Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Och du har inte förberett något litet innan utan allt skrivs bara nu?
Misstänker mina uppdateringar i min lek inte blir lika långa. Min fantasi är lika med noll :D

Kan väl bara infoga hur det brukar vara för mig som LL.

Oftast har jag en tanke/idé om hur jag vill att ngt ska sluta (ex Kalle och Blue Oyster Bar) - men däremot vägen dit är något som alltid förändras under lekens gång beroende på om det blir lynch/käk etc. I Isfolket skrev jag ALLA uppdatering efter att röstningen/lynchen var avklarad för där hade jag ingen aning om vad jag skulle skriva innan. Så jag har full förståelse att det tar tid att få ihop uppdateringarna.

Men LL - 26 minuter(!) Skärpning

;)

TeamLundVer var Benedict Uttergurka!

Hell YEEES!!
hell-yes-onion-head-emoticon.gif

Bravo Caisa! Du ändrade visst din röst i rättan tid! :D

(Måste tillägga att det var urgulligt hur benedict blev utkickad från tråden :love:)

Oftast har jag en tanke/idé om hur jag vill att ngt ska sluta (ex Kalle och Blue Oyster Bar) - men däremot vägen dit är något som alltid förändras under lekens gång beroende på om det blir lynch/käk etc. I Isfolket skrev jag ALLA uppdatering efter att röstningen/lynchen var avklarad för där hade jag ingen aning om vad jag skulle skriva innan. Så jag har full förståelse att det tar tid att få ihop uppdateringarna.

;)

Åh, jag måste passa på att tacka för rolig lek förra gången, och jättebra uppdateringar! Det kändes lite hopplöst att försöka uttrycka det där och då, av någon outgrundlig anledning... :angel:

Ja, jag blev (som du!) riktigt nervös när hon kom med röstförklaring/teori mot mig efter sin "död", varför skulle hon göra det om hon inte var god liksom!? :D

Förresten, varför gjorde hon det? :crazy:

*spök*
Därför att hon hade skrivit likadant (har skrivit liknande) som god så tänker att det var ett bra tillfälle att påpeka detta så att ni kanske inte lynchar mig av samma anledning när jag är god.*slutspök*

Yes, jag kommer på allt eftersom, är lite dålig på det där med förberedelse :D

Åh, jag måste passa på att tacka för rolig lek förra gången, och jättebra uppdateringar! Det kändes lite hopplöst att försöka uttrycka det där och då, av någon outgrundlig anledning... :angel:

Tack Monster :)
Förstår det, men hoppas att du fått lust att läsa om böckerna nu ;)

;)

Ni får vara glada om min uppdatering sker inom en timma :p

Tack Monster :)
Förstår det, men hoppas att du fått lust att läsa om böckerna nu ;)

Det har jag absolut, men jag vacklar... Jag är lite "rädd" för att läsa om gamla böcker/serier jag gillade (mer eller mindre ;)) när jag var yngre, framförallt den här typen (romantik) eftersom min syn på kvinnoroller har förändrats/utvecklats med åren och jag har upplevt närmast illamående förskräckelse när jag läst om en del saker som jag svalde okritiskt (på just den punkten) när jag var yngre. Det känns lite som att lyfta på ett bandage jag inte vill titta under... :o

(Jag minns också vad otroligt jag retade mig på vilkenavböckernadetnuvar, den om Alexander(?) som var homosexuell men blev "botad"... Jag vet att det framställdes som ett undantag i boken, men det gjorde mig väldigt upprörd ändå - och på den tiden var jag inte precis kritisk när det gällde sådana saker (är faktiskt överraskad att jag inte tyckte det var romantiskt), så jag undrar hur mycket det fanns i de där böckerna jag nu kommer att tycka att jag borde ha reagerat på...)

Jag lär nog läsa om dem till slut, men jag ska bara gruva mig ett tag först! :p

Men varför? Tänker du att det är riktat till "småulvarna" på nåt sätt? :crazy:

Åhå, nvm, spökig förklaring!

Vet faktiskt inte, får fråga TLV efter leken, men hon har ju lämnat en lite förklaring till det:

*spök*
Därför att hon hade skrivit likadant (har skrivit liknande) som god så tänker att det var ett bra tillfälle att påpeka detta så att ni kanske inte lynchar mig av samma anledning när jag är god.*slutspök*

Fast det är väl bra oavsett om det var goda eller onda som röstade???

Jo, men i vanliga fall så brukar det ju vara just goda som röstar ut onda, för onda vill ju inte rösta ut sig själva förutom om det inte lutar åt att en blir lynchad och dom då alibiröstar. Så det går ju inte avskriva dom från misstänktlistan som röstade på TLV. Annars brukar ju misstankarna mot dom som röstar ut en ond minska lite.

ja, vissa av böckerna vinner ju inte precis på att läsas om så det är faktiskt alltid några som jag mer el mindre hoppar över/läser bara delar ur.

Vet precis vad du menar å reagerar på samma sak, men kanske inte lika starkt. För övrigt så får jag fram skämskudden ibland när man läser erotikbitarna - samtidigt om man vet bakgrunden, att Margit själv blivit våldtagen 3ggr när hon var liten flicka och efter det varit avstängd från fysiska känslor (tror t o m att hon satt under köksbordet och skrev de delarna för hon skämdes så mycket) så finns det kanske en anledning till att de ibland känns lite andefattiga och "klumpiga".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka