Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad bra, haha. Jag tyckte det kändes lite som att den infon gått förbi men då är det bara min förkylningshjärna som spelat mig ett spratt
Hmmm... Ja, de betyder ju samma sak... Men att vara en viktigpetter till sättet och att tycka att dra med sig ett gäng på äventyr är besserwisserfasoner tycker jag inte riktigt är samma sak.
Skillnaden var att du hade något jag reagerade på, de andra var bara vaga tankar och funderingar. Jag har inte kommenterat varenda paragraf de andra skrivit heller? Jag tog upp det jag reagerade på om dig för att jag ville hinna diskutera det, helst med dig.
Nej det förstår jag, jag är ändå alltid rädd för att det hintas i svaren så jag är ganska så spänd på det.
Jag håller med dig dock om att det är lite mindre fart i den här leken så ditt teoriinlägg säger jag ingenting om, det är helt förståeligt.
Nu var det ju inte att de drog med sig kompisarna åå äventyr som jag hade invändningar mot, utan deras attityd.
Och jag tycker såklart att det är bra du fundrrar, och att du tar upp de funderingarna med mig. Men om du går tillbaka och läser vaad du skrev om mig kanske du ser hur det ser ut? Du skriver nämligen bara misstankarna/reaktionerna och väger lite upp dem med att jag ju skrev specifikt om boken. Att jag OCKSÅ skrev annat om spelet, och än mindre vad, syns inte alls. Jag tycker det ser ut som en falsk sammanfattning, som den som skumläser eller någon som går tillbaka och läser senare i spelet, lätt kan få fel uppfattning från.
OttiliaGodförklarar sig på en gång med "det som blir avgörande för att vi vinner...", jag brukar normalt sett inte alls bry mig om sånt, men många reagerade på Habina(?) när hon gjorde det i en tidigare lek, så jag tyckte det var värt att nämna i alla fall.
Den leken var jag dessutom ond. Men det behöver inte betyda att Ottilia är ond i denna lek, men jag kommer ha ögonen på henne framöver.
Var du? Shit, haha det hade jag helt glömt!
Men ja, då ska jag nog hålla ögonen på henne med...
Godförklarar sig på en gång med "det som blir avgörande för att vi vinner...", jag brukar normalt sett inte alls bry mig om sånt, men många reagerade på Habina(?) när hon gjorde det i en tidigare lek, så jag tyckte det var värt att nämna i alla fall.
Den leken var jag dessutom ond. Men det behöver inte betyda att Ottilia är ond i denna lek, men jag kommer ha ögonen på henne framöver.
I den här leken så finns "bara" ledarvargen. Den har som specialroll att eliminera en av de andra ulvarna så det blir en mindre i lyan. Detta plus att vi har lotteriet samt en massa bra goda roller så tror jag att det blir ganska lätt för goda att vinna.
Jahaaaa, DU tänker barnuppfostran, JAG tänker barnunderhållning, då förstår jag.
Jag håller med dig dock om att det är lite mindre fart i den här leken så ditt teoriinlägg säger jag ingenting om, det är helt förståeligt.
Okok, hur kommer det sig att du inte reagerar på de som nämnt ledarvargen /(b)-uttergurkan osv men reagerar på det jag skrev, undrar jag då?
Det som blir avgörande är att B-uttergurkan blir tidigt lynchad (jag vill inte ha en ond som vunnit på lotteri och tar med sig den kunskapen in i lyan! )
Det som blir avgörande för att vi vinner är nog att minimorsan och Harald kommer få börja prata med varandra tidigt i leken och att uttergurkorna råkar missta special- gurkan (kommer inte ihåg vad han heter) för en god tidigt i leken och försöka käka honom.
Jag tror dock de klarar att ta sig an skogen och Uttergurkorna, även om någon av dem kanske råkar gå vilse eller skräms av en synnerligt elak Uttergurka... Men ja, goda vinner!
För att du skrev det i en helt annan kontext. Här är de som nämnde ledarvargen:
Padd skriver det som att detta är ett viktigt mål att sikta på, att få ut ledarvargen.
Ottilia skriver ungefär liknande som Padd, en strategi alltså.
Du skriver det däremot som att detta är något som kommer att hända de goda karaktärerna, inte en strategi för hur de goda ska ta sig ur skogen.
CaisaLundblad. Tar också upp Benedict fast utan att skriva namnet, så samma fundering här som med Paddington. Hint eller bara en formulering? Har ett par olika versioner på vad som kan hända, men inget som sticker i ögonen. Hänger sedan upp sig lite på Monstermoms idé till boken, som inte har något med leken att göra.
.
Jo absolut, jag menade mer på att du sa att du var på spänn efter hintar i svaren, så jag förvånades över att du inte hittade någon annan möjlig hint någonstans, typ. Nu hade jag inte ens en tanke på ledarvargen när jag skrev svaret, men jag inser att jag beskrev den rollen med "synnerligen elakt Uttergurka".
Jag kom tänka på något när jag läste detta, kan det betyda att det kan vara lite flera onda än vanligt?
Tyckte annars att diskussionen mellan Caisa och Monster var lite intressant ... men vet inte om det är något att lägga vikt vid
Mumorsan. Verkar tycka att det är en lätt lek. Hm... Självsäker pga god specialroll eller för att hon är ond och vet att loppet nästan är kört redan? Hon har sedan förklarat hur hon tänkt, men jag undrar ändå om hon inte har lite extra hjälp eller facit...
Monstermom. Lyfter Filliblurerna och hoppas att de gör skillnad. För att hon är en själv? Reagerar på att CaisaLundblad kommenterat hennes idé till barnbok, men jag tycker egentligen inte att den diskussionen är ulvig. Kan lika gärna vara två goda som diskuterar hur man skriver en bra barnbok.
1. Varför? Skulle Vargledaren komma in i lyan efter att säg ha vunnit på lotteriet ett par gånger kan ju lyan i värsta fall få reda på vilka ett par av de bästa specialrollerna är.
2. På vilket sätt är den intressant? Det är ulvigt att tycka något är intressant utan att säga varför det är intressant. Sådeså!