Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Oj jävlar, jag hann faktiskt... Det blev lite dåligt formulerat.
Jo, jag tyckte också det kändes som att Ottilia och TLV röstade på Monster utefter mina egna misstankar som jag redan släppt, nu kanske Monster och Paddan sitter i lyan och skrattar åt mig, men jag ska verkligen gå igenom TLVs inlägg igen och hoppas jag inte känner mig grundlurad efter det också. :cautious:

:bow::bow:

Tack så mycket! Nu har jag ju långt ifrån skrivit ut vad boken kommer handla om, eftersom jag bara lånat grundplanen + några karaktärer till denna lek. Men du har i stort satt huvudet på spiken om vad som kommer att hända i boken. Trots att jag inte har några barn själv att uppfostra så känner jag ändå att jag har god människokännedom och en modern idé om vad folk vill ha. Och ja, en av grundplanerna är att framför allt Harald och Dundertunnan kommer inse ganska snabbt att de inte vet allt och inte kan allt! Tack!

(Jag inser att jag kanske måste starta en bok-tråd :D)

Ja, gör det! :bump:

Jo, jag tyckte också det kändes som att Ottilia och TLV röstade på Monster utefter mina egna misstankar som jag redan släppt, nu kanske Monster och Paddan sitter i lyan och skrattar åt mig, men jag ska verkligen gå igenom TLVs inlägg igen och hoppas jag inte känner mig grundlurad efter det också. :cautious:

Det var verkligen knappt! :D

Men du behöver väl inte gå igenom TLVs inlägg? Nu kommer hon ju att lynchas och då får man ju veta om hon var god eller ond.

Nu kanske det verkar som jag talar i egen sak här (och jag borde väl egentligen hålla käft helt tills LL uppdaterat med förhoppningsvis goda nyheter, men det är ju inte som att jag ens kan låtsas att jag vet hur man håller käft :banghead:), men jag tror inte du behöver känna dig lurad på den punkten, eftersom dina misstankar mot mig inte var de enda hon "lånade" rakt av...

Jo, när jag gick igenom hennes tidigare teoriinlägg igen så skrev hon där att hon godtog (trodde hon) din förklaring, men i rösten röstade hon på dig för att du försvarade dig för hårt. Visst, jag reagerade också på det, men det är ju nåt jag tror en ulv skulle försöka undvika, speciellt inför första lynch, när det var så "onödigt" eftersom du istället för att börja diskutera med mig förmodligen inte dragit till dig alls så många blickar som om du fortsatt vara lite mer inaktiv.
Frågan är alltså om de uppmärksammat samma sak som jag om du och jag inte haft våran diskussion... :crazy::cautious:

Kanske leken kommer igång på riktigt nu då. Tog en lite starkare lugnande för en stund sen :angel:

Uppdatering på gång, försöker kolla på mello samtidigt, haha :D

Kanske leken kommer igång på riktigt nu då. Tog en lite starkare lugnande för en stund sen :angel:

Fast den har väl varit igång sista timmarna, har den inte det? Visst, det var väldigt mycket OT i början, men när DL började närma sig tyckte jag de flesta (alla?) gick upp på banan ordentligt?

Hinner inte hem sitter i bilen så det blir ett kort svar tills jag kommer hem

Det är nästan omöjligt att inte ta upp ngt som ngn annan inte skrivit om man kommer in när många redan skrivit ffa första dagen då man famlar i luften och gör förtäckt bop.

Givetvis förstår jag att det sannolikt inte rör sig om hintar och jag förstår att Monster pratat om boken men det finns inte mycket ledtrådar första dagen så då får man famla lite efter grässtrå (tror det var Myrten som tog upp det förra leken att hitta ngt även om man inte sett ngn misstänkt)

Däremot tycker jag nu att Monster försvarar sig lite välj kraftigt så därför

Teamlundver röstar på Monster

Nu ser jag ju att jag blivit lynchad men eftersom inget officiellt kommit från LL än så tänkte jag skriva förklaringen jag lovade i detta inlägg (vem det var som ställde frågorna kommer jag dock inte ihåg).

Att jag hade samma funderingar som en del andra (ffa gällande hintar) så är detta kanske inte så konstigt eftersom jag skrev mitt teoriinlägg när många redan hade skrivit + att det dag 1 inte finns så himla mycket att ta på. Det är därför oerhört lätt att väldigt små och obetydliga saker fångar flera personers uppmärksamhet.

Att min lista hade samma uppställning som Habinas berodde på att jag kollade hennes uppställning (tror det var sista teorin som skrevs innan jag skrev) så att jag inte missade någon.

Och som sagt. Givetvis förstår jag att folk kanske inte hintar öppet eller att (tex Monster) pratade om boken men det är första dagen och då är det det enda som man som god rent faktiskt kan ta fasta på.

Ja jag har sett godförklaringar tidigare och har väl inte fäst så mycket vikt vid dem. Habinas inlägg om att hon godförklarat sig själv när hon varit ond fick dock upp ögonen på mig vad det gäller detta fenomen. För jag har naivt nog helt misat att man kan göra det som ond.

Om du läser mellan raderna så är det jag som kommer hålla igång ;)

Måste rösta! :arghh:
AskoII röstar på Habina, se mina tidigare teoriinlägg för förklaring.
Nu har jag läst igenom dina teori-inlägg och undrar vad det var som fick dig att rösta på Habina istället för någon annan. Om jag läser igenom alla dina inlägg så är det ordet "förstås" i hennes svar i obligatoriska frågan du baserar din röst på?

Eller är det något annat du reagerat på men som du inte skrivit i tråden/jag missat?

Ottilia
Tror Dundertunnan kommer kidnappa Uttergurkorna och omvända dem med sin snällhet.
Sysslar Dundertunnan med kidnappningar? :cautious:
Godförklarar sig på en gång med "det som blir avgörande för att vi vinner...", jag brukar normalt sett inte alls bry mig om sånt, men många reagerade på Habina(?) när hon gjorde det i en tidigare lek, så jag tyckte det var värt att nämna i alla fall.
Om det var Habina som gjorde det så betyder det att det är verkligen god-aktigt att göra så (med tanke på hur många gånger som Habina slutade upp som lynchad och god menar jag :angel:)
Läser efter hand så jag såg inte Habinas svar förrän efter jag skrivit ovanstående
Den leken var jag dessutom ond. :angel: Men det behöver inte betyda att Ottilia är ond i denna lek, men jag kommer ha ögonen på henne framöver.
Kom nämligen inte heller ihåg detta, men om det var så så känner jag lite för att hålla ett öga på Ottila också ... Men å andra sidan så står alla på listan över misstänkta nu :nailbiting:

Klockan tickar och det verkar inte vara särskilt aktivt här idag (inte som igår iallafall :D) så jag börjar känna mig lite ängslig och fundersam över vem jag ska rösta på :crazy: Läste nu igenom svaren på den obligatoriska frågan, även om de är lite ostabila att grunda något på.
Eftersom vi leker så att säga inuti en barnbok, så kommer förstås de goda vinna. ...
Hajade till en liten stund här ... men eftersom det är Habina (som blivit lynchad först som god ett par gånger :o) så känns det som det kan vara något som en god Habina skriver också.
"Förstås", kändes lite som en godhetsförklaring :cautious:
Nu när jag försöker komma på vem jag ska rösta på så går jag tillbaka till mina egna inlägg för att se vem som jag misstänker mest. Men då ser jag att det är Habina som har fått de mesta av mina misstankar, vilket känns väldigt obehagligt då hon verkar ha en förmåga som god att bli lynchad först av alla :crazy:
Jag har dessutom fått en smak på tungan att kolla in TLVs inlägg men hon har som mest bara skrivit 3-4 inlägg efter lekstarten (som inte är OT) och jag hajade lite på det Paddington pekade ut i TLVs svar. Tycker mig också se likheter i TLVs och Habinas inlägg, och Habina ligger ju på min lista över misstänkta.
Ussccch vad svårt!!
scared-onion-head-emoticon.gif

Vet inte om jag ska hålla mig till att inte rösta på Habina eller ... :arghh:

Men usch, nu blir jag nervös, hade en lynchad ulv brytt sig om att skriva ett så långt inlägg för att förklara sig? :crazy: :nailbiting:

Måste försvinna igen nu, kommer kunna vara normalt aktiv from imorgon eftermiddag igen.

Jag vet hur du menar. LL borde verkligen ta leken på större allvar än mello :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka