Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Tjohej!
Jotack.
Jösses, en lek som har 155 inlägg redan innan rollerna är lottade!

Jag tycker nog snarare den driver med homofobi? Men smaklös är den definitivt, och skridskosporten driver den dock absolut med. (Och nä, det är inte Owen Wilson utan Jon Heder, men nog ett ganska enkelt misstag att göra i den här rollen.)

Whoops! Allt jag kom ihåg var den stora blonda kalufsen och då tänker jag alltid på Owen Wilson i första hand :p

Kunde inte låta bli och googlade snabbt på Eternal Sunshine, och åh! Det är den med Jim Carrey va? Tror inte att jag har sett hela filmen i sträck (utan mera snubblat över den när jag bläddrat genom olika kanaler) men åh, ja den känner jag till. Hjärteknipande :cry:
Men måste tillägga att jag av Careys filmer gillar Truman Show och filmerna om Ace Ventura bättre :o :angel:

Men den du nämnde ... näpp sorry, -87 är för tidigt för mig :o:p

Senast ändrad:

OBLIGATORISK FRÅGA!

Hur tror du att äventyret slutar för Dundertunnan och gänget? Vad tror du blir avgörande för att äventyrsgänget eller uttergurkorna vinner?
Vilken karaktär är din favorit?

Whoops! Allt jag kom ihåg var den stora blonda kalufsen och då tänker jag alltid på Owen Wilson i första hand :p

Kunde inte låta bli och googlade snabbt på Eternal Sunshine, och åh! Det är den med Jim Carey va? Tror inte att jag har sett hela filmen i sträck (utan mera snubblat över den när jag bläddrat genom olika kanaler) men åh, ja den känner jag till. Hjärteknipande :cry:

Men den du nämnde ... näpp sorry, -87 är för tidigt för mig :o:p

Japp, det är den. Det är dock en film man bör se från början till slut. O_o

Om du vill slippa allt det gå till sidan 9 direkt, vi blev lite för rastlösa :angel:

Vissa av oss är det tydligen fortfarande - själv har jag nu upptäckt vad klockan är! :eek:
Gnat!

Jodå, jag erkänner att jag skummat alla sidorna lite vartefter och skrattat gott åt er.

:D:D
älskar storyn och bilderna! :D

Tyvärr hinner jag inte med någon ulvlek i nuläget, men var bara tvungen och skriva det :D

Tror att Dundertunnan kidnappar uttergurkorna och är så snälla och roliga att uttergurkorna tillslut också provar att leka, när de väl provat att ha roligt blir de nästan skojigare än Jolihoo och alla är glada :D

Det som blir avgörande för att vi vinner är nog att minimorsan och Harald kommer få börja prata med varandra tidigt i leken och att uttergurkorna råkar missta special- gurkan (kommer inte ihåg vad han heter) för en god tidigt i leken och försöka käka honom.

Min favoritkaraktär är nog Dundertunnan eller Jolihoo.. Har svårt att välja mellan dem :)

Just det... säger det nu, ska jobba nu på förmiddagen och sedan till ena stallet för att rida, iväg till andra för att ta in hästar och tömkörningsträna (för Cissi Qvarnström!! :D ) så jag syns nog inte i tråden igen förrän efter kl 20.0. Kommer hålla lite koll via mobilen men kommer nog inte skriva så mycket om det inte är något specifikt som fångar mina misstankar...

OBLIGATORISK FRÅGA!

Hur tror du att äventyret slutar för Dundertunnan och gänget? Vad tror du blir avgörande för att äventyrsgänget eller uttergurkorna vinner?

Jag tror att Dundertunnan och Co vinner. Ffa ska det bli spännande att se hur lotteriet fungerar :D
Det kan vara så att lotteriet är just det som blir avgörande för Dundertunnans framgångar

OBLIGATORISK FRÅGA!

Ooooh, det här var ju faktiskt lite svårt att svara på. Vad jag vill/tror i ulvleken och vad jag vill i boken är liksom inte samma...

Ulvleken: Jag tror äventyrsgänget vinner (bland annat för att även om vår LL också är ond är hon inte så ond som förra LL - som slängde in en demon utan att kompensera! :cautious:), och jag tror att avgörande kan bli Lingonrenens lotteri där de urgulliga filiblurerna kan få en hel del extra styrka!

(Boken: Men i boken tycker jag nog inte någon ska "vinna", jag tycker faktiskt Uttergurkorna har en poäng att det är deras skog och jag tycker Dundertunnan och Harald faktiskt behöver sig en liten knäpp på näsan om de knallar omkring ute i stora världen och förväntar sig att de ska vara världsbäst utan att ha nån koll alls... Uttergurkorna kan gott bli lite vänligare och få lite humor, men äventyrsgänget behöver nog en realitycheck åt andra hållet!)

Min favorit: Lätt, det är ju hunden! Hm... :arghh: :rage:
OK... Då får det bli... Grisfisken! För när jag läste namnet tyckte jag han lät helt vidrig (grisfisk :wtf:), men bilden är bara för gullig! :D

OBLIGATORISK FRÅGA!

Jag tror (att eftersom den här är en barnbok) så kommer Uttergurkorna och våra äventyrare att bli jättegoda vänner efter lite förvecklingar - uttergurkorna kommer att gå till anfall med sina diskborstar men eftersom diskborstar ska användas på ett förnuftigt sätt så slåss de inte med dem utan börjar stryka utefter äventyrarnas sidor å det vet ju alla att både katter, hästar å grisar älskar att bli borstade!

Det som blir avgörande är att B-uttergurkan blir tidigt lynchad (jag vill inte ha en ond som vunnit på lotteri och tar med sig den kunskapen in i lyan! :nailbiting:) och sedan att Harald och Minimorsan inser att de behöver samarbeta för att vinna och hittar varandra så fort som möjligt.

Eftersom jag saknar en Lasse Grisfisk i mitt liv så tror jag nog att han är min favvis. Annars gillar jag Joliho - vi behöver få in lite mer lek i vardagen! :)

OBLIGATORISK FRÅGA!

Eftersom vi leker så att säga inuti en barnbok, så kommer förstås de goda vinna. :D Men inte genom att vara elaka mot uttergurkorna, utan genom att vara så lekfulla att även uttergurkorna blir goda.

Tror filliblurerna blir de som spelar en avgörande roll, genom att de vinner något riktigt bra i lotteriet.

Min favorit blir förstås Harald, då han låter precis som min valack Hampus. :D Men det är många söta karaktärer med, så jag hade gärna valt flera...

Äventyrarna kommer att vinna - äventyr är ju så spännande att de ibland kanske inte är helt på sin vakt och då råkar lite i trubbel, men det kommer att kompenseras på ett fint sätt genom tur i lotteriet för de rara Filiburerna.

Jag tycker nog att Dundertunnan är härligaste sköningen - jag gillar såna som kan det mesta(som Skalman i Bamse)

OBLIGATORISK FRÅGA!

1. Det riktiga äventyret för Dundertunnan och Co tror jag aldrig slutar, Dundertunnan kommer fortsätta vilja ut på äventyr även efter att gänget kommit hem med (förhoppningsvis) alla intakta. Jag tror dock de klarar att ta sig an skogen och Uttergurkorna, även om någon av dem kanske råkar gå vilse eller skräms av en synnerligt elak Uttergurka... Men ja, goda vinner!

2. Antingen tror jag Filibulerna ser till att de goda vinner, efter att för många specialroller förvillats i skogen, genom att vinna på lotteriet och charma Uttergurkorna med sin söthet. Eller så hjälper Harald och Johilo gänget på rätt väg genom snårskog och ilskna Buttergurkor! :D

3. Harald är ju bara för go! Sådär gammal och vis och stadig, som en gammal häst ska vara. (muttrar åt mitt gamla sto som likna gärna kunde vara 5 år ibland... :cautious: ) ;)

Tillägg: Det här temat är tillochmed roligt att prata OM! :D

OBLIGATORISK FRÅGA!

Om vi pratar om leken så tror jag att det här blir en rätt så lätt match för goda att vinna. Med alla dessa goda specialroller, särskilt Harald och Minimorsan, och en ond roll som offrar en ulv om den blir käkad.

Min favoritkaraktär är helt klart Minimorsan. Det låter en sån där roll som är ganska lik mig själv :p Inte bara att det är en (nästan) namne, personligheten stämmer också till viss del. Vi får bara hoppas på att Harald och Minimorsan är kloka nog att hitta varandra.

Alla kommer nog tyvärr inte att klara färden utan de blir nog lika rättfärdiga och bittra som uttergurkorna men de som, förhoppningsvis, kommer undan kommer nog tillbaka och räddar undan de andra från rättfärdighetens klor.

OBLIGATORISK FRÅGA!

Jag tror att det kommer bli ett lyckligt slut på äventyret. Eftersom det är en barnbok så kommer dom goda vinna över dom onda med sin godhet. Här blir det inga bråk.
Jag tror att det kanske hänger lite på lotteriet. Vad det blir för vinster där.
Hmm, svårt att välja. Men jag tror Filliblurerna. Dom låter mysiga på något vis.

OBLIGATORISK FRÅGA!

Hmm. Försöker tänka mig hur en barnbok bör sluta ... Antingen inser Dundertunnan att "borta bra, hemma bäst" och de alla beger sig hemåt igen eller så blir Uttergurkorna smittade av äventyrarnas smak och följer med dem hem till gården :D
Och vad som blir avgörande ... det var svårt, pållarna har ju bra bakutsparkar som kan kicka uttergurkorna långt bort i skogen och mot det hjälper inte diskborstar så mycket ;) Lotteriet lät intressant också.

Måste säga att Minimorsan är min favorit :love: förnuftiga katter är sällsynta men bra :D

Knappar mig själv

Jag nämnde i anmälningstråden att jag var tvungen att rösta tidigt idag och det stämmer fortfarande. Jag kommer inte vara närvarande innan eller under DL utan måste troligtvis rösta alldeles strax eller iaf innan 18.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka