vinner över dom onda.
Kan inte citera inlägget från mobilen.

Jo fast det var med prefixet "Eftersom att det är en barnbok" så då syftar du ju inte på leken enligt mig.

Ja, du har ju rätt till din åsikt.

Är det bara jag som läser den här ordväxlingen som en hård sådan? Speciellt Mat:s svar om rätten till en åsikt?

Men om jag kan läsa ut något av det är jag osäker på. Men jag tycker mig känna igen spelstilen från Mat från när hon var god och ifrågasatt i en av sina första lekar.

Mumorsan Här funderar jag lite på om Mumorsan försöker hinta att hon är Minimorsan?

Hm... Jag blir bara mer och mer skeptisk till Ottilia. Visst kan man göra misstag och nämna goda specialroller, det har jag också gjort, men gör man det efter att någon annan (i det här fallet jag) fått en tillsägelse tidigare i leken för att man hintar goda specialroller? :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka