Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Tycker inte att det är mycket som står ut såhär första dagen, reagerar lite på monstermom som tycker att äventyrarna ska lära sig att det ändå finns viktigheter, funderar på om det kan vara Benedict som signalerar att hon också tycker att man inte bara kan äventyra...

Cajsalundblads röst på mig tycker jag också är suspekt då jag tycker att den är väldigt grund, men så brukar det vara första dagen, de andra tycker jag inte har stuckit ut så mycket..

Blev senare i stallet än jag trodde, ska åka hem nu så för att inte riskera att missa röstningen så röstar jag nu

ottilia röstar på monstermom med motivering ovan

De här två inläggen från Habina och TLV får mig att lyfta på ögonbrynen faktiskt. Dels är TLVs inlägg om mig, Mu och Ottilia i stor sett copy/paste på Habinas inlägg - men det som står ut mest är att bägge två skriver att jag kanske hintar när faktiskt både Ottilia och Mumorsan tagit upp exakt samma saker i sina inlägg innan Habinas och TLVs teoriinlägg - hur kommer det sig att bägge två missar detta och bara pekar på att jag ev skulle ha gjort det?

Och nej, jag hintar inte om något - jag tar upp vad jag tror är det som fäller avgörandet för de godas framgång.

Mina tankar så här långt:

Paddington. Nämner både en förhoppning om att Benedict blir lynchad tidigt och att Harald och Minimorsan bör samarbeta. Hint från en av dessa eller bara förhoppning?

Mumorsan. Verkar tycka att det är en lätt lek. Hm... Självsäker pga god specialroll eller för att hon är ond och vet att loppet nästan är kört redan? Hon har sedan förklarat hur hon tänkt, men jag undrar ändå om hon inte har lite extra hjälp eller facit...

Ottilia. Godförklarar sig själv från början. Misstänksamt men kan också bara vara en felformulering.

Paddington. Vill att Harald och Minimorsan ska samarbeta något som vi alla (nästan) vill. Jag funderar därför på varför Padd tar upp just detta. Kan det vara en hint om att hon har en av rollerna? Det känns som en lite övertydlig hint isf men just nu så finns det ju inte så mycket att gå på. Inga onda vibbar här iaf.

Mu. Tror att det blir en lätt match för de goda. Jag tror inte att Mu (som någon annan funderade på) är en skrajsen ond utan jag tror faktsikt att det var hennes erfarenheter som gör att hon tippar på att oddsen för de goda är bättre än tex sista leken. Känns just nu neutral

Ottilia. Godförklarar sig själv. Habina satte mig lite på spåret när hon skrev att hon själv gjort detta i de fall då hon var ond så detta får mig att bli fundersam. :cautious:

------------
Här kommer Ottilias inlägg:

Det som blir avgörande för att vi vinner är nog att minimorsan och Harald kommer få börja prata med varandra tidigt i leken och att uttergurkorna råkar missta special- gurkan (kommer inte ihåg vad han heter) för en god tidigt i leken och försöka käka honom.

Mumorsans:

Min favoritkaraktär är helt klart Minimorsan. Det låter en sån där roll som är ganska lik mig själv :p Inte bara att det är en (nästan) namne, personligheten stämmer också till viss del. Vi får bara hoppas på att Harald och Minimorsan är kloka nog att hitta varandra.

Jovisst hade det varit mer anmärkningsvärt (eller, som jag ser det, alls anmärkningsvärt ;)) om det vore allt jag skrivit, men så är det ju just därför jag tycker du gör något konstigt när du framställer det som om det var precis det jag gjorde! Fast nej, jag tycker inte alls att det är det jag framställer! Och nästintill ALLT du reagerat på därefter är saker jag skrivit för att jag är så frustrerad över hur mycket du feltolkat det, och försökt reparera det OM det verkligen kan ses så som du säger, för JAG tycker verkligen inte det, och det var verkligen inte det det var menat som heller!. Vad gäller att bara ulvar skulle läsa så slarvigt att de skulle tro nåt sånt (menar du att du byggde nåt slags ulvfälla?) så ja - men det hänger ju på att jag faktiskt direkt reagerade och kontrade, eller hur? Det är knappast din förtjänst att "mitt svarsinlägg är inte direkt långt bakom ditt teoriinlägg", eller hur? Hur funkar det som förklaring på vad du skrivit att säga, "jo men du försvarade ju dig direkt, så då har jag inte gjort nåt"? Jag fattar inte vad mitt försvar har alls att göra med ditt potentiellt avsiktliga misstänkliggörande av mig?Jag har enbart försökt peka på det långsökta i att jag skulle ha skrivit "falska sammanfattningar" om flera spelare, jag har inte sett det som en "falsk sammanfattning" någon gång, utan bara att jag skrev ner det jag reagerade på, inte det jag INTE reagerade på.

Fast varför skulle du behövt misstänkliggöra fler än mig med en "falsk sammanfattning" för att mina invändningar skulle vara relevanta? Att slänga ut en misstankelina och se hur det går är väl just precis vad ulvar gärna gör? Biter nån är det bra, funkar det inte går de vidare? Inte brukar de systematiskt ljuga om samtliga spelare i ett helt teoriinlägg? O_o
Det är ju det jag menar!! VILL du missförstå mig? Inte skulle jag sitta och skriva falska sammanfattningar om x antal goda spelare om jag var ulv heller, jag försöker ju säga att jag inte skrivit falska sammanfattningar, om någon, jag har skrivit det jag reagerat på, de som jag knappt haft något att reagera på har jag skrivit nåt om i alla fall.

Dessutom reagerar jag faktiskt på att du mer eller mindre godförklarar mig. Hur vet du att jag är god? Jag vet det, men inte nån annan - förutom onda (som väl inte kan vara helt säkra heller, eftersom de tydligen glömt bort chefsgurkan).
Du är långt ifrån godförklarad, men eftersom du säger att min teori kunde ses som en falsk sammanfattning ville jag vara extra noggrann med att skriva ut att jag inte längre håller dig misstänkt för det jag skrev i teorin.
Dessutom tror jag inte en ulv skulle reagera som du gjort, så jag passade på att skriva ut det med.

Svar i citatet.

Försöker hinna med ett ordentligt teoriinlägg innan det blir dags att rösta...

Paddington
Har nyss börjat spela "på riktigt" samtidig som jag knåpar på det här, ser jag. Har innan dess skrivit LL-svaret ur bokvinkeln. Jag hänger inte riktigt med på invändningarna mot Ottilia? Att det är bättre att lyncha Buttergurkan än att han blir äten, mjo det skyddar ju en god i lynchen men jag tycker väl att blir han äten så skyddar det en god i käket istället? Visst ängeln, men bättre odds är ju inte fel? Hänger som sagt inte riktigt med, är dock inte något som känns suspekt för närvarande (försöker reda ut tänket sen, det här tar tid att skriva som vanligt!)

Matmissbrukaren
Är sådär knepigt aggressiv igen... "du har ju rätt till din åsikt" hjälper knappast till att reda ut något? :cautious:

Cirkus
Cirkus har inte synts till mycket, minsann. Skriver sitt obligatoriska svar mest ur bokvinkeln uppfattar jag det som. Drar en jämförelse med Skalman som jag blir frestad att diskutera lite - men det är ju helt och hållet utanför leken dock! :D

CaisaLundblad
Är väl den jag diskuterat mest med hittills, jag har svårt att avgöra om jag tror det hon skrev om mig var ett avsiktligt försök att misstänkliggöra mig eller ej... Jag var ju som sagt beredd på att folk kunde reagera på det även om jag försökte göra det jättetydligt att det var just boken jag pratade om, men sättet hon presenterade misstankarna reste som sagt larmantennerna...

Bumpo
Gillar curlingen. Yay, bra dag för det! (Sista dragningen i damernas tionde omgång var fantastisk! :D) Utöver att svara på LL-frågan har hon inte deltagit... Det gillar jag inte riktigt, som jag nämnt i många lekar nu - jag tror det kan vara ulvvarning på att inte vilja synas/märkas/delta i diskussioner.

Mumorsan
Påpekar något intressant, att det faktum att leken är "i" en riktig barnbok ger spelare möjlighet att "gömma" sig bakom att prata om boken istället för leken. Jag hade inte sett det så, men jag tror hon kan ha en viktig poäng där! Ännu ett sätt för ulvar att försöka undgå upptäckt... :cautious:
Hon verkar riktigt på att leta efter onda redan nu, vilket jag uppskattar! Dock är det kanske lite ooc för henne så tidigt? Å tredje sidan kanske det är lite av ett vakuum i leken just nu, och hon har tagit på sig att dra igång det lite mer seriösa teoriandet? Det enda som jag reagerat på är som sagt att hon kanske är lite ovanligt på, men jag tycker också det är bra, så...

TeamLundVer
Har jag nyss skrivit om i inlägget innan, men i sammanfattning reagerar jag på att hon väldigt lätt (och okritiskt) går med i andras misstankar (säger Habina fick henne att misstänka Ottilia, Caisa mig), upprepar det jag tagit upp som ett problem med Caisa (att hon bara presenterade en del av det jag skrivit i mitt "problem"-inlägg, så det framstår som det var allt jag skrev) och verkar i allmänhet vilja misstänka vad som än blåser förbi... :cautious:

Ottilia
Det har blivit ett - för mig - märkligt fokus på en eventuell godförklaring från Ottilia. Jag fattar inte vad det är att haka upp sig på ärligt talat. Hon har skrivit ett inlägg, och det skriver hon dessutom om boken och inte spelet... Nog för att jag inte gillar inaktivitet och faktiskt till och med ser det som ganska hög ulvpotential, men specifikt "godförklaringen" (i vilken mån det ens var det) tycker jag det blivit en rejäl överreaktion på? O_o

AskoII
Reagerar lite på min och Caisas diskussion. Verkar inte helt greppat risken med lotteriet. Tycker Habina godförklarat sig... Nu har jag ett öppet erkänt Habina-trauma, så kanske ser jag inte saker klart där, men nog tycker jag det är lite överreaktion?

Habina
Beter sig som Habina. Jag skulle som sagt inte rösta på henne idag om hon så skrev ut att hon var uttergurka 400 gånger i tråden (men jag skulle räkna med att ni andra skötte det åt mig ;)), men hon har faktiskt inte varit särskilt suspekt i mina ögon heller - tack och lov.

Monstermom
:)

Uff, dags att rösta. Pga att hon "glider ovanpå", plockar upp andras misstankar (utan att ta in hur diskussionen därefter gått), mm, så:

Monstermom röstar på TeamLundVer

inser att tiden är på väg att rinna ut och jag vill inte missa att rösta.

Paddington röstar på TeamLundVer eftersom jag tycker att denne mer hänger på andras teorier än läser leken själv.

Caisa röstar på Ottilia
Mumorsan röstar på Habina
Habina röstar på Mumorsan
Ottilia röstar på Monstermom
Paddington röstar på TeamLundVer

Hörni, det är bara tio minuter kvar till DL, var är alla röster?

Nu när jag försöker komma på vem jag ska rösta på så går jag tillbaka till mina egna inlägg för att se vem som jag misstänker mest. Men då ser jag att det är Habina som har fått de mesta av mina misstankar, vilket känns väldigt obehagligt då hon verkar ha en förmåga som god att bli lynchad först av alla :crazy:

Hajade lite till på cirkus svar då hon inte svarade på den andra obligatoriska frågan men känns inte som något märkvärdigt ännu.

Blev lite konfunderad över att Mumorsan sa att de som "överlevde" skulle kunna rädda de som blivit "tagna" av uttergurkorna men ... njaa..

Jag har dessutom fått en smak på tungan att kolla in TLVs inlägg men hon har som mest bara skrivit 3-4 inlägg efter lekstarten (som inte är OT) och jag hajade lite på det Paddington pekade ut i TLVs svar. Tycker mig också se likheter i TLVs och Habinas inlägg, och Habina ligger ju på min lista över misstänkta.

Ussccch vad svårt!!
scared-onion-head-emoticon.gif

Vet inte om jag ska hålla mig till att inte rösta på Habina eller ... :arghh:

Senast ändrad:

Nejdå, jag "vill inte missförstå dig". Däremot vill jag vara väldigt tydlig. Särskilt med tanke på att två spelare senare tagit upp precis de här misstankarna du presenterat mot mig, som du kanske märkt? (TLV, Ottilia)

Jo, jag har sett det, men jag har varit så tydlig jag bara kan nu också med att i alla fall jag inte håller dig misstänkt för den delen längre, så tycker de fortfarande du är misstänkt för det hoppas jag det är för att de läst hela ditt svar till LL och (till skillnad från mig då tydligen) inte köper din förklaring efter diskussionen med mig. (Ni får för övrigt gärna utveckla det, Ottilia och TLV)

Hinner inte hem sitter i bilen så det blir ett kort svar tills jag kommer hem

Det är nästan omöjligt att inte ta upp ngt som ngn annan inte skrivit om man kommer in när många redan skrivit ffa första dagen då man famlar i luften och gör förtäckt bop.

Givetvis förstår jag att det sannolikt inte rör sig om hintar och jag förstår att Monster pratat om boken men det finns inte mycket ledtrådar första dagen så då får man famla lite efter grässtrå (tror det var Myrten som tog upp det förra leken att hitta ngt även om man inte sett ngn misstänkt)

Däremot tycker jag nu att Monster försvarar sig lite välj kraftigt så därför

Teamlundver röstar på Monster

Har reagerat mest på Mumorsan än så länge. Hon tror att det blir en enkel match för dom goda att vinna och det låter lite mysko enligt mig.
Försöker sedan tolka min text fel i min motivering till den obligatoriska frågan. Jag levde mig in i att det är en bok som skrivs och vi tar lite del av det just här och det försökte hon förvränga till att jag inte skrev vem jag trodde skulle vinna, när det står klart och tydligt att jag tror att dom goda kommer vinna. Det går säkert att tolka på hundra olika vis om man vill men detta reagerade jag på. Ett försök att hitta något att teoria om? Dessutom tycker jag spelsättet är något annorlunda mot förut. Hon har en vassare ton.

Matmissbrukaren röstar på Mumorsan

Jo, jag har sett det, men jag har varit så tydlig jag bara kan nu också med att i alla fall jag inte håller dig misstänkt för den delen längre, så tycker de fortfarande du är misstänkt för det hoppas jag det är för att de läst hela ditt svar till LL och (till skillnad från mig då tydligen) inte köper din förklaring efter diskussionen med mig. (Ni får för övrigt gärna utveckla det, Ottilia och TLV)

Ja, jag menar inte att jag håller dig ansvarig för deras misstankar på något sätt. Jag bara försöker förklara varför jag verkligen vill reda ut "hela vägen" - något jag visserligen alltid vill (och som kan irritera spelare, jag vet), men blivit lite mer aktuellt i det här fallet när precis det jag pratade om i mitt första svar tycks hända.

Måste rösta! :arghh:

AskoII röstar på Habina, se mina tidigare teoriinlägg för förklaring.

Caisa röstar på Ottilia
Mumorsan röstar på Habina
Habina röstar på Mumorsan
Ottilia röstar på Monstermom
Paddington röstar på TeamLundVer
TeamLundVer röstar på Monstermom
Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
Askoll röstar på Habina

Och om jag inte räknar fel så fattas det tre röster med en minut kvar till DL!?O_o

Caisa ändrar röst till TeamLundVer

För att jag känner mig ansvarig, och hatar att lämna lynch åt slumpen. :cautious: Paddan har en poäng, och hon skriver att hon gör en förtäckt bop.

Tar tillbaks det! :banghead:

Tillägg: Eller vänta, tre röster saknas visst fortfarande...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka